xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)
macnyt  /  forum  /  emne
Log på macOS med Apple Watch
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)


927

49
16. april 2021 @ 16:15
Veteran

Hvis jeg vil logge på min Mac Pro 2013 med Apple Watch kræves det, at både WiFi og BT skal være aktiveret. Det er i og for sig også fint nok. Men siden jeg foretrækker at bruge Ethernet til Internet, hvordan sikre jeg mig så, at macOS ikke pludselig finder på at benytte WiFi til internet i stedet for?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  7
0
  535
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

1045

26
16. april 2021 @ 16:44
Stormogul

Ved at prioritere rækkefølgen under Netærksindstilliner

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

927

49
16. april 2021 @ 17:30
Veteran

Det lyder ret logisk det du skriver. Men efter at tur hos Netværskindstillinger kunne jeg ikke finde noget steder hvor man kan prioritere den rækkefølge - hverken ved at højreklikke, venstrekikke eller trække rundt på nogle indstillinger. Har du et bud på hvordan man gør det?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

4586

389
16. april 2021 @ 18:25
FPU
Ufomekaniker skrev:

Det lyder ret logisk det du skriver. Men efter at tur hos Netværskindstillinger kunne jeg ikke finde noget steder hvor man kan prioritere den rækkefølge - hverken ved at højreklikke, venstrekikke eller trække rundt på nogle indstillinger. Har du et bud på hvordan man gør det?

Ufo, jeg er ikke selv på Ethernet, så jeg kan ikke selv afprøve min teori, men hvad sker der, hvis du i Netværksindstillinger vælger AirPort og dernæst klikker på Advanced-knappen, så hele listen over (AirPort) netværk dukker op? Er din Ethernet-forbindelse tilfældigvis så ikke også med på listen?

Hvis ja, er det blot et spørgsmål om at trække den op som den øverste på listen.


4586

389
16. april 2021 @ 18:29
FPU

P.S. Jeg Syntes jo nok, at der var en løsning. Du kan prioritere rækkefølgen ved at klikke på gear-hjulet nede i venstre hjørne, vælge "Set service order", og så trække Ethernet op øverst.

MacWorld link.


927

49
16. april 2021 @ 18:52
Veteran

Hej Tonny. Nu giver det mening hvorfor jeg intet finder. Prøve at se billedet fra min computer hehe


Hvis jeg selv prøver at oprette en ny lokalitet, så smutter alle IP adresser og alt hopper offline. Og så er vi ude i noget langhåret noget, hvor jeg ikke kan gætte mig frem til en løsning.


The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2696

335
PallMei (Skribent)
16. april 2021 @ 19:11
Bit kongen

Har ikke læst Tonnys link, så ved ikke hvorfor du lokaliteter blandes ind i det. Men vælg indstil rækkefølgen på tjeneste

På dialogen der dukker frem, skal du drag/drop dem til den rækkefølge du ønsker, med de højest prioriterede i toppen. Syntes Ethernet burde være højere prioritet end WiFi allerede som standard, men ellers træk den op i toppen.


927

49
16. april 2021 @ 19:37
Veteran

Nåå det var der funktionen var. Tak for hjælpen venner :)


The farm saw the farm (Går'n så går'n)