xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Let the games begin - pang pang, ouch - got me (Spil)
macnyt  /  forum  /  emne
Spil Ark
Kategori: Let the games begin - pang pang, ouch - got me (Spil)


7

0
01. februar 2021 @ 15:42
Nyt medlem

hej, jeg vil bare høre om sådan noget som ark modpacks er det sikkert at tage ned på sin computer? eller kan det indeholde virus, når det er andre der har lavet dem end spillet producent?

Syntes at jeg har læst et eller andet sted at man skal holde sig langt væk fra noget andre har lavet en spillet producent, og steam har jo et meget meget dårligt ry for deres sikkerhed.  Jeg har hentet Ark fra epic games.

Jeg har den nye Imac 27, 16 gb ram med Radeon Pro 5700 XT  og køre wiindows via bootcamp når jeg spiller. Når jeg spiller Ark begynder computerens blæsere at larme rigtig meget selv om jeg har sat opløsningen på kun fuld Hd og andre indstilinger på medium. Er det nomalt? når jeg spiller fortnite er computeren næsten helt stille.

Undskyld de dumme spørgsmål, men jeg er ret ny når det handler om gaming😊


Med venlig hilsen Rasser


  1
0
  488

4586

389
01. februar 2021 @ 18:41
FPU

Virusspørgsmålet på Mac-platformen er både enkelt og kompliceret.

Det enkle svar er nej, der findes ikke nogen "ægte" virus á la Memz eller Wannacry  til Mac. Der findes dog trojanere, men de kræver installation af en person med administratorrettigheder, og hvis han eller hun bare tænker sig lidt om, er risikoen ubetydelig. Windows-virus virker ikke på macOS, så der er heller ikke nogen risiko for at inficere sin Mac, hvis man henter en obskur video-codec for at se "panda-videoer", så du behøver ikke at være bange for exe-filer og .dll'er, for de er Windows-only. Men derfor KAN en person godt have lagt noget ondsindet kode ind i et program. Så vidt jeg ved, skal der dog være tale om et decideret program, mens ondsindet kode lagt ind i et dokument (f.eks. video, lyd eller special-format til f.eks. et spil) ike burde kunne inficere en Mac. Nyeste macOS'er har vist nok indbygget anti-virus. Vist nok. Prøv at finde info om det.

Der er en enkelt undtagelse, og det er makro-virus til Microsoft Office. Her er Mac'erne også immune, men de kan sende virusen videre.

Du skal dog være opmærksom på, at Windows-virus er lige så farlig for Windows på en Mac, også i Parallels, som de er på en fysisk PC, så her skal du tage alle de forbehold, som en standard Windows-bruger er nødt til at tage, hver gang du bruger din Windows.

På trods af den høje sikkerhed på Mac-platformen findes der alligevel anti-virus software til Mac, en eller flere endda gratis. Jeg har ikke den store erfaring med dem, men Avast er vist nok gratis og kan det, den skal. Du bør dog afsøge markedet, inden du beslutter dig, men der er i mine øjne ingen grund til at bruge penge i første omgang.

Når den valgte kandidat så er installeret, er der ingen grund til at lade den køre i baggrunden og sluge din Mac's kræfter. Du kan i stedet for f.eks. vælge at lave en mappe til suspekte filer og så starte din anti-virus op, scanne den mappe, hver gang du har hentet noget nyt, og så lukke den ned igen indtil næste gang.

Det er i øvrigt en god idé at tage en komplet backup af din fine iMac, inden du begynder at dimse med hjemmebrændt kode. Just sayin'.

Med hensyn til dine blæserproblemer kan jeg ikke hjælpe dig andet end at anbefale dig at åbne Aktivitetsovervågning, klikke på fanebladet "Hukommelse" og sortere %CPU-kolonnen, så de mest krævende processer vises øvers (trekanten skal pege spidsen nedad); så får du både et overblik over hukommelsesforbrug og over hvilke processer, der får din blæser op i omdrejninger.