xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
340
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Gendan iMac - hjælp!
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


1

0
09. februar 2021 @ 21:25
Nyt medlem

Hej!

Jeg vil gerne sælge min iMac, hvorfor jeg forsøger at gendanne den. Problemet er dog, at jeg ikke får lov. Når jeg åbner computeren med CMD + R > Diskværktøj > Slet - meddeler den: “Gør disk passiv - Kunne ikke åbne enhed (-69877) - Handling mislykkedes.

Ved forsøg på at trykke ‘Gendan’, siger den: Enheden på disken /dev/disk2 har ikke typen Apple_HFS eller Apple_UFS. (OSSTATUS FEJL 6).

Jeg er rimelig noob, men har fået løst dette før, for mange år siden - på netop denne computer.

Håber virkelig, at I kan hjælpe :-)


mvh. Niklas

  8
2
  719

8581

198
09. februar 2021 @ 21:31
Poseidon

Prøv Skift-Alternativ-Kommando-R i stedet. Jeg ved ikke om det gør en forskel, og alternativt Alternativ-Kommando-P-R inden Command-R.


2709

340
PallMei (Skribent)
09. februar 2021 @ 21:39
Bit kongen

Er du sikker på at du vælger den rigtige disk. Lyder som om du vælger ram-disken som gendannelse køre fra. Tryk cmd+2 for at se alle enheder i listen til venstre, hvis det er en nyere macOS du benytter.


1

0
09. februar 2021 @ 21:40
Nyt medlem
  1. Hej David! SHIFT-ALT-CMD-R gjorde desværre intet. Sidstnævnte var nyt for mig - men får mig tilbage til ‘oversigten’, hvor jeg kan hhv. geninstallere, vælge diskværktøj etc.

Har du et råd til hvordan jeg kan slette disken/gendanne? Hvilke settings der skal være?



1

0
09. februar 2021 @ 21:42
Nyt medlem

Hej PallMei!


Jeg vælger den øverste, som starter med APPLE HHD og en masse tal. Ud fra YouTube videoer, skulle det være denne, som jeg skal forsøge at slette/gendanne?

Men ved sletning siger den “Kunne ikke åbne enhed (-69877)


2709

340
PallMei (Skribent)
09. februar 2021 @ 22:18
Bit kongen

Det lader til at din maskine understøtter APFS, da disken er formateret til det. Så jeg syntes du skal vælge det som format. Prøv om du kan slette beholderen og/eller tjek Apples vejledninger

Forholdsregler før du sælger, bortgiver eller bytter din Mac: https://support.apple.com/da-dk/HT201065 

Sådan sletter du din Intel-baserede Mac: https://support.apple.com/da-dk/HT208496


1

0
09. februar 2021 @ 23:40
Nyt medlem

Lige gyldig hvad jeg foretager mig, så kan jeg ikke slette noget, fordi 'Gør enheder passive' og i samme besked siger den 'Kunne ikke gøre disk passiv (-69888)


2709

340
PallMei (Skribent)
10. februar 2021 @ 00:16
Bit kongen

Ok. Ser ud til at recovery partitionen låser. Måske det hjælper at starte det via internet alt+cmd+r mener jeg for nyeste understøttede udgave ellers må du lave en usb nøgle. Apple har en vejledning hvis du søger.


2709

340
PallMei (Skribent)
10. februar 2021 @ 00:32
Bit kongen