xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
770,R.JPG kan ikke bruges
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


927

49
11. april 2021 @ 18:42
Veteran

Jeg fik uden selv at gøre noget en mærkelig dialogboks om på skærmen hvor der stod 770,R.JPG kan ikke bruges. Den hoppede op helt af sig selv uden at jeg overhovedet sad ved computeren. 

Der var ikke engang en eneste app åben, fordi jeg havde bare tændt for computeren og så gået min vejm, så det var kun lige den dialogbox der fangede min opmærksomhed.

Hvad skyldes dette fænomen?

Hvordan kan jeg finde hændelsen i min log, hvis sådan noget eksisterer eller kan bruges?

Jeg har 2FA aktiveret, og der var ingen alarmer der, der brølede.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  5
0
  448

2696

335
PallMei (Skribent)
11. april 2021 @ 21:17
Bit kongen

Har du skiftende baggrund og fået noget snavs ind bland de fotos den skifter mellem. Ellers kan du prøve at lege med søgefeltet i konsol.app. Du kan også hente og køre en scanning med Malwarebytes, for at luge ud i noget evt. skummelt.


927

49
12. april 2021 @ 00:35
Veteran

Jeg har ikke skiftende baggrund, men jeg vil da prøve at lege med søgefeltet i konsol.app og lige køre en scanning engang i næste uge.

Jeg har delt skrivebord mellem min Mac Pro 2013 og 13" MacBook Pro 2019, og der var ingen dialogboks at se på laptoppen, så jeg ser det som et isoleret problem på Mac Pro'en.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

927

49
13. april 2021 @ 19:32
Veteran
Ufomekaniker skrev:

Jeg har ikke skiftende baggrund, men jeg vil da prøve at lege med søgefeltet i konsol.app og lige køre en scanning engang i næste uge.

Jeg har delt skrivebord mellem min Mac Pro 2013 og 13" MacBook Pro 2019, og der var ingen dialogboks at se på laptoppen, så jeg ser det som et isoleret problem på Mac Pro'en.

Nu vil Kalender heller ikke opdateres og heller ikke importere kallender-afaler fra mail. og billeder i Mail holder ikke x,y størrelsesforhold når man resizer mail vinduet. 

Sophos finder intet.

Jeg kan ikke åbne links fra mail, og nu får jeg den her menu:


Gider ikke det her ballade længere, så jeg omformaterer skidtet   

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2696

335
PallMei (Skribent)
13. april 2021 @ 20:23
Bit kongen

Det virker næsten som om du har fået blandet 2 macOS installationer. Har du flere partitioner/enheder på dit drev. Da jeg havde 3-4 varianter af min installation på min iMac i forbindelse med redning, foreslog spotlight også apps + dokumenter der lå på de andre apfs-enheder, så indtil jeg fik tyndet det ned til 1 installation, skulle jeg også en ekstra gang hver gang jeg startede et program.


927

49
13. april 2021 @ 20:44
Veteran

Ja det er sådan ud, selvom macOS. blev installeret fra clean install hvor partitionerne blev slettet og genoprettet i diskværktøj fra EFI hehe

Den er færdiginstalleret. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)