xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Nogle herinde, der bruger og betaler for SetApp?
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


740

38
07. marts 2021 @ 18:43

Jeg er generelt modstander af abonnementsbaseret software—lidt ligesom man har kappet kabel-tv, men så sidder man med fire-fem streamingabonnementer, der trækkes på bankkontoen hver måned—men med Setapp får man adgang til over 200 mere eller mere Premium apps til Mac, men hvad er holdningen herinde til Setapp abonnement versus at købe de enkelte apps hver for sig?

  8
8
  698

4593

393
07. marts 2021 @ 20:09
FPU

Det kommer vel an på to ting:

1. Om SetApp-abonnementet er billigere end de andre programmers abonnementer tilsammen.

2. Den subjektive tid sparet og bedre overblik med SetApp i forhold til en eventuelt dyrere abonnementspris.

Der er i øvrigt ingen objektiv grund til at spamme tråden med det billede, eftersom det ikke bidrager med vital information. Som journalist burde du af alle være klar over det. Vil du ikke være sød at optræde lidt mere modent fremover?


740

38
07. marts 2021 @ 20:47
Tonny Freimanis skrev:

Det kommer vel an på to ting:

1. Om SetApp-abonnementet er billigere end de andre programmers abonnementer tilsammen.

2. Den subjektive tid sparet og bedre overblik med SetApp i forhold til en eventuelt dyrere abonnementspris.

Der er i øvrigt ingen objektiv grund til at spamme tråden med det billede, eftersom det ikke bidrager med vital information. Som journalist burde du af alle være klar over det. Vil du ikke være sød at optræde lidt mere modent fremover?

Overlad venligst hate til de professionelle haters Beman, Giffi og Factory, de er så meget bedre til det end dig.

Og ellers så pas endelig din fake forskning af perspektivrig gnaver - rødmus som model for sukkersyge og hold DA VAZZ udenfor, hvis du intet har at bidrage med.


4593

393
07. marts 2021 @ 23:53
FPU
iPhoneX skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Det kommer vel an på to ting:

1. Om SetApp-abonnementet er billigere end de andre programmers abonnementer tilsammen.

2. Den subjektive tid sparet og bedre overblik med SetApp i forhold til en eventuelt dyrere abonnementspris.

Der er i øvrigt ingen objektiv grund til at spamme tråden med det billede, eftersom det ikke bidrager med vital information. Som journalist burde du af alle være klar over det. Vil du ikke være sød at optræde lidt mere modent fremover?

Overlad venligst hate til de professionelle haters Beman, Giffi og Factory, de er så meget bedre til det end dig.

Og ellers så pas endelig din fake forskning af perspektivrig gnaver - rødmus som model for sukkersyge og hold DA VAZZ udenfor, hvis du intet har at bidrage med.

Jeg er ikke en hater, hverken på amatørbasis eller professionelt. Jeg tvivler i øvrigt på, at ovennævnte trio får penge for at skrive dig ret imod, og så er de pr. definition jo heller ikke professionelle, vel?

Jeg påpeger blot visse aspekter af dine indslag, som du kunne gøre dig selv meget mere populær herinde ved ikke at poste, og jeg prøver derfor så venligt som muligt at vejlede dig i, hvordan du bedst afvejer brugen af dine journalistiske værktøjer.

Hvad fake er der over min forskning? Den populærvidenskabelige artikel, som du henviser til, er baseret på en artikel med mig som førsteforfatter og en med min medforfatter som førsteforfatter (men hvor jeg ikke var medforfatter), begge artikler peer-reviewed og udgivet i et internationalt naturvidenskabeligt tidsskrift.

Min medforfatter og jeg udgav efterfølgende 2-3 rødmus-artikler mere, alle sammen peer-reviewed, og alle sammen med mig som korrekturlæser på sprog og grammatik, ligesom jeg også var det på min makkers 200-siders PhD-afhandling, hvor jeg også tjekkede de faglige ting. Morten, du kan ikke lære mig noget om skrivekunst, som jeg ikke kender i forvejen. Hvem var det for resten, der for snart mange år siden skrev "Ups", da jeg lærte ham, at grad-tegnet sidder på Alt-Q? Ups!

At kalde min forskning for "fake" i et offentligt forum uden skyggen af bevis er ikke bare dumt. Det er torske-dumt. Det er faktisk injurier at beskylde en fagperson for at snyde med sine forskningsresultater, hvilket du jo påstår, i og med at du kalder min forsking for "fake". Du kommer til at bevise din påstand eller tage konsekvensen. Jeg har allerede taget screendumps som bevis.


4593

393
08. marts 2021 @ 11:55
FPU

Nå, Vassing, jeg kan også Google. Sakset fra legaldesk.dk:

CITAT BEGYND

Det er ulovligt at fremsætte eller udbrede injurierende eller ærekrænkende udsagn om andre offentligt. Det betyder, at du hverken må krænke andres navn eller rygte, eller hænge folk ud på de sociale medier og beskylde dem for handlinger, som de ikke har begået.

