xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Airpods max erfaring?
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1638

45
17. april 2021 @ 23:31
Stormogul

Hej 


nogen der har købt Airpods Max og kan fortælle lidt om plusser og minusser? Er meget fristet men er måske bange for jeg ikke vil få dem brugt nok til den pris men mine airpods pro er ik optimale når jeg bevæger mig, de russer ud lige så stille hele tiden. 

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra
  41
8
  1669

4586

389
18. april 2021 @ 01:04
FPU
Pjock skrev:

Hej 


nogen der har købt Airpods Max og kan fortælle lidt om plusser og minusser? Er meget fristet men er måske bange for jeg ikke vil få dem brugt nok til den pris men mine airpods pro er ik optimale når jeg bevæger mig, de russer ud lige så stille hele tiden.

Vent under alle omstændigheder til efter Apple-eventet den 20. april; måske er der også nye Max'er på vej, selvom jeg ikke har hørt andet end måske nye AirPod Pro.


1638

45
18. april 2021 @ 01:23
Stormogul

Jeps afventer også en ny ipad pro men var mere for om nogen havde irl test af dem, der gik jo rygter om kondens i dem og sådan noget. Mangler bare nogen til gå ture, da min airpods pro russer ud hele tiden. 

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

927

49
18. april 2021 @ 09:29
Veteran

Der er kondens i dem, det kan du rolig regne med. Men det er der faktisk i mere eller mindre grad i alle closed-back høretelefoner, fordi det er en uundgåelig del af naturloven. Jeg har nogle B&O H4 og jeg er 100% sikker på, at de også danner kondens hvis bare omstændighederne er til stede. Det kan man ikke komme uden om ved closed-back høretelefoner. Dem har jeg haft i tre år nu, og det spiller stadig som da de var ny.

Om det er et problem der ødelægger dem, skal jeg ikke kunne sige. Men jeg tror det ikke, fordi det fordamper igen efter nogen tid, og det flyder ikke med kondens i dem, men er blot nogle små dråber der forbliver hvor de er. 

Der kommer kun kondens pga store temperaturforskelle mellem indersiden og ydersiden af høretelefonerne. Så måske kommer der kun kondens, hvis man har det meget varmt mens man er udenfor om vinteren? Med andre ord, så er det kun om vinteren det kan forekomme? Her gætter jeg så bare.

Det er lidt noget skrammel, at de danner kondens, det vil jeg give dig ret i. Men jeg mener ikke at det er et problem for høretelefonernes funktionalitet, og jeg skal også selv have købt et sæt engang, når der kommer nogle brugte på DBA når jeg har skejserne til det.

Man kunne prøve at forsøge at fore dem på indersiden, for at se om det vil dæmpe problemet, men så ændre man også selve høretelefonernes lydprofil. Om det er godt eller dårligt, må jo komme an på en prøve. Det kunne faktisk være sjovt at bøvle nusse lidt med det, kunne jeg forestille mig. De høretelefoner har jo en enorm aktiv equalizer, så måske kan man ikke høre den store forskel i sidste ende.

Jeg tør godt købe et sæt, fordi Apple udstyr holder prisen rigtig godt, og det er let at slippe af med igen. Så kan man bare betragte det som lejel af udstyr, hvis man taber et par hundrede på dem under salget.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1638

45
18. april 2021 @ 09:41
Stormogul

Hehe okay tak for dit svar. Ser lige tirsdag hvad Apple smider på markedet og hvis der ikke noget en ny model af en eller anden art af den type hørebøffer. Ryger der nok en bestilling af sted til elmutanten, de har dem på lager nemlig, hehe

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

4586

389
18. april 2021 @ 09:58
FPU
Pjock skrev:

Jeps afventer også en ny ipad pro men var mere for om nogen havde irl test af dem, der gik jo rygter om kondens i dem og sådan noget. Mangler bare nogen til gå ture, da min airpods pro russer ud hele tiden. 

Der ER jo andre mærker end Apple, f.eks. Sennheiser og B&O, og de har vel også fin lyd.

Og B&O har lige lanceret version 3 af deres in-ear, og det kan jo være, at de kan blive siddende.


1638

45
18. april 2021 @ 10:24
Stormogul

Er nok for meget iSheep til at gå andre veje end Apple lyd dimser. Haha men ja kan lige så godt indrømme det, så skal jeg have andet end mind airpods pro bliver det kun Max hvis det blir noget. 

