xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
AirTags
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


179

42
24. april 2021 @ 13:22
Novice

Fik bestilt nogle af de nye Apple AirTags, bliver spændende om de virker efter hensigten.

For 2 år siden forsvandt datterens kuffert mellem København, Athen og vores hus på en lille græsk ø - aldrig fundet og ikke morsomt at finde nyt tøj m.v. på en ø med minimalt udbud, det havde været rart med en tracker selvom forsikringen dækkede. For en sikkerheds skyld afprøver vi AirTags til sommer 🇬🇷


  31
4
  1769

927

49
24. april 2021 @ 13:41
Veteran

Vi regner med at benytte os af det tilbud, hvor man kan få rabat hvis man køber fire på en gang.

Det er fedt at du lige skriver det her. GIder du at give en tidlig melding om hvordan og hvorledes man finder frem til en AirTag hvis den er uden for telefonens rækkevidde og ej heller er på ens WiFi? 

Kobler den op til andre iPhones og sladrer ad den vej, eller bruger den GPS og 3G?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

339
PallMei (Skribent)
24. april 2021 @ 14:20
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:

Vi regner med at benytte os af det tilbud, hvor man kan få rabat hvis man køber fire på en gang.

Det er fedt at du lige skriver det her. GIder du at give en tidlig melding om hvordan og hvorledes man finder frem til en AirTag hvis den er uden for telefonens rækkevidde og ej heller er på ens WiFi? 

Kobler den op til andre iPhones og sladrer ad den vej, eller bruger den GPS og 3G?

Den anvender bluetooth til at koble på andre iPhones. Selv om Apple skriver det er anonymt, må vi håbe det ikke er samme protokol der anvendes til Airdrop for den har forskere knækket og fisket personlige oplysninger ud af.

Har også selv bestilt. Men er lidt store til de ting jeg jævnligt bøvler med at finde, som f.eks min hovedtelefoner. Håber der kommer noget mindre med tiden.



179

42
24. april 2021 @ 14:20
Novice

Hej,

Jeg har ikke anden info end dette https://www.apple.com/dk/airtag/

Den tracker via Bluetooth.

God weekend.


2709

339
PallMei (Skribent)
24. april 2021 @ 15:10
Bit kongen
prorege skrev:

Hej,

Jeg har ikke anden info end dette https://www.apple.com/dk/airtag/

Den tracker via Bluetooth.

God weekend.

Vil tilføje at de tekniske specifikationer er skjult længere nede på siden og kan slås ud.


927

49
25. april 2021 @ 09:41
Veteran

Jeg syntes at have set en YouTube video om, at hvis man mister sin AirTag og en fremmed iPhone opdager den, vil der komme en pop-up besked på den fremme telefon at den er lost, samt en mulighed for at kontakte ejeren af den AirTag. Det er da meget smart, men hvad hvis det er en tyv der har stjålet kufferten/tasken med den AirTag? Så kan tyven vel bare vælge at ejeren af den AirTag ikke skal kontaktes, eller ultimativt, pille batteriet ud eller smide den i et glas vand?

Jeg håber ikke, at den fremmed telefon vil få noget at vide om ens AirTag overhovedet. Og hvis ejeren af den fremmed telefon som har opdaget den AirTag skal kontaktes, skal det være ejeren af den AirTag selv der skal tage den beslutning. Ellers skal det være et 100% annonymt at den AirTag ringer hjem for at fortælle hvor den er.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

339
PallMei (Skribent)
25. april 2021 @ 10:51
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:

Jeg syntes at have set en YouTube video om, at hvis man mister sin AirTag og en fremmed iPhone opdager den, vil der komme en pop-up besked på den fremme telefon at den er lost, samt en mulighed for at kontakte ejeren af den AirTag. Det er da meget smart, men hvad hvis det er en tyv der har stjålet kufferten/tasken med den AirTag? Så kan tyven vel bare vælge at ejeren af den AirTag ikke skal kontaktes, eller ultimativt, pille batteriet ud eller smide den i et glas vand?

Jeg håber ikke, at den fremmed telefon vil få noget at vide om ens AirTag overhovedet. Og hvis ejeren af den fremmed telefon som har opdaget den AirTag skal kontaktes, skal det være ejeren af den AirTag selv der skal tage den beslutning. Ellers skal det være et 100% annonymt at den AirTag ringer hjem for at fortælle hvor den er.

Det er en afvejning mellem privatliv og tyverisikring. Apple har valgt privatliv og sælger den så vidt jeg kan se ikke som tyverisikring. Det er heller ikke tyverisikring jeg har i tankerne med min anvendelse af dem.


