xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Kan man konvertere fra Excel til Numbers?
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


362

18
05. februar 2021 @ 17:20
Lærling

Jeg har et Excel regneark som ikke virker i Numbers, da former etc. ikke er ens
Er den en måde hvorpå man kan konvertere sådan et?

Da jeg i forvejen ikke forstår hvordan excelarket virker, kan jeg ikke bare dissekere det og omskrive til Numbers.

Det er ikke noget hemmeligt, arket ligger her, hvis nogen er nysgerrig - jeg ved der er andre her der gør lidt aktier
https://www.aktie-skat.dk/downloads?fbclid=IwAR22kiq3NFmruyADzUI3xTsfyq7U9xrOV_LnfJ9qPWdXR5GpmtmNiPtq9LQ

Der står i øvrigt således når man åbner i Numbers



Samson

  9
0
  1129

2709

341
PallMei (Skribent)
05. februar 2021 @ 18:49
Bit kongen

Ellers kan du gratis åbne den i online versionen af excel på office.com. Kræver blot en Microsoft konto og det har du muligvis allerede. Alternativt kan den også åbnes af googles regneark sheets.google.com, den melder hvert fald ikke fejl. Begge kan eksportere til open office format, men det understøtter Numbers desværre slet ikke :-( . Kan dog være at openoffice kan eksportere i et format Numbers vil æde. Nu er jeg ikke numbers ekspert (eller excel/sheets), men kunne være rart at fejlsøge hvilket problem den har med formler. Syntes umiddelbart at den har oversat det, men kunne godt bruge en indikationer af hvor i formlen der er et problem ud over et generelt advarseltegn på cellen. *

* ok. Det gør den også. bare ikke lige på den celle jeg kiggede. Har dog ikke lige tid nu, til at dykke ned substansen.

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

2709

341
PallMei (Skribent)
05. februar 2021 @ 21:55
Bit kongen

Hvert fald et af problemerne med formlerne vedrøre at funktionerne ikke kan regne med arrays, så du er nødt til at lave kolonner til mellemregninger. Det vil du ikke kunne løse uanset hvilket format du måtte konvertere til. Så med mindre du er indstillet på at arbejde for sagen, vil jeg anbefale at du holder dig til et af de 2 online løsninger jeg anbefalede. Office.com er nok den mest kompatible af de 2.


362

18
06. februar 2021 @ 13:41
Lærling

Hej PallMei,

Tak for dit input.

Jeg kan som du siger, åbne den i en trial version af Excel.
Det lader til at jeg må prøve om jeg kan rekonstruere dele af dokumentet til Numbers,
I bund og grund er det kun det skattetekniske jeg er interesseret i

Samson


2709

341
PallMei (Skribent)
06. februar 2021 @ 13:45
Bit kongen

Jeg snakker ikke om trial version, men online versionen af excel og den har mig bekendt ingen udløbsdato.


362

18
06. februar 2021 @ 14:05
Lærling

Nåh nåh!?

Men uanset giver det mig ikke mulighed for at få det over i Numbers!


2709

341
PallMei (Skribent)
06. februar 2021 @ 14:20
Bit kongen
Samson skrev:

Nåh nåh!?

Men uanset giver det mig ikke mulighed for at få det over i Numbers!

Nej, du er nødt til at omskrive arrays til mellemregninger. F.eks. omskriv celle G160 til en kolonne hvor du udregner en værdien for de enkelte linier og så bunden laver en sum. Har ikke gået hele arket igennem, men hvis det er eneste formel der regner med arrays, er det måske til at overskue 🤞


2709

341
PallMei (Skribent)
07. februar 2021 @ 09:03
Bit kongen

Prøvede at åbne i Libre office og det skete uden problemer. Ingen advarsler eller noget og lille test lod til at give de samme resultater som excel online version. Det vil jeg anbefale, hvis du vil arbejde lokalt og ikke investere i en office abonnement/licens.

Har også kigget på at konvertere i Numbers, men det er mest som hygge og lære Numbers. For jeg har ikke meget overskud og vil ikke tage ansvar for resultaterne, da jeg ikke kender Numbers og formlerne, så mulighed for fejl er stor.


2709

341
PallMei (Skribent)
07. februar 2021 @ 09:43
Bit kongen

Tip. Libre office skjuler ligesom excel diverse låste formler og kræver en adgangskode som aktie-skat ikke oplyser af forskellige grunde. Men google sheets viser dem og downloader du som excel er de stadig synlige, når de åbnes i libre office og sikkert også excel.


2709

341
PallMei (Skribent)
07. februar 2021 @ 11:46
Bit kongen
PallMei skrev:

Tip. Libre office skjuler ligesom excel diverse låste formler og kræver en adgangskode som aktie-skat ikke oplyser af forskellige grunde. Men google sheets viser dem og downloader du som excel er de stadig synlige, når de åbnes i libre office og sikkert også excel.

Det er nok en nødvendighed for at Libre Office vil gemme/eksportere.