xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
Video codec containere
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


927

49
17. marts 2021 @ 22:06
Veteran

Hvis .AVI og .M4V og .MKV osv blot er containere, og  som i virkeligheden kan indeholde film med samme codec, hvordan finder man ud af det?

Jeg har en ordentligt læs .MKV filer som jeg gerne skulle have til at være .M4V så de kan afspilles over Apple TV på TV'et. Det behøver ikke nødvendigvis være .M4V, bare det er et format der passer til Apple TV appen og Apple TV boksen.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  19
1
  733

1663

46
17. marts 2021 @ 23:55
Stormogul

Har du en mac computer? Så kan jeg anbefale Subler som kan konvertere og tilføje meta data omkring filmen. 


Subler

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

4593

394
18. marts 2021 @ 00:40
FPU
Pjock skrev:

Har du en mac computer? Så kan jeg anbefale Subler som kan konvertere og tilføje meta data omkring filmen. 


Subler

Det var godt nok mystisk: Hjemmesiden findes ifølge Google, og dit link ser ud til at være korrekt, men siden er ikke tilgængelig (lige nu).

Edit: Hvis I andre stadig kan åbne hjemmesiden, er det nok blot fordi mine browsere er for gamle, både Safari, Opera og Firefox.


2581

84
18. marts 2021 @ 06:31
Bit kongen


2581

84
18. marts 2021 @ 06:32
Bit kongen

Meget simpel side. Den har nok bare været nede. 


1663

46
18. marts 2021 @ 09:11
Stormogul

Det er et super simpelt program men virker sindsyg godt og konverter hurtig og nemt. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

4593

394
18. marts 2021 @ 09:27
FPU
Jesper Arning skrev:

Meget simpel side. Den har nok bare været nede. 

Samme fejl-besked her til formiddag, så mine browsere ER for gamle til den hjemmeside.

Nå, ikke noget problem, for jeg har p.t. ikke brug for det, men det ville da være et fint stykke software at have liggende klar, hvis behovet skulle opstå. Jeg henter den bare, næste gang jeg booter i HighSierra.

Tak for screendump; nu ved jeg, at problemet skyldes mine gamle browsere, og at Supler kræver minimum 10.11.


2709

341
PallMei (Skribent)
18. marts 2021 @ 10:01
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:
Jesper Arning skrev:

Meget simpel side. Den har nok bare været nede. 

Samme fejl-besked her til formiddag, så mine browsere ER for gamle til den hjemmeside.

Nå, ikke noget problem, for jeg har p.t. ikke brug for det, men det ville da være et fint stykke software at have liggende klar, hvis behovet skulle opstå. Jeg henter den bare, næste gang jeg booter i HighSierra.

Tak for screendump; nu ved jeg, at problemet skyldes mine gamle browsere, og at Supler kræver minimum 10.11.

Prøv at slå firewall, ad-blocker og lignende du måtte have kørende. Det er de usual suspects. Hvis det gør en forskel, kan du lave en regel/undtagelse og aktivere dem igen.


4593

394
18. marts 2021 @ 11:50
FPU
PallMei skrev:
Tonny Freimanis skrev:
Jesper Arning skrev:

Meget simpel side. Den har nok bare været nede. 

Samme fejl-besked her til formiddag, så mine browsere ER for gamle til den hjemmeside.

Nå, ikke noget problem, for jeg har p.t. ikke brug for det, men det ville da være et fint stykke software at have liggende klar, hvis behovet skulle opstå. Jeg henter den bare, næste gang jeg booter i HighSierra.

Tak for screendump; nu ved jeg, at problemet skyldes mine gamle browsere, og at Supler kræver minimum 10.11.

Prøv at slå firewall, ad-blocker og lignende du måtte have kørende. Det er de usual suspects. Hvis det gør en forskel, kan du lave en regel/undtagelse og aktivere dem igen.

Jeg kører uden AdBlock i Opera. Det er som regel den browser, jeg bruger til downloads, fordi Safari er ved at være alt for gammel til https. Men inden jeg skrev her til formiddag, prøvede jeg også iCab med samme resultat, og den har heller ikke AdBlock.

Her er Firefox' fejlmeddelese (med AdBlock slået fra):

Error code: SSL_ERROR_NO_CYPHER_OVERLAP

No worries; jeg henter den bare via HighSierra.