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

927

49
18. april 2021 @ 19:12
Veteran
Tonny Freimanis skrev:
Pjock skrev:

Jeps afventer også en ny ipad pro men var mere for om nogen havde irl test af dem, der gik jo rygter om kondens i dem og sådan noget. Mangler bare nogen til gå ture, da min airpods pro russer ud hele tiden. 

Der ER jo andre mærker end Apple, f.eks. Sennheiser og B&O, og de har vel også fin lyd.

Og B&O har lige lanceret version 3 af deres in-ear, og det kan jo være, at de kan blive siddende.

Jeg stiller mig enig. 

Jeg tror den eneste værdige konkurrent til AirPods Max er B&Os HX eller H95 closed-back over-ear hørebøffer. Sennheiser laver vist ikke noget over-ear i den prisklasse og med de features (så vidt jeg ved da). Men jeg har også kun erfaringer med deres open-back over-ear cans. (Vil meget gerne have HD820 engang som er closed-back over-ear).

Jeg er ikke så meget til in-ears fordi jeg kan mærke på min tinnitus at dem vil den ikke have at jeg bruger :D

(Så kom jeg ud med det hehe)

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

507

9
19. april 2021 @ 11:02
Kaptajn

Jeg har et sæt af disse. Der er rigtig god lyd i og støjreduktionen er helt i top. Og så kører det bare, når man har flere Apple produkter. Ja, de bliver varme efter en del brug, men ikke mere end andre over ear høretelefoner. Alt i alt, så er de rigtig gode.


927

49
20. april 2021 @ 15:45
Veteran

I denne video kan du høre AirPods Max sammenlignet med bl.a. mine Sennheiser HD 800 S som har kostet over det dobbelte. Jeg vil mene, at AirPods Max er gode nok. hehe

AirPods Max!Sound Demo

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

927

49
20. april 2021 @ 16:05
Veteran
Ufomekaniker skrev:

I denne video kan du høre AirPods Max sammenlignet med bl.a. mine Sennheiser HD 800 S som har kostet over det dobbelte. Jeg vil mene, at AirPods Max er gode nok. hehe

AirPods Max!Sound Demo

Det er forresten ikke mig der har lavet den video, selvom jeg måske fik det til at se sådan ud.

De lyder rigtig godt på dette nummer, hvis man lytter det til ende: 

The Good, the Bad and the Ugly - The Danish National Symphony Orchestra (Live)

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1

0
22. april 2021 @ 11:01
Nyt medlem

Ja, der er andre mærker, men jeg vil mene der er en god grund til at Apple er så populær......
Lyden er intet mindre en fantastisk, de sidder god, især pro modellen, og så har de fantastisk lydreduktion.

Jeg havde på et tidspunkt en webshop på basis IT som dog nu er lukket, men her prøvede jeg og solgte en masser af høretelefoner fra asien. Kvalitet var bare ikke lige så god som Apple, Sennheiser Sony osv.
Så jeg ville holde mig væk fra andre mærker end de kvalitets mærker som jeg netop nævnte.

Jeg synes at apple er de bedste, og skal man have dem i ørene hele dagen, kan de godt blive ømme. Så burde man vælge pro modellen, som ikke gør ørene ømme


4586

389
25. april 2021 @ 10:23
FPU

Hej Pjock.

Jeg fik nævnt dit problem over for en af vennerne, hvis datter selv har haft problemer med "kravlende" AirPods.

Hun fik dog løst problemet med specifikke AirPods-dutter af memory-foam fra Hoved-Grej.

Tre par for 119,. inkl. porto, og de fik for hendes vedkommende AirPods'ene til at blive siddende.

Den aktive støjreduktion blev endda endnu bedre: før skum-fiduserne kunne hun høre en svag brummen (hun er teenager, så hendes hørelse må formodes at være intakt), men den brummen er helt væk nu.

Og ellers har OPPO lavet en ny in-ear kaldet Enco X Den er udviklet i samarbejde med Dynaudio, og lyden skulle derfor være fremragende.


1638

45
25. april 2021 @ 14:11
Stormogul

“Hun fik dog løst problemet med specifikke AirPods-dutter af memory-foam fra Hoved-Grej

Fedt dem tror jeg lige jeg skal se nærmere på og have bestilt et par. Tak for hjælpen.

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

4586

389
25. april 2021 @ 14:58
FPU
Pjock skrev:

“Hun fik dog løst problemet med specifikke AirPods-dutter af memory-foam fra Hoved-Grej

Fedt dem tror jeg lige jeg skal se nærmere på og have bestilt et par. Tak for hjælpen.

Ingen årsag. Håber, de virker.


