xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
Rippet DVDer bliver ude af sync.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


455

18
21. januar 2021 @ 11:46
Seniormedlem

Set up: Apple TV 4K OS 14.3, iTunes 12.9.5.5., iMac 27" OS 10.14.6 og Wundershare UniConverter 12.5.0.7. Alt skulle være up to date. Langt de fleste DVDer jeg ripper er OK, men nogle bliver ude af sync (billed/lyd ca. 1/2 sec. nok til at genere) - eksempelvis nogle Pirates of Caribbean,  Indianna Jones og James Bond. Jeg synes ikke at kunne finde nogen form for justering, eksempelvis i QuickTime Player.

  16
0
  864

2709

341
PallMei (Skribent)
21. januar 2021 @ 13:10
Bit kongen

Andre afspillere som vlc og iina kan justere tidsforskydning af billede og lyd under afspilning. Men er der ikke mulighed for at justere det Wundershare Uniconverter, for at rode og få det til at passe under afspilning er noget bøvl.


455

18
21. januar 2021 @ 13:42
Seniormedlem

Når jeg afspiller DVDen via DVD Player eller VLC er sync. OK. Det er først når jeg har rippet at det går galt og billed/lysd går ud af sync. Når jeg ser filmen via Wundershare inden ripning er sync. også OK.


8586

198
21. januar 2021 @ 13:43
Poseidon

Prøv at bruge MakeMKV i stedet. Den laver et binært rip, dvs. en præcis kopi af disken. Kan den ikke klare det, så er det nok dårlige diske, og derfor din software som prøver at rette fejlene selv, hvilket den så ikke kan klare.


2709

341
PallMei (Skribent)
21. januar 2021 @ 13:44
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:

Når jeg afspiller DVDen via DVD Player eller VLC er sync. OK. Det er først når jeg har rippet at det går galt og billed/lysd går ud af sync. Når jeg ser filmen via Wundershare inden ripning er sync. også OK.

Ok, men er det ikke Wundershare du bruger til ripningen? Har den ikke indstillinger til synk af lydsporet, for det lyder som den der generere problemet.


2709

341
PallMei (Skribent)
21. januar 2021 @ 13:57
Bit kongen

Prøvede google wondershare uniconverter audio sync problems

http://support.wondershare.com/how-tos/what-should-i-do-if-the-video-and-audio-of-the-converted-file-are-out-of-sync.html

Den indikere at det kan være frame-rate der er årsag, hvilket lyder plausibelt, hvis videoen afspiller med anden hastighed en tænkt. 

Men der ellers kig søgning efter andre muligheder (det er et link).


455

18
22. januar 2021 @ 11:06
Seniormedlem
David Munch skrev:

Prøv at bruge MakeMKV i stedet. Den laver et binært rip, dvs. en præcis kopi af disken. Kan den ikke klare det, så er det nok dårlige diske, og derfor din software som prøver at rette fejlene selv, hvilket den så ikke kan klare.

MakeMKV synes jeg ikke er nem, og filen bliver på størrelse med DVDen mod en rippet ca. 1/2 størrelse af DVDen. Jeg har løst problemet med et ældre Wundershare ripperprogram, så diskene må være OK. Det er så mærkeligt, at et ældre Wundershare ikke går ud af sync mens det nyeste kan finde på at gøre det (at der måske er en fejl 40 et sted må jeg se at finde ud af).


455

18
22. januar 2021 @ 11:09
Seniormedlem

PallMei - tak for link. Jeg kunne hos Wundershare købe et rep. program! - for at rette en fejl i et Wundershare-program. Det gjorde jeg ikke.  Jeg har løst problemet med et ældre Wundershare ripperprogram Det er så mærkeligt, at et ældre Wundershare ikke går ud af sync mens det nyeste kan finde på at gøre det (at der måske er en fejl 40 et sted må jeg se at finde ud af).


4593

394
22. januar 2021 @ 11:41
FPU

Hvad med Handbrake? Er den gået helt bag af dansen?

Det er godt nok længe siden, at jeg sidst har ribbet nogle af mine DVD'er, men dengang oplevede jeg aldrig sync-problemer.


8586

198
22. januar 2021 @ 12:10
Poseidon
MichaelCorfitsen skrev:
David Munch skrev:

Prøv at bruge MakeMKV i stedet. Den laver et binært rip, dvs. en præcis kopi af disken. Kan den ikke klare det, så er det nok dårlige diske, og derfor din software som prøver at rette fejlene selv, hvilket den så ikke kan klare.

MakeMKV synes jeg ikke er nem, og filen bliver på størrelse med DVDen mod en rippet ca. 1/2 størrelse af DVDen. Jeg har løst problemet med et ældre Wundershare ripperprogram, så diskene må være OK. Det er så mærkeligt, at et ældre Wundershare ikke går ud af sync mens det nyeste kan finde på at gøre det (at der måske er en fejl 40 et sted må jeg se at finde ud af).