1045

26
18. marts 2021 @ 12:14
Stormogul

Vil foreslå Infuse til Apple TV - no need to convert files😀

https://firecore.com/infuse

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

2709

341
PallMei (Skribent)
18. marts 2021 @ 12:20
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

Jeg kører uden AdBlock i Opera. Det er som regel den browser, jeg bruger til downloads, fordi Safari er ved at være alt for gammel til https. Men inden jeg skrev her til formiddag, prøvede jeg også iCab med samme resultat, og den har heller ikke AdBlock.

Her er Firefox' fejlmeddelese (med AdBlock slået fra):

Error code: SSL_ERROR_NO_CYPHER_OVERLAP

No worries; jeg henter den bare via HighSierra.

Ok, der er en del hits på den og så vidt jeg kan se firefox og de starter alle med at hvis ikke det er hjemmesiden der er problemer med, så opdater browseren til nyeste version og hvis det stadig ikke løser det, er der nogle avancerede ssl indstillinger, man kan pille ved. Men gider ikke gøre en masse ved det, du kan selv google hvis du føler. Kan eftersom vi andre ikke får fejlen og du køre ældre browsere, er problemet nok hos dig. Du kan muligvis stadig løse den, ved at kigge på disse avancerede ssl indstillinger.


4593

394
18. marts 2021 @ 14:21
FPU
PallMei skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Jeg kører uden AdBlock i Opera. Det er som regel den browser, jeg bruger til downloads, fordi Safari er ved at være alt for gammel til https. Men inden jeg skrev her til formiddag, prøvede jeg også iCab med samme resultat, og den har heller ikke AdBlock.

Her er Firefox' fejlmeddelese (med AdBlock slået fra):

Error code: SSL_ERROR_NO_CYPHER_OVERLAP

No worries; jeg henter den bare via HighSierra.

Ok, der er en del hits på den og så vidt jeg kan se firefox og de starter alle med at hvis ikke det er hjemmesiden der er problemer med, så opdater browseren til nyeste version og hvis det stadig ikke løser det, er der nogle avancerede ssl indstillinger, man kan pille ved. Men gider ikke gøre en masse ved det, du kan selv google hvis du føler. Kan eftersom vi andre ikke får fejlen og du køre ældre browsere, er problemet nok hos dig. Du kan muligvis stadig løse den, ved at kigge på disse avancerede ssl indstillinger.

Tak for rådene, men det er meget lettere blot at boote i HS og så hente den. Der er jo alligevel ikke nogen grund til at hente den i SnowLeo, når den skal bruge et meget nyere OS.


8586

198
18. marts 2021 @ 14:29
Poseidon
Beman skrev:

Vil foreslå Infuse til Apple TV - no need to convert files😀

https://firecore.com/infuse

Det er også min anbefaling. Så slipper du for at remuxe alle dine filer med Subler.


927

49
18. marts 2021 @ 21:04
Veteran

Kan man bare omdøbe MKV filer til M4V og se om det virker på Apple TV 4K hvis det er samme codec inde i containeren? Det er nemlig nogle åndsvage store filer jeg har liggende. Og det ville være super dumt at transcode dem hvis nu bare man omdøbe dem, eller gøre et eller andet smart ved filen, så den kan afspilles på Apple TV 4K. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1663

46
18. marts 2021 @ 21:31
Stormogul

Tvivler på du bare kan omdøbe dem men altså subler tager ikke mange minutter der fil, hvis det er normal film størrelse på ca 10gb. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

8586

198
19. marts 2021 @ 07:55
Poseidon
Ufomekaniker skrev:

Kan man bare omdøbe MKV filer til M4V og se om det virker på Apple TV 4K hvis det er samme codec inde i containeren? Det er nemlig nogle åndsvage store filer jeg har liggende. 

Det vil ikke virke, for så vil din afspiller ikke kunne åbne den. Den tror det er én type fil, men den er i virkeligheden en anden, så den vil bare give en fejl.

Og det ville være super dumt at transcode dem hvis nu bare man omdøbe dem, eller gøre et eller andet smart ved filen, så den kan afspilles på Apple TV 4K.

