xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: For de musikalske venner eller AppleMusic (Musik)
macnyt  /  forum  /  emne
Noget af mit musik er to gange på min IPhone
Kategori: For de musikalske venner eller AppleMusic (Musik)


46

11
13. februar 2021 @ 16:55
Let øvet

Jeg køber al min musik via ITunes store, eller overføre egne CD fra Mac Air til min IPhone (og Ipad).


i dag opdagede jeg til kæmpe frustration af nogle (mange) albums, har alle numre med 2 gange. Eksempel:

Rammstein 

Liebe is für alle da (Special Version)

1. Rammlied

1. Rammlied

2. Ich tu dir Weh

2. Ich tu dir Weh

3. Waidsmanns Heil

3. Waidsmanns Heil

Etc.

Det betyder, at når jeg starter musikken spilles alle numre 2 gange.

Det gælder kun albums og enkelt numre, hvor der er et “check mærke” for oven. Trykker man på det, kan man vælge:

Fjern overførsler

Slet fra bibliotek 

Annuller

Det  har givet noget med iCloud at gøre, at der er gentagelser af sange.

Det mystiske er, at det er kun på min IPhone at der er dobbeltnumre. På min Ipad, som har samme musik, er der ingen problemer.

Har googlet en del, men tilsyneladende er der ikke en løsning, der ligger lige til højre benet.

any one?

Mac er bare en Pc med et æble
  5
0
  572

349

3
13. februar 2021 @ 18:39
Lærling

Udfra din beskrivelse, antager jeg at musikken ligger lokalt på din iPhone? Gør den også det på din iPad, hvor problemet ikke er?
Har du prøvet at vælge “Fjern overførsel”, og hvad sker der i så fald hvis du gør?

Abonnerer du på Apple musik, eller iTunes Match?


349

3
13. februar 2021 @ 18:50
Lærling

Og hvordan ser det ud på din Mac? Har du iCloud musikbibliotek aktiveret på nogle af dine enheder?


46

11
14. februar 2021 @ 14:45
Let øvet

Hvis jeg vælger “Fjern overførsler”, ændres ikonet, ved dubleen til skyen, som symbolisere at jeg kan trykke på skyen og hente nummeret igen, MEN når jeg afspiller, så spilles nummeret stadig 2 gange.


vedr. dit andet spørgsmål, så har jeg været inde på alle tre enheder, men er desværre ikke klar over, hvor jeg skal kikke. Jeg kan ikke finde noget omkring iCloud e. lign, under indstillinger/musik og heller ikke hvis jeg bare nøjes med at åbne musik

Mac er bare en Pc med et æble

349

3
14. februar 2021 @ 22:08
Lærling

Det hedder så åbenbart "Synkroniser bibliotek" nu. Men er vel i bund og grund det samme. Er det aktiveret på dine enheder?

Og på din Mac, hvor jeg formoder at "hovedlageret" ligger, der er der ingen dubletter?


46

11
15. februar 2021 @ 13:13
Let øvet

Der er ikke noget der hedder synkroniser bibliotek.

Enkelte albums er med dubletter på min Mac, men slet ikke lige så mange, som på min IPhone og der er ingen dubletter på min Ipad.

Hvis jeg klikker på et album og vælger


arkiv/bibliotek får jeg en ny mulighed, der hedder vis dubletter og her kommer der så dubletter frem, ikke bare fra det album jeg har markeret, men også fra andre. Dog kommer alle dubletter ikke frem.


PS nu er der 3 udgaver af hvert nummer????

Mac er bare en Pc med et æble