I med disken, klik på den store knap for at rippe? Det bliver vel ikke meget nemmere end det...
Og grunden til filerne bliver så store, er som skrevet ovenfor, at den laver et 1:1 rip. Wondershare er derimod ikke en ripper, men en transcoder, og derfor bliver de mindre.

Men derudover så bruger man jo bare Handbrake efter MakeMKV, hvis du vil have dem transcodet til noget mindre..


455

18
22. januar 2021 @ 13:53
Seniormedlem
David Munch skrev:
MichaelCorfitsen skrev:
David Munch skrev:

Prøv at bruge MakeMKV i stedet. Den laver et binært rip, dvs. en præcis kopi af disken. Kan den ikke klare det, så er det nok dårlige diske, og derfor din software som prøver at rette fejlene selv, hvilket den så ikke kan klare.

MakeMKV synes jeg ikke er nem, og filen bliver på størrelse med DVDen mod en rippet ca. 1/2 størrelse af DVDen. Jeg har løst problemet med et ældre Wundershare ripperprogram, så diskene må være OK. Det er så mærkeligt, at et ældre Wundershare ikke går ud af sync mens det nyeste kan finde på at gøre det (at der måske er en fejl 40 et sted må jeg se at finde ud af).

I med disken, klik på den store knap for at rippe? Det bliver vel ikke meget nemmere end det...
Og grunden til filerne bliver så store, er som skrevet ovenfor, at den laver et 1:1 rip. Wondershare er derimod ikke en ripper, men en transcoder, og derfor bliver de mindre.

Men derudover så bruger man jo bare Handbrake efter MakeMKV, hvis du vil have dem transcodet til noget mindre..

Da iTunes ikke kan bruge .MKV skal den nemlig efterfølgende ændres -> een proces mere.

Jeg "roder" lidt med alle de råd jeg har fået fra Jer og ser, om jeg ikke deri kan finde en varig løsning.


2

0
01. august 2023 @ 12:07
Nyt medlem

4593

394
01. august 2023 @ 13:44
FPU
beh skrev:

فیلم های خوب نتفلیکس در 20 سال اخیر

Stop your spam!

This is a violation of the Macnyt EULA.

If you want to advertise, buy a space on Mannyt's banner commercial like everybody else, or go away and don't come back.


4593

394
01. august 2023 @ 13:44
FPU

DP


8586

198
01. august 2023 @ 14:08
Poseidon
MichaelCorfitsen skrev:

Da iTunes ikke kan bruge .MKV skal den nemlig efterfølgende ændres -> een proces mere.

Til gengæld så virker det i første omgang. ;)


2

0
05. august 2023 @ 11:24
Nyt medlem

Hvis dine DVD'er er ude af sync, er der et par potentielle problemer, der kunne forårsage dette. Her er nogle mulige årsager og løsninger:

  1. Diskfejl: Nogle gange kan en beskadiget DVD medføre udsynkroniserede lyd- og videospor. Prøv at rengøre disken forsigtigt med en ren, blød klud og prøv derefter at afspille den igen. Hvis problemet fortsætter, kan det være nødvendigt at erstatte eller reparere DVD'en.

  2. Afspilningsenhedsindstillinger: Kontroller afspilningsenhedens indstillinger for lyd og undertekster. Der kan være indstillinger, der påvirker synkroniseringen af lyd og video. Juster disse indstillinger for at se, om det løser problemet.

  3. Firmwareopdateringer: Sørg for, at både din DVD-afspiller og dit tv er opdateret med den nyeste firmware. Nogle firmwareopdateringer kan løse problemer med lyd- og videosynkronisering.نکات زندگی دیجیتال

  4. Kabeltilslutning: Hvis du bruger et HDMI-kabel til at forbinde din DVD-afspiller til dit tv, skal du kontrollere, om kablet er i god stand og korrekt tilsluttet. Prøv at udskifte kablet eller genindsætte det for at se, om det løser problemet.

  5. Kompatibilitetsproblemer: Nogle gange kan der opstå problemer med inkompatibilitet mellem DVD-afspilleren og tv'et. Kontroller, om dine enheder er kompatible, og om de understøtter de samme video- og lydformater.

Hvis ingen af disse løsninger løser problemet, kan det være nødvendigt at kontakte producenten af DVD-afspilleren eller søge hjælp fra en tekniker til yderligere fejlfinding og reparation.



234

13
05. august 2023 @ 16:29
Juniormedlem
beh skrev:
beh skrev:

فیلم های خوب نتفلیکس در 20 سال اخیر

  1. Firmwareopdateringer: ......... lyd- og videosynkronisering.نکات زندگی دیجیتال

beh, du bedes venligst stoppe dit korstog herinde.