927

49
25. april 2021 @ 12:15
Veteran
PallMei skrev:
Ufomekaniker skrev:

Jeg syntes at have set en YouTube video om, at hvis man mister sin AirTag og en fremmed iPhone opdager den, vil der komme en pop-up besked på den fremme telefon at den er lost, samt en mulighed for at kontakte ejeren af den AirTag. Det er da meget smart, men hvad hvis det er en tyv der har stjålet kufferten/tasken med den AirTag? Så kan tyven vel bare vælge at ejeren af den AirTag ikke skal kontaktes, eller ultimativt, pille batteriet ud eller smide den i et glas vand?

Jeg håber ikke, at den fremmed telefon vil få noget at vide om ens AirTag overhovedet. Og hvis ejeren af den fremmed telefon som har opdaget den AirTag skal kontaktes, skal det være ejeren af den AirTag selv der skal tage den beslutning. Ellers skal det være et 100% annonymt at den AirTag ringer hjem for at fortælle hvor den er.

Det er en afvejning mellem privatliv og tyverisikring. Apple har valgt privatliv og sælger den så vidt jeg kan se ikke som tyverisikring. Det er heller ikke tyverisikring jeg har i tankerne med min anvendelse af dem.

Jeg forstår ikke lige det du skrev der, men jeg er også helt ny i det her :)

Er privatliv ikke en essentiel del af tyverisikring? 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

339
PallMei (Skribent)
25. april 2021 @ 12:38
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:
PallMei skrev:
Ufomekaniker skrev:

Jeg syntes at have set en YouTube video om, at hvis man mister sin AirTag og en fremmed iPhone opdager den, vil der komme en pop-up besked på den fremme telefon at den er lost, samt en mulighed for at kontakte ejeren af den AirTag. Det er da meget smart, men hvad hvis det er en tyv der har stjålet kufferten/tasken med den AirTag? Så kan tyven vel bare vælge at ejeren af den AirTag ikke skal kontaktes, eller ultimativt, pille batteriet ud eller smide den i et glas vand?

Jeg håber ikke, at den fremmed telefon vil få noget at vide om ens AirTag overhovedet. Og hvis ejeren af den fremmed telefon som har opdaget den AirTag skal kontaktes, skal det være ejeren af den AirTag selv der skal tage den beslutning. Ellers skal det være et 100% annonymt at den AirTag ringer hjem for at fortælle hvor den er.

Det er en afvejning mellem privatliv og tyverisikring. Apple har valgt privatliv og sælger den så vidt jeg kan se ikke som tyverisikring. Det er heller ikke tyverisikring jeg har i tankerne med min anvendelse af dem.

Jeg forstår ikke lige det du skrev der, men jeg er også helt ny i det her :)

Er privatliv ikke en essentiel del af tyverisikring? 

Privatliv, som at det vejer højere, at de ikke skal kunne bruges til at spionere/stalke folk. 


8581

198
25. april 2021 @ 15:51
Poseidon
prorege skrev:

Fik bestilt nogle af de nye Apple AirTags, bliver spændende om de virker efter hensigten.

For 2 år siden forsvandt datterens kuffert mellem København, Athen og vores hus på en lille græsk ø - aldrig fundet og ikke morsomt at finde nyt tøj m.v. på en ø med minimalt udbud, det havde været rart med en tracker selvom forsikringen dækkede. For en sikkerheds skyld afprøver vi AirTags til sommer 🇬🇷

Det er det første formål jeg rent faktisk kunne se mig selv bruge, da jeg generelt ikke forlægger ting. Meld endeligt tilbage når du har prøvet det an.


927

49
25. april 2021 @ 16:19
Veteran
PallMei skrev:
Ufomekaniker skrev:
PallMei skrev:
Ufomekaniker skrev:

Jeg syntes at have set en YouTube video om, at hvis man mister sin AirTag og en fremmed iPhone opdager den, vil der komme en pop-up besked på den fremme telefon at den er lost, samt en mulighed for at kontakte ejeren af den AirTag. Det er da meget smart, men hvad hvis det er en tyv der har stjålet kufferten/tasken med den AirTag? Så kan tyven vel bare vælge at ejeren af den AirTag ikke skal kontaktes, eller ultimativt, pille batteriet ud eller smide den i et glas vand?

