xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
iShowU Instant /Safari-streaming.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


451

18
03. marts 2021 @ 14:20
Seniormedlem

Via Safari->Stofanet->TV->TV guide finder jeg en gl. udsendelse og ser den fint i Safari. Så vil jeg optage via iShowU Instant, men når jeg startet optagelsen bliver billed/film sort, men lyden er OK på det optagne. Det er som om, at det er fordi det er streamet og ikke en reference til en film der er på Safari. Jeg har også prøvet via Wundershare UniConverter men jeg kan ikke få optaget udsendelsen. Har I forslag/løsning?. OS 10.14.6, Safari 14.0.3. iSUI 1.4.2. og WUC 12.5.4.

  16
0
  493

4586

390
03. marts 2021 @ 15:46
FPU

QuickTime har jo en optagefunktion, men jeg aner ikke, om den kan nøjes med at optage indholdet i selve browservinduet, eller om den tager det hele med. Men det er da forsøget værd.


451

18
03. marts 2021 @ 16:01
Seniormedlem

Der ser ikke ud til at være en løsning via QT (kan så vidt jeg kan se kun bruge et kamera).


2581

84
03. marts 2021 @ 17:07
Bit kongen

Du skal vælge skærmoptagelse og ikke filmoptagelse, vil jeg mene. 


451

18
03. marts 2021 @ 17:30
Seniormedlem
Jesper Arning skrev:

Du skal vælge skærmoptagelse og ikke filmoptagelse, vil jeg mene. 

QT 7 har ikke den mulighed, men QT 10 (som jeg sjældent bruger) har, men der sker det samme - optagelsen giver sort film og nu også uden lyd. Hvorfor jeg bruger QT7 i s.f. QT10 kan jeg ikke huske, men det var noget for lang tid siden med FCP 7 og problemer med QT10. Nu vil jeg prøve at bruge QT10 fremover.


2696

335
PallMei (Skribent)
03. marts 2021 @ 21:30
Bit kongen

Det er nok pga. DRM. Kan forestille mig macOS blokere optagelse af skærmen, når DRM indhold afspilles.

tilføjelse: Det er muligvis ikke Apple der blokere. Kan efter en hurtig google, se at der findes løsninger som blokere for skærmoptagelse.


451

18
03. marts 2021 @ 22:53
Seniormedlem
PallMei skrev:

Det er nok pga. DRM. Kan forestille mig macOS blokere optagelse af skærmen, når DRM indhold afspilles.

DRM? - ikke forstået.

tilføjelse: Det er muligvis ikke Apple der blokere. Kan efter en hurtig google, se at der findes løsninger som blokere for skærmoptagelse.

"...findes løsninger som blokere...". Det jeg søger er så løsninger der ikke blokerer.

iSUI kan sagtens optage fra skærmen/skrivebordet - det er tilsyneladende når optagelsen er fra noget "foran" skrivebordet (en app) at problemet opstår.


4586

390
04. marts 2021 @ 00:38
FPU

DRM = Digital Rights Management.

Det var også min første tanke, at der muligvis var tale om kopibeskyttelse, da du skrev om lyd men sort skærm.

I de gode gamle dage kunne man på en web-side med videoindhold i Safari vælge at vise Activity (Kommando-Alternativ-A), finde den kode-linie med den absolut største fil, og så klikke på den linie for at downloade filen.

Det smuthul er vist desværre lukket i mellemtiden, men en anden ting, som du kan prøve, er at vælge Save as… og se, om du får lov til at gemme selve videoen, eventuelt ved at højre-klikke på den i stedet for og vælge Save Link as…. eller Save linked file as… Prøv gerne Opera og Firefox, hvis det ikke virker i Safari.

Save as… virkede fint for mig for nylig, hvor jeg fik downloadet en håndfuld audio-filer (.waw-filer), som hjemmesiden afspillede direkte i QuickTime. Det var dog vist nok i Opera, og eftersom det var lydoptagelser af pulsarer, tror jeg ikke, at der var klistret en kopibeskyttelse på dem.

Endnu en mulighed er at prøve VideoProc. Den kan downloade næsten alle YouTube-videoer, både som .mp4 og som .webm. VideoProc skulle virke på en hel del hjemmesider, men jeg har aldrig selv brugt den andre steder end på YouTube. Jeg vil anbefale at du prøver både version 3.6 og version 4.


