xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Fornuftig skærm søges
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


386

8
10. april 2021 @ 19:20
Lærling

Uff - jeg sidder langt ude på landet i mit sommerhus, og min skærm er brudt sammen :-( HDMI-stikket har ikke overlevet vinterens kulde i et uopvarmet hus, tror jeg. I hvert fald kan jeg ikke få tilsluttet min medbragte mac mini. Jeg håber, det bare er skærmen, den er gal med, og ikke noget med selve minien.

Bagsiden af min mini er vist på billedet herunder.

Er der en venlig sjæl, der kan give mig et råd mht ny skærm? Det er især tilslutningsmulighederne, jeg er voldsomt i tvivl om. HDMI fungerer selvfølgelig, men vil jeg kunne finde noget, som også kan bruges som skærm på min mac mini, som blot har 2 USB af de nye ... USB 3.1 hedder de vist jf 'About this mac'. Jeg løber sur i de der nye USB :-( Jeg skal bruge skærmen til DTP

Skærmen må kunne købes online, da jeg er langt væk og ikke ejer en bil! På forhå¨nd tak for hjælpen!


  7
1
  474

362

18
10. april 2021 @ 22:17
Lærling

Jeg har netop modtaget denne her igår.
AOC 27P2C

Lækker skærm som er koblet op på min 2012 Mac Mini via HDMI og min MacBook Pro M1 via USB-C som samtidigt lader den.

Lidt pricy dog


samson


386

8
11. april 2021 @ 06:55
Lærling

Tusind tak - den ser perfekt ud!


2709

339
PallMei (Skribent)
11. april 2021 @ 08:24
Bit kongen

Vil bare gøre opmærksom på at den skærm Samson anbefaler er 1920x1080, hvilket ikke er meget til 27", men kan være behageligere for øjnene 🤷‍♂️. Der er også en model med 2560x1440 for 50kr mere, som svare til de gamle iMac i opløsning

https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/pc-skarme/216344/aoc-q24p2q-27-professionel-skarm 

Ud over den observation, har jeg ingen erfaring med nogen af skærmene.


253

35
11. april 2021 @ 09:24
Juniormedlem

Hvis dit budget tillader det, så tag et kig på Dells UltraSharp skærme, eller denne LG 4K skærm, den giver rigtig meget for pengene :)
Der findes andre varianter i LG's 27UL serie, alle er 4K skærme men med lidt forskellige specifikationer, f.eks. højere lysstyrke (350 cd/m² mod 300 cd/m² i den jeg linker til eller HDR400 mod HDR10), til lidt højere priser.

Vh Carsten


386

8
11. april 2021 @ 12:08
Lærling

Tak, Carsten - men vil jeg kunne slutte den til min mac Air?


386

8
11. april 2021 @ 12:08
Lærling

Tak, Carsten - men vil jeg kunne slutte den til min mac Air?


2709

339
PallMei (Skribent)
11. april 2021 @ 13:37
Bit kongen
mjanneh skrev:

Tak, Carsten - men vil jeg kunne slutte den til min mac Air?

Det kan du også godt, med en hub/adapter eller usb-c til displayport-kabel. Men det er lidt mere rodet. Har selv en Macbook Air og har købt en hub, som både har vga, display og hdmi udgang (kun 1 kan bruges ad gangen på Mac). Jeg har så strøm til den, så det stadig kun er et kabel jeg skal tilslutte, men det er lidt mere rodet end et kabel direkte til skærmen og så er det også penge der skal lægges oveni.

Bliver lidt misundelig når jeg kigger skærme, for det virker lidt tosset at have købt en mac uden blæser og så bruge sin gamle iMac med blæser som skærm.