xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
iOS 14.5 stækker Facebooks og Goggles magt...lidt.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)


2273

157
29. april 2021 @ 11:03
ASCII jonglør

Et af de mange elementer, der gør jeg bruger Apples produkter, er Apples fokus på individets rettigheder og sikkerhed i det store ekspanderende digitale univers - herunder også beskyttelse mod reklame-idiotien.

Og med iOS 14.5's introduktion af App Tracking Transparency feature to prevent third-party apps from tracking users across the web vil vi forbrugere nu få endnu bedre muligheder for at undgå reklame-støj på vores Apple-enheder - og tak for det!

Nedenstående korte nyhed beskriver denne nyhed i iOS 14.5 - og artiklen har en lidt sardonisk tone, idet den bygger på et lækket memo fra Facebook, der opsummerer konsekvenserne af nogle af de Apple-tiltag, som forhindrer reklame-støjen - den støj som Facebook og Google elsker, fordi enorme formuer og tilmed global politisk indflydelse bliver skabt den vej. Det er jo i det perspektiv, man skal se denne gode nyhed.

Er i øvrigt sikker på, at Margrethe Vestager klapper i sine små kommissærhænder over dette tiltag.

Leaked Facebook memo reveals how advertisers will be impacted following iOS 14.5 release

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  5
0
  839

2273

157
29. april 2021 @ 21:28
ASCII jonglør
MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
29. april 2021 @ 23:00
FPU

Nu blev EB's nationen! jo nedlagt for nylig, men derinde fik den ellers ikke for lidt på haderen, når der var nyheder fra Apple, uanset om det var ny hardware eller ny software.

Efter den her iOs-opdatering kom jeg så til at tænke på, hvad haterne egentlig ville have sagt til denne forbedring af privatlivets fred, eller om de blot ville have bøjet nakken i skam og mumlet et eller andet uforståeligt.

Det kunne også have været morsomt at se nationen!'s reaktion på M1-Mac'er versus Intel-PC'er.


927

49
30. april 2021 @ 02:18
Veteran
Tonny Freimanis skrev:

Nu blev EB's nationen! jo nedlagt for nylig, men derinde fik den ellers ikke for lidt på haderen, når der var nyheder fra Apple, uanset om det var ny hardware eller ny software.

Efter den her iOs-opdatering kom jeg så til at tænke på, hvad haterne egentlig ville have sagt til denne forbedring af privatlivets fred, eller om de blot ville have bøjet nakken i skam og mumlet et eller andet uforståeligt.

Det kunne også have været morsomt at se nationen!'s reaktion på M1-Mac'er versus Intel-PC'er.

Så vil de nok bare skyde budbringeren i stedet for. De skal nok finde på noget, selvom de er fordelt ud på andre fora. Det er jeg ikke et sekund i tvivl om. :D

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2273

157
30. april 2021 @ 08:44
ASCII jonglør
Factory skrev:

Et af de mange elementer, der gør jeg bruger Apples produkter, er Apples fokus på individets rettigheder og sikkerhed i det store ekspanderende digitale univers - herunder også beskyttelse mod reklame-idiotien.

Og med iOS 14.5's introduktion af App Tracking Transparency feature to prevent third-party apps from tracking users across the web vil vi forbrugere nu få endnu bedre muligheder for at undgå reklame-støj på vores Apple-enheder - og tak for det!

Nedenstående korte nyhed beskriver denne nyhed i iOS 14.5 - og artiklen har en lidt sardonisk tone, idet den bygger på et lækket memo fra Facebook, der opsummerer konsekvenserne af nogle af de Apple-tiltag, som forhindrer reklame-støjen - den støj som Facebook og Google elsker, fordi enorme formuer og tilmed global politisk indflydelse bliver skabt den vej. Det er jo i det perspektiv, man skal se denne gode nyhed.

Er i øvrigt sikker på, at Margrethe Vestager klapper i sine små kommissærhænder over dette tiltag.

Leaked Facebook memo reveals how advertisers will be impacted following iOS 14.5 release

Beklager at ovenstående link ikke virker korrekt, det ser jeg først nu. Her er det korrekte:

Leaked Facebook memo reveals how advertisers will be impacted following iOS 14.5 release

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2273

157
07. maj 2021 @ 17:20
ASCII jonglør

Ser ud som om, at Apples introduktion af den nye mulighed i iOS 14.5 for at sige Nej Tak! til fracking i diverse iPhone-apps bliver benytte af ca. 96% af alle app-brugere...

Unsurprisingly, almost no Americans are opting in to App Tracking

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”