xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Macbook batteri eftersyn
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)



0
05. januar 2021 @ 11:47

Hej alle. 

Jeg har en tre år gammel Macbook, hvis batteri er begyndt at svigte. Den siger, at batteriet skal til eftersyn og den er begyndt at gå ud, selvom der er skulle være strøm tilbage. Ligeledes starter den fra 1%, når jeg tænder den igen, men går hurtigt op på de cirka 30%.

Er der noget man kan gøre udover at sende den til eftersyn? 

og betyder eftersyn, at batteriet skal udskiftes eller kan de gøre noget?

På forhånd tak.

  7
1
  583

2709

341
PallMei (Skribent)
05. januar 2021 @ 11:59
Bit kongen

Her er hvad Apple skriver om batteriservice og priser til mac:

https://support.apple.com/da-dk/mac/repair/service


4593

394
05. januar 2021 @ 12:44
FPU

Alt andet lige er det en god idé at skifte batteriet, hvis softwaren råber "Service!", for udover oplagt tab af data, hvis batteriet klapper helt sammen, inden man får gemt de sidste ændringer i f.eks. en tekst eller et regneark, kan batteriet finde på at bule ud på midten og presse imod pegefeltet nedefra.

I milde tilfælde betyder det blot, at markøren opfører sig underligt, f.eks. springer rundt på skærmen, men batteriet kan faktisk ødelægge pegefeltet i værre tilfælde. Og så kan det naturligvis også lække, og så er det sandsynligvis farvel til bundkortet.

Jeg vil derfor anbefale dig at kontakte en autoriseret reparatør og få et tilbud på udskiftning af batteriet.

Jeg fik selv skiftet batteri på min MBP for et par år siden. Det var godt nok en noget ældre Mac, hvor batteriet ligger løst i (altså ikke er limet til topcasen, som det måske er i din), så prisen var under 1.000,- Kr., og de penge var godt givet ud.

Jeg fik skiftet batteriet hos MacMo i Kastrup, og senere fik jeg skiftet DVD-drev hos MacMenu i Kolding. Begge steder har supergod service.

Og velkommen på Macnyt. Bare spørg løs, hvis du er i tvivl om noget; det er bl.a. derfor, at vi hænger ud herinde.

Held og lykke og feed-back.


2581

84
05. januar 2021 @ 15:46
Bit kongen

Skift batteriet. Find et nyt på eBay.  Det er offers ret nemt. 


4593

394
05. januar 2021 @ 17:37
FPU
Jesper Arning skrev:

Skift batteriet. Find et nyt på eBay.  Det er offers ret nemt. 

Hans Mac er kun tre år gammel. Er det ikke ensbetyndende med, at det er limet fast til topcasen og som sådan kræver en ret kyndig tekniker til at skifte?

Og er der ikke også noget med, at man kan komme ret galt afsted med uoriginale batterier på eBay, som i værste fald lækker stort set med det samme?


4593

394
05. januar 2021 @ 17:42
FPU

Stage, hvis du følger Jespers ellers udmærkede råd, bør du tjekke procedurerne ud på iFixit.com, inden du går i gang.

Her kan du slå din specifikke model op og finde den korrekte fremgangsmåde og sikkert også finde info om, hvilke batterier der er egnede, så du kan være helt sikker på, at det er et godkendt batteri, som du køber på eBay.

Og husk at aflade dig selv for statisk elektricitet, inden du skiller Mac'en ad, så du ikke zapper bundkortet.


8586

198
06. januar 2021 @ 10:28
Poseidon

Jeg fik tjekket batteriskiftspriser på min '16 Macbook. Det billigste tilbud jeg fik var på 3.300,- og det dyreste 5.500,-. Det synes jeg ikke var det værd når jeg kunne få en ny og langt bedre maskine for den dobbelt pris.

Så sørg for at indhente flere priser, såfremt det er en model med limet batteri.


2709

341
PallMei (Skribent)
06. januar 2021 @ 14:03
Bit kongen
David Munch skrev:

Jeg fik tjekket batteriskiftspriser på min '16 Macbook. Det billigste tilbud jeg fik var på 3.300,- og det dyreste 5.500,-. Det synes jeg ikke var det værd når jeg kunne få en ny og langt bedre maskine for den dobbelt pris.

Så sørg for at indhente flere priser, såfremt det er en model med limet batteri.

Prøvede du at gå igennem Apple. Ifølge linket jeg postede længere oppe koster batteriservice uden for garantien 1599,-kr for en 16" Macbook Pro.