Et af de mange elementer, der gør jeg bruger Apples produkter, er Apples fokus på individets rettigheder og sikkerhed i det store ekspanderende digitale univers - herunder også beskyttelse mod reklame-idiotien.
Og med iOS 14.5's introduktion af App Tracking Transparency feature to prevent third-party apps from tracking users across the web vil vi forbrugere nu få endnu bedre muligheder for at undgå reklame-støj på vores Apple-enheder - og tak for det!
Nedenstående korte nyhed beskriver denne nyhed i iOS 14.5 - og artiklen har en lidt sardonisk tone, idet den bygger på et lækket memo fra Facebook, der opsummerer konsekvenserne af nogle af de Apple-tiltag, som forhindrer reklame-støjen - den støj som Facebook og Google elsker, fordi enorme formuer og tilmed global politisk indflydelse bliver skabt den vej. Det er jo i det perspektiv, man skal se denne gode nyhed.
Er i øvrigt sikker på, at Margrethe Vestager klapper i sine små kommissærhænder over dette tiltag.
Leaked Facebook memo reveals how advertisers will be impacted following iOS 14.5 release
Fra Apples YouTube-kanal:
Fra Macworld:
What is App Tracking Transparency and how do you block app tracking?
Nu blev EB's nationen! jo nedlagt for nylig, men derinde fik den ellers ikke for lidt på haderen, når der var nyheder fra Apple, uanset om det var ny hardware eller ny software.
Efter den her iOs-opdatering kom jeg så til at tænke på, hvad haterne egentlig ville have sagt til denne forbedring af privatlivets fred, eller om de blot ville have bøjet nakken i skam og mumlet et eller andet uforståeligt.
Det kunne også have været morsomt at se nationen!'s reaktion på M1-Mac'er versus Intel-PC'er.
Tonny Freimanis skrev:Nu blev EB's nationen! jo nedlagt for nylig, men derinde fik den ellers ikke for lidt på haderen, når der var nyheder fra Apple, uanset om det var ny hardware eller ny software.
Efter den her iOs-opdatering kom jeg så til at tænke på, hvad haterne egentlig ville have sagt til denne forbedring af privatlivets fred, eller om de blot ville have bøjet nakken i skam og mumlet et eller andet uforståeligt.
Det kunne også have været morsomt at se nationen!'s reaktion på M1-Mac'er versus Intel-PC'er.
Så vil de nok bare skyde budbringeren i stedet for. De skal nok finde på noget, selvom de er fordelt ud på andre fora. Det er jeg ikke et sekund i tvivl om. :D
Factory skrev:Et af de mange elementer, der gør jeg bruger Apples produkter, er Apples fokus på individets rettigheder og sikkerhed i det store ekspanderende digitale univers - herunder også beskyttelse mod reklame-idiotien.
Og med iOS 14.5's introduktion af App Tracking Transparency feature to prevent third-party apps from tracking users across the web vil vi forbrugere nu få endnu bedre muligheder for at undgå reklame-støj på vores Apple-enheder - og tak for det!
Nedenstående korte nyhed beskriver denne nyhed i iOS 14.5 - og artiklen har en lidt sardonisk tone, idet den bygger på et lækket memo fra Facebook, der opsummerer konsekvenserne af nogle af de Apple-tiltag, som forhindrer reklame-støjen - den støj som Facebook og Google elsker, fordi enorme formuer og tilmed global politisk indflydelse bliver skabt den vej. Det er jo i det perspektiv, man skal se denne gode nyhed.
Er i øvrigt sikker på, at Margrethe Vestager klapper i sine små kommissærhænder over dette tiltag.
Leaked Facebook memo reveals how advertisers will be impacted following iOS 14.5 release
Beklager at ovenstående link ikke virker korrekt, det ser jeg først nu. Her er det korrekte:
Leaked Facebook memo reveals how advertisers will be impacted following iOS 14.5 release
Ser ud som om, at Apples introduktion af den nye mulighed i iOS 14.5 for at sige Nej Tak! til fracking i diverse iPhone-apps bliver benytte af ca. 96% af alle app-brugere...
Unsurprisingly, almost no Americans are opting in to App Tracking