xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Slidt "macmus"
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


156

0
22. januar 2021 @ 16:12
Novice

Min Magic Mouse opfører sig uforudsigeligt ind imellem . Jeg har haft mus der er "stået" , men kan den også blive slidt så den ikke altid virker rigtigt ?

  5
0
  351

8586

198
22. januar 2021 @ 17:55
Poseidon

Hvad mener du med 'stået'? 

Men opfører en mus sig mærkeligt er det som oftest et dårligt underlag, da de moderne mus bruger en laser til at læse overfladen, eller også har du ting i hjemmet der generer bluetooth forbindelsen, såfremt den bruger det.


2709

341
PallMei (Skribent)
22. januar 2021 @ 18:32
Bit kongen

Jeg har en der opføre sig tilsvarende. Den virker kun stabilt på papir/pap. Jeg formoder at laseren er blevet svag og den er derfor er blevet kræsen med underlag. Men jeg har pensioneret den til fordel for trackpad for mange år siden.


291

45
22. januar 2021 @ 18:46
Juniormedlem

Det kan også være noget så simpelt som snavs på de to sorte plastik “fødder” i hver side. Hvis musen ikke hviler helt plant på underlaget, kan det nemlig forvirre laseren.


156

0
25. januar 2021 @ 10:15
Novice

Nu har jeg prøvet at vaske mit underlag ( en skæreplade) og de sorte "fødder" så må jeg se hvordan det går. 


Mange tak jeg var bange for at det var en ny mus


4593

394
25. januar 2021 @ 10:33
FPU
rigmor Nielsen skrev:

Nu har jeg prøvet at vaske mit underlag ( en skæreplade) og de sorte "fødder" så må jeg se hvordan det går. 


Mange tak jeg var bange for at det var en ny mus

Du kan også prøve at rense med en vatpind omkring laseren og sensoren på musen, for selv noget så banalt som et lille hår på tværs af sensoren kan få markøren til at danse på skærmen, hvis håret ruller frem og tilbage over sensoren ved bevægelse af musen.

Det KAN dog være at linsen i laseren er ved at blive mat, og så er der ikke så meget at gøre. Det er et kendt problem fra optiske drev, at plastic-linserne med tiden bliver matte p.gr.a. det kraftige lys, som sendes igennem. Nu er laseren i en mus alt andet lige svagere end i en DVD-brænder, men derfor kan det jo godt være, at linsen i musen også bliver mat med tiden. Men prøv lige alt andet, inden du pensionerer den, inkl. friske batterier og ny BlueTooth-parring mellem Mac og mus.