xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Overophedet Time Capsule
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


156

0
19. marts 2021 @ 16:12
Novice

Min ikke helt unge time Capsule kommer pludselig op med en fejlmelding om at den måske er ved at blive overophedet. Jeg har støvsuget den , haft slukket for den så den blev helt kold .  Slettet back up så den kunne begynde på en frisk. men der er ikke rigtig noget der hjælper på "det gule blink"

Er den bare ved at stå af ?

  7
0
  454

2709

339
PallMei (Skribent)
19. marts 2021 @ 16:25
Bit kongen

Er det Airport manager, der siger den er for varm? Ellers se hvad den siger. Mekaniske harddiske kan blive meget varme og kræver god køling. Under alle omstændigheder ville jeg sikre at du har hvad du skal bruge fra disken inden den evt stopper med at virke. 


2268

156
19. marts 2021 @ 16:30
ASCII jonglør
rigmor Nielsen skrev:

Min ikke helt unge time Capsule kommer pludselig op med en fejlmelding om at den måske er ved at blive overophedet. Jeg har støvsuget den , haft slukket for den så den blev helt kold .  Slettet back up så den kunne begynde på en frisk. men der er ikke rigtig noget der hjælper på "det gule blink"

Er den bare ved at stå af ?

Kom i den samme situation for et par uger siden med min kære gamle TC - og lod den så blot være. Tænkte ikke på, at den måske blot kunne være støvet til - og kunne så iagttage en del "lommeuld" tilstede. Prøvede først med en kraftig støvsuger, men det var ikke nok. Lidt research og jeg fandt disse to fine video-instruktioner på at skille Time Capsule ad og rense den:

Apple Airport Extreme Deep Clean

This device may be overheating -Time Capsule Extreme - SOLVED

Er lige ved at gå igang selv - håber det hjælper   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

156

0
19. marts 2021 @ 16:41
Novice

Ja det er det 



2268

156
19. marts 2021 @ 16:53
ASCII jonglør

Har haft bunden af og kigget lidt rundt. Har hverken den T8-skruetrækker, de passende spudlers etc., som operationen kræver. Et opkald til mit lokale Mac-værksted gav en pris på kr. 200 for en total rensning. Så det tilbud vil jeg benytte i stedet.

Tak for en støvet idé   God weekend!

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

156

0
19. marts 2021 @ 17:07
Novice

Jeg har før prøvet at skille lid apple ting af , men det ser lidt omstændigt ud. Jeg må se at finde en der kan . Jeg har en andenTC stående som jeg skal have nulstillet, men det er ikke lykkedes endnu, så jeg har en reserve hvis denne står helt af.

Første interessant forsøg var da min mand fik proppet 2 disketter ind i en gl Classic  og da min datter hældte en kop kaffe ind i diskettedrevet på en  "Mini" mens hun skrev afsluttende opgave på Uni


927

49
19. marts 2021 @ 21:06
Veteran
rigmor Nielsen skrev:

Jeg har før prøvet at skille lid apple ting af , men det ser lidt omstændigt ud. Jeg må se at finde en der kan . Jeg har en andenTC stående som jeg skal have nulstillet, men det er ikke lykkedes endnu, så jeg har en reserve hvis denne står helt af.

Første interessant forsøg var da min mand fik proppet 2 disketter ind i en gl Classic  og da min datter hældte en kop kaffe ind i diskettedrevet på en  "Mini" mens hun skrev afsluttende opgave på Uni

Du er et hard core kvindemenneske, Rigmor!

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

339
PallMei (Skribent)
20. marts 2021 @ 10:17
Bit kongen
rigmor Nielsen skrev:

Jeg har før prøvet at skille lid apple ting af , men det ser lidt omstændigt ud. Jeg må se at finde en der kan . Jeg har en andenTC stående som jeg skal have nulstillet, men det er ikke lykkedes endnu, så jeg har en reserve hvis denne står helt af.

Første interessant forsøg var da min mand fik proppet 2 disketter ind i en gl Classic  og da min datter hældte en kop kaffe ind i diskettedrevet på en  "Mini" mens hun skrev afsluttende opgave på Uni

Der er vejledninger på iFixit

https://www.ifixit.com/Device/Apple_Time_Capsule