2696

335
PallMei (Skribent)
04. marts 2021 @ 06:49
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:
PallMei skrev:

Det er nok pga. DRM. Kan forestille mig macOS blokere optagelse af skærmen, når DRM indhold afspilles.

DRM? - ikke forstået.

tilføjelse: Det er muligvis ikke Apple der blokere. Kan efter en hurtig google, se at der findes løsninger som blokere for skærmoptagelse.

"...findes løsninger som blokere...". Det jeg søger er så løsninger der ikke blokerer.

iSUI kan sagtens optage fra skærmen/skrivebordet - det er tilsyneladende når optagelsen er fra noget "foran" skrivebordet (en app) at problemet opstår.

Ja, det er kopibeskyttelse som Tonny også forklare. Vi er ude i piratkopiering og udfordre Macnyts brugsaftale ved at komme med løsninger til at omgå det, men nu har jeg slet ikke Stofa.


451

18
04. marts 2021 @ 17:20
Seniormedlem

Årsag til ønsket er blot - i udsendelsen med Ingemann er en af mine bekendte kort med, og det er blot denne sekvens familien gerne vil bevare. Jeg kan (lidt tosset og besværligt) bare optage min skærm på mit videokamera - det kan computeren og programmerne ikke se/opdage. Altså Safari/Stofa/TV2 (og måske Apple) registrere mit brug af andre programmer, i dette tilfælde iShowU Instant, på min computer og "slukker".

Det virker lidt mærkeligt, at iSUIs opgave er at optage hvad der sker på min skærm - men i visse tilfælde er der noget der forhindre dette.


86

1
04. marts 2021 @ 22:52
Novice

Jeg har ikke læst hele tråden, så undskyld hvis jeg har overset noget.

MEN, jeg bruger  egen QuickTime player med, følgende for at få audio med "iShowU you audio capture"

Er vist endnu klar til Big Sur...................

Livet er ikke kun lutter lagkage, det er også en dans på roser...

4586

390
05. marts 2021 @ 10:35
FPU
PallMei skrev:
MichaelCorfitsen skrev:
PallMei skrev:

Det er nok pga. DRM. Kan forestille mig macOS blokere optagelse af skærmen, når DRM indhold afspilles.

DRM? - ikke forstået.

tilføjelse: Det er muligvis ikke Apple der blokere. Kan efter en hurtig google, se at der findes løsninger som blokere for skærmoptagelse.

"...findes løsninger som blokere...". Det jeg søger er så løsninger der ikke blokerer.

iSUI kan sagtens optage fra skærmen/skrivebordet - det er tilsyneladende når optagelsen er fra noget "foran" skrivebordet (en app) at problemet opstår.

Ja, det er kopibeskyttelse som Tonny også forklare. Vi er ude i piratkopiering og udfordre Macnyts brugsaftale ved at komme med løsninger til at omgå det, men nu har jeg slet ikke Stofa.

For lige at holde min egen ryg fri:

Ingen af de metoder, som jeg foreslog, vil virke med en DRM-beskyttet video, idet der på forhånd er taget højde for dem i DRM-programmeringen. Derfor har jeg heller ikke opfordret til piratkopiering; jeg foreslog blot metoder til at lave en lovlig sikkerhedskopi.

Selvom man ikke EJER den musik eller den spillefilm, som man har købt (man har kun købt RETTEN til at afspille den privat), har man faktisk lov til at lave en enkelt sikkerhedskopi af de "data" (musik, video, o.s.v.), som man har KØBT retten til at afspille. Det gælder f.eks. IKKE musik og video, som man kan LÅNE på biblioteket, hverken på fysiske medier eller via køb af musik/video til download eller decideret streaming.

Det er måske et gråt område med Corfitsens Stofa-udsendelse, men der må (eller burde) stå i hans abonnementsvilkår, hvor lidt eller hvor meget ret han har til at lave en sikkerhedskopi til offline afspilning.

At de fleste DRM-beskyttede medier, herunder online "biblioteks-musik", kun kan afspilles i Windows, er så en anden sag. Men vi, som udelukkende kører Mac eller Linux, er reelt udelukket fra at benytte en ellers offentligt finansieret tjeneste, fordi nogle fjolser et eller andet sted besluttede sig for at indføre en Windows-only DRM-løsning.