1638

45
14. juni 2021 @ 19:42
Stormogul

så har jeg fået bestilt mig et par Airpods Max, shit jeg glæder mig til at prøve dem. :)

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

927

49
14. juni 2021 @ 20:41
Veteran
Pjock skrev:

så har jeg fået bestilt mig et par Airpods Max, shit jeg glæder mig til at prøve dem. :)

Du må meget gerne give os en melding om, hvad du syntes om dem. Jeg hører at mange audiofile også kan lide dem på trods af at den har aktiv equalizer.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1638

45
14. juni 2021 @ 20:45
Stormogul

Hehe skal jeg nok men de skal bruges 75% af tiden til lydbøger så ik meget audiofil i det tror jeg men lidt musik skal der da lyttes. 

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

1638

45
17. juni 2021 @ 17:45
Stormogul
Airpods max erfaring. Ja har været på efteruddannelse de sidste 2 dag med en hotel overnatning imellem, så tænkte det var en god måde at teste dem på. Havde lagt en film på min macbook pro og var klar til at se Air force one med Harrison ford. Ja jeg troede så man kunne få det der spacial audio når man så film men kan man åbenbart kum fra iOS og iPadOS så måtte se uden men de er super lækre at have på. Så en helt film uden at syntes de var trælse og det er virkelig dejligt. Har andre overear og de klæder og er træls i længere tid men ikke dem her og ja lyden var udemærket, jeg er ikke i nærheden af at være audiofile på nogen måder men nød filmen og lyden i dem. Så de er for mit vedkommende godkendte og ryger ikke retur. 
Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

927

49
17. juni 2021 @ 21:28
Veteran

Fed nok. Jeg må se at få bestilt nogle om er par uger så :)

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1638

45
17. juni 2021 @ 21:37
Stormogul

Eneste jeg fortryder er at jeg tog sølv udgaven, da den “BH” cover er hvid så er bange for det bliver hurtig misfarvet. Sku jeg købe igen blev det den spacegray/sorte udgave. 

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

1638

45
20. juni 2021 @ 00:29
Stormogul

Okay var nysgerrig omkring det nye Apple musik og mine Max. Når man står rummelig lyd til så musikken derinde viser dolby atmos så spiller de godt nok ikke ret højt, det er ret skuffende. 

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

678

26
22. juni 2021 @ 20:19
Veteran

Det er spøjst… på mine Pro lyder det fantastisk og med samme lydstyrke.


927

49
22. juni 2021 @ 21:09
Veteran

Mit Apple TV 4K har samme skavank med at lyden er meget lav ved det bedste lydspor (LPCM), bliver noget højere i lyden i Dolby Digital og endnu højere i stereo. Det er alt sammen noget jeg oplever hvis jeg ændre indstillinger i Apple TVs eget menusystem.

Det er sjovt at det er sådan. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1638

45
22. juni 2021 @ 22:18
Stormogul
Vandermoses skrev:

Det er spøjst… på mine Pro lyder det fantastisk og med samme lydstyrke.

har ikke prøvet med mine Airpods Pro men kan være jeg lige skal teste det i aften på arbejdet. 

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

1638

45
23. juni 2021 @ 00:23
Stormogul

Når jeg aktivere rummelig lyd på airpods pro inde i Apple musik dukker dolby ikonet ikke op som på airpods max. Så der må være forskel på hvad de afspiller

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

1638

45
23. juni 2021 @ 07:01
Stormogul
Nå nu aktivere den Dolby atmos også på airpods pro og lyd styrken er højere nu på min Max. Hmmm underligt. Måske der er lidt bugs i 14.7 beta udgaven jeg køre. 
Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

4586

389
23. juni 2021 @ 10:57
FPU

Pjock, hvordan gik det med de memory-foam øredutter fra Hoved-Grej? Virkede de efter hensigten?


1638

45
23. juni 2021 @ 12:13
Stormogul

Hehe ja ser du. Nåede aldrig at få bestilt nogen. Skal helt sikkert have bestilt her til den første, der har været så enormt meget andet og ja så shoppede jeg lige Airpods Max impulsivt, haha men ja skal have bestilt dem, for fik byttet min Pro for en uge siden og de russer stadig ud. Haha

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

4586

389
23. juni 2021 @ 15:29
FPU
Pjock skrev:

Hehe ja ser du. Nåede aldrig at få bestilt nogen. Skal helt sikkert have bestilt her til den første, der har været så enormt meget andet og ja så shoppede jeg lige Airpods Max impulsivt, haha men ja skal have bestilt dem, for fik byttet min Pro for en uge siden og de russer stadig ud. Haha

Giv den gas!