Remuxing er hurtigt, i forhold til transcoding. Men du har allerede fået en smart løsning ovenfor - Infuse.


927

49
19. marts 2021 @ 17:04
Veteran
Hvilke indstillinger bruger i, og hvordan laver i batch remuxing hvis i har virkelig mange filer der skal remuxes?
The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

341
PallMei (Skribent)
20. marts 2021 @ 21:16
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:
PallMei skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Jeg kører uden AdBlock i Opera. Det er som regel den browser, jeg bruger til downloads, fordi Safari er ved at være alt for gammel til https. Men inden jeg skrev her til formiddag, prøvede jeg også iCab med samme resultat, og den har heller ikke AdBlock.

Her er Firefox' fejlmeddelese (med AdBlock slået fra):

Error code: SSL_ERROR_NO_CYPHER_OVERLAP

No worries; jeg henter den bare via HighSierra.

Ok, der er en del hits på den og så vidt jeg kan se firefox og de starter alle med at hvis ikke det er hjemmesiden der er problemer med, så opdater browseren til nyeste version og hvis det stadig ikke løser det, er der nogle avancerede ssl indstillinger, man kan pille ved. Men gider ikke gøre en masse ved det, du kan selv google hvis du føler. Kan eftersom vi andre ikke får fejlen og du køre ældre browsere, er problemet nok hos dig. Du kan muligvis stadig løse den, ved at kigge på disse avancerede ssl indstillinger.

Tak for rådene, men det er meget lettere blot at boote i HS og så hente den. Der er jo alligevel ikke nogen grund til at hente den i SnowLeo, når den skal bruge et meget nyere OS.

Faldt over denne tråd, du kunne kigge på, hvis problemet bredder sig til flere sider:

https://forums.macrumors.com/threads/fix-for-broken-https-tls-certificates-in-leopard-webkit.2287349/


4593

394
21. marts 2021 @ 09:25
FPU
PallMei skrev:
Tonny Freimanis skrev:
PallMei skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Jeg kører uden AdBlock i Opera. Det er som regel den browser, jeg bruger til downloads, fordi Safari er ved at være alt for gammel til https. Men inden jeg skrev her til formiddag, prøvede jeg også iCab med samme resultat, og den har heller ikke AdBlock.

Her er Firefox' fejlmeddelese (med AdBlock slået fra):

Error code: SSL_ERROR_NO_CYPHER_OVERLAP

No worries; jeg henter den bare via HighSierra.

Ok, der er en del hits på den og så vidt jeg kan se firefox og de starter alle med at hvis ikke det er hjemmesiden der er problemer med, så opdater browseren til nyeste version og hvis det stadig ikke løser det, er der nogle avancerede ssl indstillinger, man kan pille ved. Men gider ikke gøre en masse ved det, du kan selv google hvis du føler. Kan eftersom vi andre ikke får fejlen og du køre ældre browsere, er problemet nok hos dig. Du kan muligvis stadig løse den, ved at kigge på disse avancerede ssl indstillinger.

Tak for rådene, men det er meget lettere blot at boote i HS og så hente den. Der er jo alligevel ikke nogen grund til at hente den i SnowLeo, når den skal bruge et meget nyere OS.

Faldt over denne tråd, du kunne kigge på, hvis problemet bredder sig til flere sider:

https://forums.macrumors.com/threads/fix-for-broken-https-tls-certificates-in-leopard-webkit.2287349/

Takker for tippet, men det her er langt ud over, hvad jeg umiddelbart kan finde ud af (eller tør eksperimentere med på et system, som jeg bruger til dagligt). Det SSL-problem har jeg i øvrigt kun mødt ovennævnte sted, så problemet er marginalt.

Der er ganske vist andre sider, der ikke vil loade korrekt i f.eks. Safari, men så virker de næsten altid enten i Opera eller Firefox. Det modsatte kan også være tilfældet; jeg kan hverken få Firefox eller Opera til at logge ind på en af vennnernes FTP, så her er jeg henvist til iCab (download) og Safari (upload), noget i den stil.


927

49
21. marts 2021 @ 20:17
Veteran

Subler sætter godt nok min CPU igang med at knuse tal, mens begge mine GPU'er står helt stille hehe

The farm saw the farm (Går'n så går'n)