xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
Kuo: re-designet MacBook Pro uden Touchbar og med MagSafe
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)


2268

156
15. januar 2021 @ 10:18
ASCII jonglør

Det bliver nemmere og nemmere at vente på den kommende re-designede MacBook Pro - hvis den troværdige Apple-analytiker Kuo ellers har ret:

Kuo details 2021 MacBook Pro: new design with squared-off sides, MagSafe connector and IO return, Touch Bar removed

  • Touch Bar erstattes af fysiske taster....Halleluja!
  • MagSafe-stikket vender tilbage
  • Forventet ankomst i tredje kvartal 2021


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  6
0
  645

4593

394
15. januar 2021 @ 12:19
FPU

Det er fa'me go'e nyheder, hvis der er hold i dem!

14'' i stedet for 13''. Check! Især hvis det blot er sørgeranden, som forsvinder, så størrelsen på selve Mac'en er omtrent den samme som på en nuværende 13'' MBP. Jeg har en 15'' TiBook, og den virker enorm i forhold til min 13'' MBP.

MagSafe. Check! Selvom opladning i begge sider er fint, kan ens fod (eller søsters schæfer på jagt efter fluer) stadig hive Mac'en ned fra bordet uden MagSafe. Det kan naturligvis sagtens betyde, at der stadig kan lades på USB-C portene, men det er jo ensbetydende med to forskellige ladekabler i emballagen, og det er jo ikke tidens trend hos Apple at lægge ekstra ting i æsken, tværtimod.

Fysiske F-taster. Check! (Sådan da). Jeg har hørt om utilfredsheden, især omkring Escape-tasten, men jeg har aldrig prøvet en TouchBar eller set, hvordan den kan konfigureres. Men jeg bruger næsten alle F-tasterne til daglig, så jeg ville være ked af at finde ud af, at TouchBar er noget skrammel, som jeg ville forbande på daglig basis.

Flere IO. Check! (sådan da). Jeg bruger mest USB-portene til flytning af data, mens Ethernet-, FireWire- og skærmstikket ikke har været brugt rigtigt længe. Jeg har lejlighedsvis brugt SD-porten, men kontakterne er irret lidt til, så jeg skal lige have renset dem godt op. Måske skulle jeg bare lade et SD.kort sidde i. Jeg ser dog ingen grund til at gå tilbage til USB-B, og jeg kan sagtens leve med at have en B-til-C dongle liggende.

Personligt er jeg stort set ligeglad med, hvor (meget mere) kraftig den nye CPU bliver end den nuværende M1-CPU, for den nuværende ser allerede ud til at være lynende hurtig og ville fint kunne dække mit behov. Jeg vil dog gerne have masser af plads, både i RAM og på SSD, så her håber jeg, at en 14'' MBP med 16 GB RAM og 512 GB SSD ikke vil blive væsentlig dyrere end de nuværende M1'ere.


2268

156
15. januar 2021 @ 17:12
ASCII jonglør
MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

927

49
15. januar 2021 @ 19:10
Veteran

Jeg er ham der, der er ked af, at TouchBar forsvinder, fordi jeg benytter den faktisk til casual brug. Men jeg kan jo også bare beholde maskinen i nogle år endnu. Jeg er ham den eneste ene person på Jorden der kan lide dem   

Men ellers er det rigtig godt nyt med en iPad Pro i et MacBook Pro chassis, hvilket den faktisk er. Jeg skal helt sikkert have en Air til datteren på et tidspunkt.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

196

5
16. januar 2021 @ 12:47
Novice
Ufomekaniker skrev:

Jeg er ham den eneste ene person på Jorden der kan lide dem  

Der er vist en 2-3 andre, udover dig, der også er ked af at de forsvinder 😅

Jeg synes der er en pointe i at det er pro'erne der mest bruger f-taster uden at kigge på dem, og at det derfor er irrationelt at touchbaren netop kun sidder på pro-maskinerne. Det bliver nok aldrig i Apple-miljøet man skal kigge efter en modular bærbar hvor man selv kan vælge om man vil have et f-tast- eller et touchbar-modul installeret.

Jeg synes stadigvæk det er lidt irriterende at medietasterne er placeret på f-tasterne hvor jeg så må skifte imellem om jeg bruger fn-tasten til det ene eller det andet, alt efter arbejdsopgaven. Det ville kunne løses med en af de mange programmerbare keypads, men så desparat er jeg heller ikke.

Summa summarum, jeg ser frem til en 16" M1-MBP uden touchbar, som mulig erstatning for min 15" Mid-12'er.😊

Grafiker // LEGO entusiast // computernørd // musiker // retro gamer

1900

184
PowerPalle (Administrator)
16. januar 2021 @ 17:59
Stormogul

Det bliver da ualmindeligt spændende om Apple retter op på nogle af de ting som umiddelbart virker logisk forkert, så som at gå væk fra Mag-Safe og gerne retur med et par af de porte man bruger ret ofte (til stadighed) således at vi kan undgå adapterne. Touchbar kan jeg sagtens undvære, selv om det virker "innovativt" men taster virker bedre for mig.

Og så et nyt og friskt design vil være velkomment.

Igen skal vi huske, at det kun er rygter, men det ville da være SÅ dejligt om det skete og enda i 2021.

Krydser fingrene.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

927

49
17. januar 2021 @ 11:08
Veteran

Der rygtes at den nye MacBook Pro bliver kantet som en iPad men det er den jo allerede. Så måske menes der, at det er bunden og låget der bliver fladere. Måske kan det lade sig gøre, fordi designet allerede fungerer med en iPad. Dog er jeg bekymret for, hvordan de vil kunne få plads til en FaceTime cam hvis låget bliver tyndere, fordi den sensor-knold fylder alligevel en pæn slat antal millimeter bagud til, hvis den bare skal være i nogenlund kvalitet, har jeg ladet mig fortælle.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)