xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Mus højreklikker
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


256

0
08. februar 2021 @ 08:06
Juniormedlem

Jeg har lige købt en Logitech MX master 3 til min Mac, og efter 2-3 dages brug er den pludselig begyndt at højreklikke når jeg bruger venstre musetast, som altid.
Aner ikke hvorfor og det kommer ud af det blå og forsvinder igen ud af det blå efter 2-3 minutter.

Nogen ideer til hvad det kan skyldes og hvordan jeg slipper af med det?


  9
0
  345

2709

341
PallMei (Skribent)
08. februar 2021 @ 08:26
Bit kongen

Hænger din ctrl-tast? Apple var meget stædig med at musen kun skulle have 1 knap og derfor virker ctrl+venstre museknap som et højreklik. Der skal nok findes en commandline kommando der kan slå det fra, hvis man søger, men det løser jo ikke at din ctrl hænger og kan give problemer i andre sammenhænge. Prøv at tjekke ved at slå tilgængelighedstastatur til i indstillinger se om ctrl lyser rødt (tip. aktive hjørner under samme side i indstilling gør det nemt at vise/skjule tastaturet).


256

0
08. februar 2021 @ 09:06
Juniormedlem
PallMei skrev:

Hænger din ctrl-tast? Apple var meget stædig med at musen kun skulle have 1 knap og derfor virker ctrl+venstre museknap som et højreklik. Der skal nok findes en commandline kommando der kan slå det fra, hvis man søger, men det løser jo ikke at din ctrl hænger og kan give problemer i andre sammenhænge. Prøv at tjekke ved at slå tilgængelighedstastatur til i indstillinger se om ctrl lyser rødt (tip. aktive hjørner under samme side i indstilling gør det nemt at vise/skjule tastaturet).

Der er 2 taster som lyser orange, men ikke ctrl.
Det er heller ikke en Apple mus jeg har, men en Logitech.


2709

341
PallMei (Skribent)
08. februar 2021 @ 09:50
Bit kongen
Applefan skrev:
PallMei skrev:

Hænger din ctrl-tast? Apple var meget stædig med at musen kun skulle have 1 knap og derfor virker ctrl+venstre museknap som et højreklik. Der skal nok findes en commandline kommando der kan slå det fra, hvis man søger, men det løser jo ikke at din ctrl hænger og kan give problemer i andre sammenhænge. Prøv at tjekke ved at slå tilgængelighedstastatur til i indstillinger se om ctrl lyser rødt (tip. aktive hjørner under samme side i indstilling gør det nemt at vise/skjule tastaturet).

Der er 2 taster som lyser orange, men ikke ctrl.

Det er normalt.


Det er heller ikke en Apple mus jeg har, men en Logitech.

Har jeg forstået, men de historiske grunde jeg beskrev, betyder det stadig at ctrl + venstreklik er indbygget i macOS til at medføre højreklik uanset mus.

Måske du skal installere Logitech driver software, hvis ikke du allerede har.


256

0
08. februar 2021 @ 10:12
Juniormedlem
PallMei skrev:
Applefan skrev:
PallMei skrev:

Hænger din ctrl-tast? Apple var meget stædig med at musen kun skulle have 1 knap og derfor virker ctrl+venstre museknap som et højreklik. Der skal nok findes en commandline kommando der kan slå det fra, hvis man søger, men det løser jo ikke at din ctrl hænger og kan give problemer i andre sammenhænge. Prøv at tjekke ved at slå tilgængelighedstastatur til i indstillinger se om ctrl lyser rødt (tip. aktive hjørner under samme side i indstilling gør det nemt at vise/skjule tastaturet).

Der er 2 taster som lyser orange, men ikke ctrl.

Det er normalt.


Det er heller ikke en Apple mus jeg har, men en Logitech.

Har jeg forstået, men de historiske grunde jeg beskrev, betyder det stadig at ctrl + venstreklik er indbygget i macOS til at medføre højreklik uanset mus.

Måske du skal installere Logitech driver software, hvis ikke du allerede har.

Tak for dine forslag.

Det har jeg gjort og har også slettet og re-installeret og parret musen igen.
Kan læse mig frem til, at de nye M1 har oplevet en del problemer med BT generelt.



256

0
08. februar 2021 @ 23:18
Juniormedlem

Har nu fundet ud af det er et BT-problem. 

Når musen begynder og højreklikke på venstre-tasten ud af det blå, afhjælpes det øjeblikketligt når jeg sætter kablet i. Hvis ikke jeg sætter kablet i, varer problemet som sagt 2-3 minutter. 

Må bare håbe Apple for styr på det og får udsendt en opdatering snarest.


2709

341
PallMei (Skribent)
09. februar 2021 @ 09:41
Bit kongen
Applefan skrev:

Har nu fundet ud af det er et BT-problem. 

Når musen begynder og højreklikke på venstre-tasten ud af det blå, afhjælpes det øjeblikketligt når jeg sætter kablet i. Hvis ikke jeg sætter kablet i, varer problemet som sagt 2-3 minutter. 

Må bare håbe Apple for styr på det og får udsendt en opdatering snarest.

Ok. Altså musen fungere som usb-mus, hvis du tilslutter kabel?


8586

198
09. februar 2021 @ 09:46
Poseidon

Din mus er bare træt af det altid er dig som vil bestemme!

Spøg til side, mit gæt ville også være Bluetooth forbindelsen. Prøv at slå Wifi fra i en periode, og se om det ikke er det signal som forstyrrer. Alternativt, tjek om du har andre kilder i nærheden som udsender elektromagnetisk stråling.


256

0
09. februar 2021 @ 19:13
Juniormedlem
PallMei skrev:
Applefan skrev:

Har nu fundet ud af det er et BT-problem. 

Når musen begynder og højreklikke på venstre-tasten ud af det blå, afhjælpes det øjeblikketligt når jeg sætter kablet i. Hvis ikke jeg sætter kablet i, varer problemet som sagt 2-3 minutter. 

Må bare håbe Apple for styr på det og får udsendt en opdatering snarest.

Ok. Altså musen fungere som usb-mus, hvis du tilslutter kabel?

Ja, som nødløsning.


256

0
09. februar 2021 @ 19:14
Juniormedlem
David Munch skrev:

Din mus er bare træt af det altid er dig som vil bestemme!

Spøg til side, mit gæt ville også være Bluetooth forbindelsen. Prøv at slå Wifi fra i en periode, og se om det ikke er det signal som forstyrrer. Alternativt, tjek om du har andre kilder i nærheden som udsender elektromagnetisk stråling.

Wifi har aldrig været slået til den, kører med ethernetkabel.