Straffen blev sat op pr. 1 januar 2019. I dag kan krænkeren straffes med bøde op til 5.000 Kr., betaling af godtgørelse til den forurettede på det tredobbelte beløb eller med fængsel i op til fire måneder.

Det er injurier, hvis man

-Skriver krænkende eller fornærmende om en anden persons ære

-Beskylder en person for usandheder

-Beskylder en person for noget, som ikke er bevist

CITAT SLUT

Macnyt er et offentligt forum, i hvilket du uden at fremsætte bevis herfor har beskyldt mig for at forfalske min forskning, hvilket er en ubegrundet beskyldning imod min person og et grundløst angreb på min faglige ære.

Det ser jo ud til at være en oplagt sag.


1891

183
PowerPalle (Administrator)
08. marts 2021 @ 12:43
Stormogul

Hej alle

Jeg vil bede alle deltagere i denne tråd om, at holde sig til emnet og samtidigt, at opføre sig i respekt overfor hinanden. Længere er den ikke.

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1045

26
09. marts 2021 @ 15:27
Stormogul
iPhoneX skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Det kommer vel an på to ting:

1. Om SetApp-abonnementet er billigere end de andre programmers abonnementer tilsammen.

2. Den subjektive tid sparet og bedre overblik med SetApp i forhold til en eventuelt dyrere abonnementspris.

Der er i øvrigt ingen objektiv grund til at spamme tråden med det billede, eftersom det ikke bidrager med vital information. Som journalist burde du af alle være klar over det. Vil du ikke være sød at optræde lidt mere modent fremover?

Overlad venligst hate til de professionelle haters Beman, Giffi og Factory, de er så meget bedre til det end dig.

Og ellers så pas endelig din fake forskning af perspektivrig gnaver - rødmus som model for sukkersyge og hold DA VAZZ udenfor, hvis du intet har at bidrage med.

Kære Morten Vassing (iPhoneX), nu er det anden gang på kort tid, du omtaler mig som “hater”. Underholdende, at jeg også er blevet professionel i din kategori, der i mine øjne, bare forholder sig kritisk til dine indlæg.

Det er også anden gang, du viser dit skrivebord med SetApp. Til dit åbne spørgsmål: nej, jeg bruger det ikke.

mvh

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

650

1
13. marts 2021 @ 08:13
Veteran

10 år senere øg folk haster stadig på Vassing. Jeg fandt aldrig ud af hvorfor folk hader ham så meget. 😅

Macnyt - EUA (End User Areement) 03.03.2010 Følgende er gældende regelsæt for Macnyt's brugere og er gældende i forbindelse med etablering af en bruge

4593

393
13. marts 2021 @ 09:53
FPU
harem skrev:

10 år senere øg folk haster stadig på Vassing. Jeg fandt aldrig ud af hvorfor folk hader ham så meget. 😅

Fordi han tilsyneladende udstødte dødstrusler mod PP. Det var dog før, jeg blev aktiv herinde, så jeg ved det kun fra andre Macnyt-veteraner, men den skulle være god nok. Udfaldet af den sag vedkommer dog ikke os andre.

Fordi han kunne finde på at spamme tråde med en masse meget korte indlæg, og i de tilfælde ikke særlig relevante.

Fordi han startede en tråd med ordene "Fuck it" og blev personlig, da PP bad ham om at moderere sit sprog. Den tråd kan stadig findes via Macnyt's søgefunktion.

Fordi han blev for utålmodig og brokkede sig over det og meldte sig ud af Macnyt i protest på et tidspunkt, hvor der var load-problemer p.gr.a. en bug. Vi andre kunne da sagtens vente, til problemet blev løst. Han dukkede i øvrigt op igen efter ret kort tid efter. Det er svært and undvære Macnyt; det ved jeg fra mig selv.

Fordi han begyndte at spamme tråde med screendumps af alt mellem himmel og jord, inkl. flybilletter(!). Et senere eksempel er hans screendumps af hans 5G-hastigheder på hans iPhone 12. Der er ingen grund til at spilde serverplads og båndbredde med et (måske endda ikke-reduceret) billede, hvis man kan nøjes med at skrive f.eks. 480 MB/s download og 240 MB/s upload i klartekst.

Fordi han som uddannet journalist burde vide, hvornår information og det format, som den pæsenteres i, er relevant, hvilket er en disciplin, som han ikke har dyrket særligt grundigt her på Macnyt.

Fordi han (i mine øjne) er en barnlig pralhals, som føler sig hævet over os andre. På et tidspunkt pralede han således med sin IQ, hvilket ikke faldt så heldigt ud for ham, eftersom intelligente mennesker ikke praler med deres intelligens. Men det var han åbenbart ikke intelligent nok til at vide. Klassisk Dunning-Kruger :0)

Fordi han bliver personlig, når han bliver irettesat, også når det er berettiget. Her er jeg hans seneste offer.

Fordi hans generelle adfærd herinde gennem de sidste mange år tyder på, at han ikke har lært lektien. Hvis han ikke vil ændre sin indstilling over for os, hvorfor skulle vi så gøre det over for ham?