xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)
macnyt  /  forum  /  emne
Periodske udfald på netværk - (yousee)
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)


111

0
11. februar 2021 @ 10:35
Novice

hej

Vi har nogle udfald på vores forbindelse ud af huset med uregelmæssige mellemrum .Lidt upraktisk når man sidder på zoom eller teams og underviser... Vi er på en coax forbindelse og jeg fik byttet modem hos Yousee for en måneds tid siden. Målinger af bredbåndshastigheden ligger på 120/30 på kabel og 100/20 på trådløst. 

Men i går for eksempel faldt min kone ud af zoom 4-5 gange på trådløst (10 meter fra router). Vi har en TP extender i et hjørne i vores værksted (andet kontor) som hiver 100/20 på 2.5hz og lidt mindre på 5 hz.. Jeg sad med zoom på kabel samtidig uden udfald.

Til morgen røg jeg ud af teams - koblede op igen og det mente at min enhed var i brug. Jeg sidder med en Imac min kone brugte en macbook pro.

Men til spm - findes der en stump software der kan logge dels den interne netværkshastighed dels hastigheden ud så man kan se hvad der går galt... Vores iMacs er alligevel tændt hele tiden.. Google har en wifi - til android, men ikke til Iphone...

mvh

Carl-Otto


  10
0
  919

2581

84
11. februar 2021 @ 10:40
Bit kongen

Jeg har haft Yousef for nogle år siden og kæmpede med udfald på den forbindelse lige indtil YouSee teknikeren som jeg fik ud lyttede lidt til min beskrivelse af problemet og derefter styrede direkte ned til der hvor man tilslutter coax kablerne og skiftede selve boksen hvor disse tilsluttes. 

Derefter var den YouSee kabel forbindelse noget af det mest stabile jeg har haft og det incl. en waoo fiber forbindelse. 

Han så mig lige i øjnene og sagde at de bokse mange steder var 20 - 30 - 40 år gamle og det var dem der var problemet. 



111

0
11. februar 2021 @ 10:48
Novice

Jeg fik faktisk skiftet den for et par år siden da vi fik nyt TV, da vores kabel i væggen var defekt, så jeg måtte trække et kabel rundt om huset udenfor.. Men TV-boksen brokker sig regelmæssigt over at den ikke har internetforbindelse, og den kører trådløst - antog bare at det var en glitch - nogen gange skal den rebootes andre gange forsvinder det. 

Det ville bare været rart at kunne dokumentere det...

mvh

co



2581

84
11. februar 2021 @ 10:53
Bit kongen

Jeg antager at det er en YouSee tekniker der har trukket et kabel rundt om huset og ikke dig? 

Ser du din TV boks kan være nok så trådløs, hvis dit/din YouSee kabel moden/router ryger af nettet er der ikke internet, kablet eller trådløst spiller ingen rolle. 

Få en YouSee tekniker ud og fejlsøge, der er noget galt med kabling eller stik i coax installationen. 



2696

335
PallMei (Skribent)
11. februar 2021 @ 11:38
Bit kongen

Noter tidspunktet når i har problemer og tjek loggen i din router for forbindelsesproblemer. Mon ikke den er tilsvarende mit kabel-modem:

http://192.168.0.1/0.1/gui/#/mybox/maintenance/log/operator-log

Hvis ikke Jeres har 192.168.0.1 som adresse, kan du finde den under indstillinger->netværk->avanceret->tcp/ip

Du skal nok trykke linket 2 gang, for kan se det kun virker efter man er logget på routeren.

291

45
11. februar 2021 @ 11:55
Juniormedlem

Hvis enhederne hopper af og på din TP extender vil du opleve korte udfald. Det kan fx ske mens man bevæger sig fra et rum til et andet eller hvis signalerne “overlapper” hinanden. Såfremt udfald kun sker på det trådløse netværk, er det muligvis extenderens skyld.

I sådanne tilfælde vil den bedste løsning være et Mesh-baseret WiFi-netværk som erstatning for extenderen. YouSee kalder deres Mesh-baserede netværk for WiFi Booster, men der findes mange andre Mesh-systemer man kan købe i fri handel.

Fælles for disse er, at man slår WiFi fra i routeren og lader Mesh-enhederne stå for det trådløse netværk.


111

0
13. februar 2021 @ 18:42
Novice

Lidt heftig husleje for enhederne - hvir man nu med et hus som vores skal have 3 x 39 kr mdr. 

mvh

co


111

0
14. februar 2021 @ 14:41
Novice

Hej

Den eneste ting der dukker op er denne besked -  5 x hver andet minut:

A device failed to connect to SSID (F0:C9:D1:1C:D8:57) because it provided incorrect login information.                

Vi har to Imac og to printere på kabel og højttaler, ATV og telefoner på wifi - (og to macbooks, men de er lukkede lige nu). så er den nogen udefra der forsøger - altså på ydersiden af modemmet... Har sat firewall på høj lige nu...

Nå - eller skal jeg vist få købt nogle mesh'er - nogen anbefalinger (njet - ikke google) og til at betale...

mvh

co



179

42
14. februar 2021 @ 15:26
Novice

Mystisk, men adresse kan henvise til air condition/varmepumpe?  GD Midea Air-Conditioning Equipment Co.,Ltd.


2696

335
PallMei (Skribent)
14. februar 2021 @ 15:48
Bit kongen
COO skrev:

Hej

Den eneste ting der dukker op er denne besked -  5 x hver andet minut:

A device failed to connect to SSID (F0:C9:D1:1C:D8:57) because it provided incorrect login information.                

Vi har to Imac og to printere på kabel og højttaler, ATV og telefoner på wifi - (og to macbooks, men de er lukkede lige nu). så er den nogen udefra der forsøger - altså på ydersiden af modemmet... Har sat firewall på høj lige nu...

Nå - eller skal jeg vist få købt nogle mesh'er - nogen anbefalinger (njet - ikke google) og til at betale...

mvh

co


SSID er wifi. Så en enhed har ikke de korrekte oplysninger (læs password) til at logge på.


111

0
14. februar 2021 @ 22:26
Novice

Jep - men jeg har aldrig sat dem varmepumperne op til WiFi... Jeg slukkede lige den varmepumpe vi har i huset (der var på et tidspunkt WiFI logo på den uden effekt, men skal ned i havekontoret ofr at få fat i den anden - og det er koldt og 30cm sne..

mvh

co