xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Netatmo vindmåler
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


2581

84
02. marts 2021 @ 08:58
Bit kongen

Min Netatmo vindmåler er gået amok!

Vindmåleren har dagen igennem advaret mig om voldsomme vindstyrker alla 14 - 18 - 20 m/s og lige nu 30.

Her er komplet vindstille, vimplen på flagstangen hænger lige ned. 

Her er voldsomt tåget i dag og temperature lige under frysepunktet.

Har nogen her oplevet noget lignende? 

Vindmåleren sidder hørt oppe og det er ikke muligt lige her og nu a tage den ned og se nærmere på den ellers havde jeg gjort det.  

  6
0
  335

2581

84
02. marts 2021 @ 09:20
Bit kongen

og så er den forøvrigt købt 28 februar 2019.

Tal lige om Planned Obsolescence.


217

11
02. marts 2021 @ 16:49
Juniormedlem
Jesper Arning skrev:

Min Netatmo vindmåler er gået amok!

Vindmåleren har dagen igennem advaret mig om voldsomme vindstyrker alla 14 - 18 - 20 m/s og lige nu 30.

Her er komplet vindstille, vimplen på flagstangen hænger lige ned. 

Her er voldsomt tåget i dag og temperature lige under frysepunktet.

Har nogen her oplevet noget lignende? 

Vindmåleren sidder hørt oppe og det er ikke muligt lige her og nu a tage den ned og se nærmere på den ellers havde jeg gjort det.  

Hej Jesper

Jeg tror det er et eller andet fra Netatmos side der gør at den tolker input helt forkert. Jeg har nemlig oplevet det samme som dig. Naboens vimpel hænger slapt ned og jeg får advarsler om farlig vind 🤔

Det er dog et par dage siden den har opført sig "som vinden blæser", de sidste 48 timer har det vist passet meget godt.

Those aren't voices in your head - they are just the echoes of your indecision

139

1
02. marts 2021 @ 17:29
Novice

Jeg har godt nok en Rosenborg vindmåler som virker godt men jeg har to rør der kan glide ind i hinanden (1 tomme og 3/4 eller 1/2 tomme) på den måde kan jeg blot ved at løsne en klemme sænke den øverste del så jeg kan nå med en Alm. stige, ved overgangen har jeg lavet to markeringer for ret nord så der ikke skal rettes ind efter kompas.

eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!

2581

84
02. marts 2021 @ 19:58
Bit kongen
Søren F. Sørensen skrev:

Hej Jesper

Jeg tror det er et eller andet fra Netatmos side der gør at den tolker input helt forkert. Jeg har nemlig oplevet det samme som dig. Naboens vimpel hænger slapt ned og jeg får advarsler om farlig vind 🤔

Det er dog et par dage siden den har opført sig "som vinden blæser", de sidste 48 timer har det vist passet meget godt.

Hej Søren 

Tak for tilbagemeldingen. Jeg har ikke været i stand til at finde nogen lignende beskrivelse på nettet hvilket undrer mig enormt. Vi oplever begge det samme indenfor nogle dage og det tyder jo på at det er fra Netatmos side fejlen kommer. 

Jeg krydser fingre for at fejlen forsvinder ellers må vi have fat i Netatmo.



2581

84
02. marts 2021 @ 19:59
Bit kongen
Erik Abrahamsen skrev:

Jeg har godt nok en Rosenborg vindmåler som virker godt men jeg har to rør der kan glide ind i hinanden (1 tomme og 3/4 eller 1/2 tomme) på den måde kan jeg blot ved at løsne en klemme sænke den øverste del så jeg kan nå med en Alm. stige, ved overgangen har jeg lavet to markeringer for ret nord så der ikke skal rettes ind efter kompas.

Det er planlagt, men da sådan en vindmåler helst skal sidde i 10 meters højde er det lidt af et projekt. 


139

1
02. marts 2021 @ 20:49
Novice

Det kan jeg godt se, det var egentligt derfor jeg droppede skorstenen som basis, men held og lykke med problemet!

eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!