xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )
macnyt  /  forum  /  emne
Abbonents-baseret fjernskrivebord?
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )


353

1
24. februar 2021 @ 09:52
Lærling

Hej,

Jeg har for nyligt købt en Samsing M7 monitor som blandt andet understøtter adgang til fjernskrivebord. En kammerat og jeg snakkede om om det min er muligt at benytte sig af et abbonents-baseret fjernskrivebord (Mac/PC)?

Jeg kender ikke nogen udbydere, men måske i gør? ☺️

  10
0
  1123

8581

198
24. februar 2021 @ 10:56
Poseidon

https://www.macstadium.com/

https://www.macincloud.com


8581

198
24. februar 2021 @ 17:39
Poseidon

https://9to5mac.com/2021/02/24/aws-macos-big-sur/


2185

44
25. februar 2021 @ 16:38
ASCII jonglør

Hvorfor give penge for at får adgang via MS Remote Desktop og/eller VNC ??

Med MS Remote Desktop skal remote adgang "bare" slås til på PC'en - og med VNC (hvis vi også her taler om PC), skal det være en VNC server startet op.

Og med VNC kan man også gratis forbinde til en Mac - man skal blot slå remote adgang til.

Alternativt kan man jo benytte Teamviewer - som er gratis for privat brug.


2709

339
PallMei (Skribent)
25. februar 2021 @ 18:46
Bit kongen
Rene Larsen skrev:

Hvorfor give penge for at får adgang via MS Remote Desktop og/eller VNC ??

Med MS Remote Desktop skal remote adgang "bare" slås til på PC'en - og med VNC (hvis vi også her taler om PC), skal det være en VNC server startet op.

Og med VNC kan man også gratis forbinde til en Mac - man skal blot slå remote adgang til.

Alternativt kan man jo benytte Teamviewer - som er gratis for privat brug.

Måske de ikke ønsker at have egen maskine stående. ¯\_(ツ)_/¯


353

1
26. februar 2021 @ 12:10
Lærling

Tak skal i have! :-)

Jeg har fundet et par stykker siden og har nu prøvet 24 timer hos både MacStadium og Macincloud

- tråden kan lukkes! - 


1493

39
26. februar 2021 @ 16:35
Stormogul

jeg siger tak for info, jeg kendte ikke til skærmen, og den ser jo interesant ud, har længe overvejet hvilken maskine jeg skulle ha næste gang. men med den skærm her, og enten airplay eller remotedesktop, som jeg håber vil virke, så kan jeg se om jeg kan bruge skærmen med mus og tastatur, og så en remote (lokal) mac:-)
skærmen er lige sendt idag, og med lidt logbuy rabat er den på vej fra samsung til ca 2600 for 32" 4k m7 udgaven :-D 

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

353

1
26. februar 2021 @ 19:47
Lærling

Rasmus -

Det er samme monitor jeg har, 32" 4K M7. 

Jeg er vældigt glad for den; den kører PT med en MacBook Pro under bordet- MacMini'en er bestilt men det tager lidt længere her i UK hvor jeg bor.. :-)

Lad høre dine erfaringer når du modtager den! 


1493

39
26. februar 2021 @ 20:08
Stormogul

det kan du tro jeg vil. jeg har en vesa arm den skal på, så det bliver spændende. ser ud til at være en god størrelse :-D 

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1493

39
03. marts 2021 @ 18:07
Stormogul

nå, den er kommet idag, og sat til.

1. kan ikke få CEC til at virke til raspberry pi.

2. kan ikke få VNC til at virke på remote styring af mac.

det starter ikke super 😂 

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1493

39
04. marts 2021 @ 15:03
Stormogul

VNC har jeg fået til at virke, også RDP til windows.. altså det kan da bruges i en snæver vending, men ikke noget til dagligdags brug. Det kan godt være jeg havde et lille håb om det, men det er skudt til hjørnet nu.

CEC har jeg stadig ikke fået til at virke, har dog kun testet på rasspi. Må lige teste en anden enhed 👍🏻 

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.