Jeg håber ikke, at den fremmed telefon vil få noget at vide om ens AirTag overhovedet. Og hvis ejeren af den fremmed telefon som har opdaget den AirTag skal kontaktes, skal det være ejeren af den AirTag selv der skal tage den beslutning. Ellers skal det være et 100% annonymt at den AirTag ringer hjem for at fortælle hvor den er.

Det er en afvejning mellem privatliv og tyverisikring. Apple har valgt privatliv og sælger den så vidt jeg kan se ikke som tyverisikring. Det er heller ikke tyverisikring jeg har i tankerne med min anvendelse af dem.

Jeg forstår ikke lige det du skrev der, men jeg er også helt ny i det her :)

Er privatliv ikke en essentiel del af tyverisikring? 

Privatliv, som at det vejer højere, at de ikke skal kunne bruges til at spionere/stalke folk. 

Jeg er så heller ikke ude på at stalke folk. Jeg vil bare gerne vide, om min AirTag vil øfsløre sig selv for en eventuel tyv, som så vil prøve at deaktivere den. Hvis det er sådan det forholder sig, kan jeg ikke brude dem med mine rejsekufferter.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

339
PallMei (Skribent)
25. april 2021 @ 16:32
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:
PallMei skrev:
Ufomekaniker skrev:
PallMei skrev:
Ufomekaniker skrev:

Jeg syntes at have set en YouTube video om, at hvis man mister sin AirTag og en fremmed iPhone opdager den, vil der komme en pop-up besked på den fremme telefon at den er lost, samt en mulighed for at kontakte ejeren af den AirTag. Det er da meget smart, men hvad hvis det er en tyv der har stjålet kufferten/tasken med den AirTag? Så kan tyven vel bare vælge at ejeren af den AirTag ikke skal kontaktes, eller ultimativt, pille batteriet ud eller smide den i et glas vand?

Jeg håber ikke, at den fremmed telefon vil få noget at vide om ens AirTag overhovedet. Og hvis ejeren af den fremmed telefon som har opdaget den AirTag skal kontaktes, skal det være ejeren af den AirTag selv der skal tage den beslutning. Ellers skal det være et 100% annonymt at den AirTag ringer hjem for at fortælle hvor den er.

Det er en afvejning mellem privatliv og tyverisikring. Apple har valgt privatliv og sælger den så vidt jeg kan se ikke som tyverisikring. Det er heller ikke tyverisikring jeg har i tankerne med min anvendelse af dem.

Jeg forstår ikke lige det du skrev der, men jeg er også helt ny i det her :)

Er privatliv ikke en essentiel del af tyverisikring? 

Privatliv, som at det vejer højere, at de ikke skal kunne bruges til at spionere/stalke folk. 

Jeg er så heller ikke ude på at stalke folk. Jeg vil bare gerne vide, om min AirTag vil øfsløre sig selv for en eventuel tyv, som så vil prøve at deaktivere den. Hvis det er sådan det forholder sig, kan jeg ikke brude dem med mine rejsekufferter.

Ud fra det jeg har læst, vil den afsløre sig selv.


1663

45
25. april 2021 @ 16:33
Stormogul

Det tror jeg de gør. De har gjort meget ud af at du ikke kan bruge dem til at stalke nogen med dem, så på en eller anden måde må de gøre opmærksom på sig selv. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

55

3
25. april 2021 @ 16:49
Novice

Måske er det ikke super smart at bruge med sine nøgler, tænk hvis man taber sine nøgler / bilnøgler med en airtag. Vil ham som finder nøglerne kunne se ens tlf / adresse ?




927

49
25. april 2021 @ 16:58
Veteran
lasse hansen skrev:

Måske er det ikke super smart at bruge med sine nøgler, tænk hvis man taber sine nøgler / bilnøgler med en airtag. Vil ham som finder nøglerne kunne se ens tlf / adresse ?



Ja, er tingene sat på spidsen, så lad os håbe at finderen ikke er en psykopat eller tyv. Der er vist noget med, at man aktivt skal vælge om finderen skal kunne se ens tlf/adresse når den AirTag ringer hjem, men det ændre jo ikke ligefrem finderens personlighed eller motiver. Så mantraen må være, er den AirTag væk, så er den væk, med mindre man vil tage chancen og mødes med finderen.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1708

43
25. april 2021 @ 17:35
Stormogul

Man bestemmer selv hvilke oplysninger der skal stå, så hvis man nøjes med et tlf. nr og en kort besked er der ikke nogen fare hvis blot man har hemmeligt nummer.