Og det kan faktisk godt være tilfældet her; havde Corfitsen afspillet videoen på en Win-dåse, kan det godt være, at en optager ville have fået både video og lyd med, hvis Stofa ellers tillader en sikkerhedskopi.


2696

335
PallMei (Skribent)
05. marts 2021 @ 11:11
Bit kongen

Ja, det er kopibeskyttelse som Tonny også forklare. Vi er ude i piratkopiering og udfordre Macnyts brugsaftale ved at komme med løsninger til at omgå det, men nu har jeg slet ikke Stofa.

For lige at holde min egen ryg fri:

Det var heller ikke for at lege politimand. Men blot for at gøre opmærksom på problematikken og at jeg ikke ville komme med forslag.

Det er måske et gråt område med Corfitsens Stofa-udsendelse, men der må (eller burde) stå i hans abonnementsvilkår, hvor lidt eller hvor meget ret han har til at lave en sikkerhedskopi til offline afspilning.


Er rimelig sikker på at det ikke er op til Stofa, men at de har armen vredet om på ryggen af indholdudbyderne og hvis der skal ske noget optagelse, så skal det være en inhouse server-løsning med fuld kontrol af hvilke udsendelser,  hvor længe og hvordan (web, tv-boks mobil, region-block osv.). 

Hvis jeg skulle hente, ville jeg forsøge at finde en løsning der henter videoen direkte ved kilden og bevare originale kvalitet + opløsning.


4586

390
05. marts 2021 @ 15:13
FPU
PallMei skrev:

Ja, det er kopibeskyttelse som Tonny også forklare. Vi er ude i piratkopiering og udfordre Macnyts brugsaftale ved at komme med løsninger til at omgå det, men nu har jeg slet ikke Stofa.

For lige at holde min egen ryg fri:

Det var heller ikke for at lege politimand. Men blot for at gøre opmærksom på problematikken og at jeg ikke ville komme med forslag.

No problemo.

Det er måske et gråt område med Corfitsens Stofa-udsendelse, men der må (eller burde) stå i hans abonnementsvilkår, hvor lidt eller hvor meget ret han har til at lave en sikkerhedskopi til offline afspilning.


Er rimelig sikker på at det ikke er op til Stofa, men at de har armen vredet om på ryggen af indholdudbyderne og hvis der skal ske noget optagelse, så skal det være en inhouse server-løsning med fuld kontrol af hvilke udsendelser,  hvor længe og hvordan (web, tv-boks mobil, region-block osv.). 

Well, jeg har aldrig haft TV og dermed heller ikke TV-pakker, så jeg ved ikke hvordan producent og distributør deler rettigheder og håndhævelsen af den. Men din forklaring lyder fornuftig.

Hvis jeg skulle hente, ville jeg forsøge at finde en løsning der henter videoen direkte ved kilden og bevare originale kvalitet + opløsning.

Nemlig. Men det er ikke altid muligt med f.eks. visse serier og dokumentarer, hvis de ikke udkommer på DVD eller BluRay, eller hvis distributøren ikke tillader decideret download.


451

18
05. marts 2021 @ 16:33
Seniormedlem

Mit ønske var, som jeg skrev, blot at optage en lille sekvens af en udsendelse, og det af private årsager, ikke noget med piratkopiering - jeg stræber mig efter at opføre mig ordentligt, også m.h.t. ophavsret.

Nu har jeg optaget sekvensen på min telefon, og det blev OK til formålet. Tak for input.


2696

335
PallMei (Skribent)
05. marts 2021 @ 17:22
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

Nemlig. Men det er ikke altid muligt med f.eks. visse serier og dokumentarer, hvis de ikke udkommer på DVD eller BluRay, eller hvis distributøren ikke tillader decideret download.

Med kilden, mente jeg direkte fra serveren, f.eks. Stofa eller hvor det man ønsker måtte befinde sig. 

Men godt Michael har løst hans problem med en analog bootleg optagelse 👍



4586

390
05. marts 2021 @ 17:53
FPU
PallMei skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Nemlig. Men det er ikke altid muligt med f.eks. visse serier og dokumentarer, hvis de ikke udkommer på DVD eller BluRay, eller hvis distributøren ikke tillader decideret download.

Med kilden, mente jeg direkte fra serveren, f.eks. Stofa eller hvor det man ønsker måtte befinde sig. 

Men godt Michael har løst hans problem med en analog bootleg optagelse 👍


Screeners rulez! :0)