Der var i øvrigt en kanon-anmeldese af Max på EB for et par dage siden. Eneste anke var prisen og den totalkiksede taske. Lyd, setup med andre Apple-enheder, og betjening skulle være noget nær perfekt, og vægten vænner man sig hurtigt til ifølge anmelderen.


1638

45
23. juni 2021 @ 15:38
Stormogul

De er mega behaglige at have på. De sidder perfekt om øret og ovenpå hovedet. 

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

4586

389
23. juni 2021 @ 18:34
FPU
Pjock skrev:

De er mega behaglige at have på. De sidder perfekt om øret og ovenpå hovedet. 

Men man kommer altså til at ligne en helikopter-pilot med dem på. :o)


1638

45
23. juni 2021 @ 20:53
Stormogul

Haha ja tog mig faktisk i ikke at tage dem på ned i byen en dag men istedet mine pro fordi jeg faktisk syntes de er lidt grimme. Haha

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

740

38
03. juli 2021 @ 21:01

Jeg ved godt, at mit indlæg deler vandene, men jeg måtte som den største Apple Fanboy på Macnyt og frequent flyer, der er i udlandet 120 døgn pr. kalenderår, derfor er mit Delta Gold Medallion samt SAS EuroBonus GOLD Card synligt på min RIMOWA kabinekuffert

Der er INGEN ved siden af og iNGEN over Noise Cancelling på APM, MEN jeg har oplevet højere MAX dB output på Beats Studio Wireless 3 end APM.

Men løsningen er ligefor: KØB APM, de er fantastiske, hvis du er Apple Fanboy og KUN vil have der allerbedste. P U N K T U M.

Jeg har fået Beats Wireless Studio 3 op på 110dB, men Apple AirPods Max på 106dB

OG FUCK ALLE HATERS OG FOTO HATERS








740

38
03. juli 2021 @ 21:13

Jeg har en gang trukket 110dB ud af Beats Studio3 Wireless, og Apple AirPods Max er desværre lavere i output dB end Beats.


740

38
03. juli 2021 @ 21:17

Højete kvalitet på iPhone 12 Pro Max er Apple High-Resolution Lossless, hvor hver sang fylder MIMIMUM 50MB


740

38
03. juli 2021 @ 21:28

Let’s Fly Away….. ❤️✈️


740

38
03. juli 2021 @ 21:36

Bedre kvalitet Apple Lossless, Apple Digital Master samt Dolby Atmos


740

38
03. juli 2021 @ 22:00

Når man flyver over 80 flyafgange om året, så betaler man meget gerne for de mest Noise-Cancelling Headphones (jeg har på både First Class og Business Class oplevet bittesmå, ekstremt belastende og larmende babyer under to år, med Apple AirPods Max, så er selv den MEST skrigende baby sat helt ud af spil.

Det er faktisk så imponerende, at man lige stoppet op og siger, WAIT, WHAT, REALLY?!?!!?


1638

45
04. juli 2021 @ 18:17
Stormogul

Åh gud hvor jeg hader pral. Kan du ikke holde det til di. Facebook eller noget så det er dine venner der ser på det. Det er rædselsfuldt. Føj. 

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

65

2
06. juli 2021 @ 16:02
Novice

jeg har på både First Class og Business Class oplevet bittesmå, ekstremt belastende og larmende babyer under to år

Er dig dig Fritz? Eller dig Poul? 

Der er vidst ingen tvivl om, at du ikke har børn med sådan en udtalelse. Du er med på, at en baby ikke græder for at være belastende eller på anden måde irritere en verdensmand som dig. Den græder fordi den er utryg, sulten, skal skiftes eller bare har det træls.

Men tak for et godt grin :)
@Pjock: Tak for en fin anmeldelse, det sætter nogle tanker i gang. Har selv et par B&O H8, men de er måske ved at skulle udskiftes, så dette var måske et godt bud :)



4586

389
07. juli 2021 @ 10:55
FPU
iPhoneX skrev:

Når man flyver over 80 flyafgange om året, så betaler man meget gerne for de mest Noise-Cancelling Headphones (jeg har på både First Class og Business Class oplevet bittesmå, ekstremt belastende og larmende babyer under to år, med Apple AirPods Max, så er selv den MEST skrigende baby sat helt ud af spil.

Det er faktisk så imponerende, at man lige stoppet op og siger, WAIT, WHAT, REALLY?!?!!?

[Sic] ;0)