1425

21
25. april 2021 @ 21:28
Stormogul

Mr. Brownlee har lavet en rigtig god gennemgang Her


1900

183
PowerPalle (Administrator)
01. maj 2021 @ 13:06
Stormogul

Min første AirTag

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2709

339
PallMei (Skribent)
01. maj 2021 @ 14:30
Bit kongen
PowerPalle skrev:

Min første AirTag

Har du tjekket produktionsdato? Syntes folk siger Apple har siddet på dem siden 2019. Mine er stadig oplyst til at komme mellem 12 og 20maj og en belkin nøglering 20 og 28maj. Jeg var nok lidt sen i aftrækkeren og så har gravering nok heller ikke hjulpet. Men pyt, har ikke travlt :-)


2709

339
PallMei (Skribent)
01. maj 2021 @ 16:24
Bit kongen

1900

183
PowerPalle (Administrator)
01. maj 2021 @ 17:15
Stormogul

2020

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

179

42
03. juni 2021 @ 11:23
Novice

Hej,

Vil nævne at Airtags fungerer fint i bagage/lufthavne, ret lækkert.


927

49
04. juni 2021 @ 11:44
Veteran

Jeg har lige bestilt et sæt med fire stk som først kommer om tre uger. Men er der ikke noget med, at den alligevel kan komme de tre ugers tid?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

339
PallMei (Skribent)
04. juni 2021 @ 11:51
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:

Jeg har lige bestilt et sæt med fire stk som først kommer om tre uger. Men er der ikke noget med, at den alligevel kan komme de tre ugers tid?

Apple har hvert fald altid været ret konservativ med deres leverings estimater, de gange jeg har handlet hos dem.


927

49
16. juni 2021 @ 19:36
Veteran
PallMei skrev:
Ufomekaniker skrev:

Jeg har lige bestilt et sæt med fire stk som først kommer om tre uger. Men er der ikke noget med, at den alligevel kan komme de tre ugers tid?

Apple har hvert fald altid været ret konservativ med deres leverings estimater, de gange jeg har handlet hos dem.

De lander den 18. Juni og jeg bestilte den 4. Juni. Du har ret mht deres konservative leveringsestimater.

Har i fået skrevet noget tekst på jeres? Jeg har fået skrevet "Safety is key" på mine AirTags.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

339
PallMei (Skribent)
16. juni 2021 @ 22:22
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:
PallMei skrev:
Ufomekaniker skrev:

Jeg har lige bestilt et sæt med fire stk som først kommer om tre uger. Men er der ikke noget med, at den alligevel kan komme de tre ugers tid?

Apple har hvert fald altid været ret konservativ med deres leverings estimater, de gange jeg har handlet hos dem.

De lander den 18. Juni og jeg bestilte den 4. Juni. Du har ret mht deres konservative leveringsestimater.

Har i fået skrevet noget tekst på jeres? Jeg har fået skrevet "Safety is key" på mine AirTags.

Initialer og nummer, men fortryder lidt, fordi det er ikke så kønt i min belkin nøglering.


927

49
19. juni 2021 @ 20:37
Veteran

Kører DAO også ud til pakkeshops om søndagen? Jeg håber nemlig lidt at det kan ske, fordi jeg bestilte dem fredag aften. Jeg kan se, at de lige nu er på en terminal et sted.  

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1708

43
20. juni 2021 @ 07:01
Stormogul

Nope.


927

49
20. juni 2021 @ 13:08
Veteran

Yup! Hehe. Jeg fik en SMS ca kl 10:30 idag søndag at jeg kunne hente pakken. De må have udvidet deres service til at have søndagen med så. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

339
PallMei (Skribent)
20. juni 2021 @ 13:43
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:

Yup! Hehe. Jeg fik en SMS ca kl 10:30 idag søndag at jeg kunne hente pakken. De må have udvidet deres service til at have søndagen med så. 

I forbindelse med Corona og stigende online salg, begyndte Postnord at levere til pakkeshops i weekenden (men ikke udbringning, så vidt jeg ved). Så kan være DAO er presset til at følge trop 🤷‍♂️


179

42
07. juli 2021 @ 21:59
Novice

AirTags bestod prøven, det var betryggende at se den græske gedeost & olivenolie kom på vores fly efter transit i Athen.

Selv på den mindre græske ferieø var der ingen problemer med tracking, så iPhones er også populære i Grækenland 😀


927

49
08. juli 2021 @ 09:46
Veteran

De virker også ganske fint her. En af dem er pakket ned i en taske, så jeg hurtigt kan finde den igen på et senere tidspunkt.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)