xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
iMac som monitor til pc
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


0

0
01. marts 2021 @ 22:20
Nyt medlem

Jeg har en late 2013, 4K 27” iMac, som jeg vil benytte som monitor til min bærbare pc fra arbejde.

Har læst mig til, at man kan forbinde dem med en Thunderbolt 3 til Thunderbolt 2 adapter, fra pc’en og et Thunderbolt kabel til mac’en. Så skulle det virke når man trykker command + F2, eller command + fn + F2. Men jeg kan ikke få det til at virke. Har prøvet med både Thunderbolt 2 og 1 kabel fra adapteren til mac’en, uden held.

Som jeg har forstået det, er det først fra 2014 modellerne med 5k, at det ikke kan lade sig gøre, så hardwaremæssigt burde det funke.

Er der nogen der har en ide om hvorfor det ikke virker?

  2
0
  223

0

0
02. marts 2021 @ 00:06
Nyt medlem

Jeg har selv fundet svaret.
Det virker kun på Mojave  eller tidligere OS.


4593

394
02. marts 2021 @ 02:02
FPU
Beoman skrev:

Jeg har selv fundet svaret.
Det virker kun på Mojave  eller tidligere OS.

Det lyder godt. Altså at du fandt svaret.

Emnet har været oppe og vende et par gange, og tidligere på aftenen søgte jeg forummet igennem for at finde noget relevant info til dig, men der dukkede kun noget op om, at det kun kunne lade sig gøre på iMac'er til og med Mid 2014, så der var du jo dækket ind, så jeg havde intet brugbart til at besvare dit indlæg med.

Jeg havde lidt håbet på, at en Macnyt'er med erfaring på området havde svaret dig, og der plejer altså også at komme et svar inden for højst et par timer, men altså ikke denne gang, sorry.

Og så velkommen herinde. Bare spørg løs, hvis der er noget, som du er i tvivl om; så prøver vi at svare efter bedste evne. Jeg plejer at afslutte min velkomst med et "Held og lykke og feedback", men du var jo så heldig selv at finde en løsning, og du var endda så snedig selv at komme på det med feedback (som Macnyt jo bl.a. er baseret på)..

Og lad være med at falde på halen over, at det lige er ham med de fleste likes, som svarer dig. Jeg er mere generalist, end jeg er ekspert på et område, men jeg får altså af og til klemt noget ud af mit tastatur, som de andre godt kan lide.

Jeg tager ikke selv min førsteplads højtideligt, så det er der egentlig heller ikke andre, der bør gøre.