xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Ryddede op og fandt disse Apple produkter til afhentning
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


1905

187
PowerPalle (Administrator)
27. december 2020 @ 18:01
Stormogul

Se had jeg fandt (oprydning). Ægte ubrugte Apple DVD'ere til at brænde på. Kan afhentes for en Jacobsen Brown Ale.

6 pakker a 5 DVD'er i hver og en ekstra pakke med 25 CD'er. Alt er nyt og ubrugt samt i original indpakning.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  10
0
  638

4593

394
28. december 2020 @ 11:11
FPU

PP, smid de Apple-skiver på eBay; der kan du muligvis få temmelig meget mere end en doven bajer for dem, hvis en ægte entusiast får øje på dem.


1905

187
PowerPalle (Administrator)
28. december 2020 @ 12:54
Stormogul

Kaldte du lige en Brown Ale for en doven bajer? Jeg tror mere det er mig der er doven, hvilket vil sige, at jeg nok ikke gider det der med eBay.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
28. december 2020 @ 17:43
FPU
PowerPalle skrev:

Kaldte du lige en Brown Ale for en doven bajer? Jeg tror mere det er mig der er doven, hvilket vil sige, at jeg nok ikke gider det der med eBay.

Stort set alt, som kommer fra Calrsberg og Tuborg, er brygget på enzymer i stedet for på gær (måske med undtagelse af specialøllerne, herunder Brown Ale). Rigtigt øl kommer fra Tyskland eller f.eks. Tjekkiet, Baltikum eller Rusland.

Ellers prøv og se, om ikke du kan finde noget fra Indslev bryggeri. Det ligger her på Vestfyn og er et populært mikrobryggeri på de her kanter.


1905

187
PowerPalle (Administrator)
28. december 2020 @ 20:22
Stormogul

Hvad så med 1883 som ifølge den historie de fortæller brygges på den originale gær. Men det er måske en fest af enzymer også?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
29. december 2020 @ 12:50
FPU
PowerPalle skrev:

Hvad så med 1883 som ifølge den historie de fortæller brygges på den originale gær. Men det er måske en fest af enzymer også?

Som jeg husker det, lykkedes det på et tidspunkt laboratoriet på Carlsberg at isolere og klone de enzymer, som den bedste ølgær havde.

Jeg vil i øvrigt tro, at man bliver ved med at opformere 1883-stammen for ikke at miste den oprindelige kilde, men at man ikke længere bruger gæren i selve produktionen (som i øvrigt ligger lidt uden for Fredericia).

Jeg ved ikke, om enzymer også bruges i udlandet, men især Tyskland har jo meget stramme regler om, hvilke ingredienser, man må bruge til ølbrygning (vand, byg, humle og gær, og nix weiter, ikke engang sukker eller råfrugt som i Danmark). Det er i øvrigt en 500 år gammel lov. Der findes så visse undtagelser, som f.eks. Weißbier, hvor man (også) brygger på hvede, ikke (kun) på byg.

Skal man have rigtigt øl, skal man altså til udlandet eller til mikrobryggerrierne herhjemme. Eller ud til glasballonen i eget bryggers.

Der lå tidligere en biks i Vester Voldgade, som solgte russiske specialiteter, herunder fremragende øl. Den er muligvis sidenhen rykket til Enghavevej 61, men jeg har ikke gravet videre i sagen.

Jeg har aldrig prøvet litauisk øl, men estiske Saku er god, især den mørke Saku Tume, og lettiske Aldaris er fremragende, især Aldaris Zelts (Aldaris Gold).

Fordelen ved disse øl er i øvrigt, at halvlitersflasker er mindste størrelse. ;0)


356

12
puggaard (Skribent)
29. december 2020 @ 16:23
Lærling

Måske der er noget om Tonnys tip. Der er i hvert fald nogle "fine" priser 😆

eBay apple dvd-r media


1905

187
PowerPalle (Administrator)
29. december 2020 @ 17:27
Stormogul

Gode øl tips

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
29. december 2020 @ 17:36
FPU
puggaard skrev:

Måske der er noget om Tonnys tip. Der er i hvert fald nogle "fine" priser 😆

eBay apple dvd-r media

Geez. Havde ikke engang tjekket selv, men til den pris kan man da få sig endog et par kasser Brown Ale. Hvis der ellers er købere, for eBay-annoncerne viser ikke umiddelbart, hvor længe tingene har været til salg, kun hvornår annoncen udløber.

Nogle sælgere tager op til omkring 100,- Kr. pr. skive. Det er godt nok optimistisk i forhold til, hvad en standard DVD-skive koster hos f.eks. Nierle med €19.99 for 100. Det er 1,50 Kr. stykket.


1905

187
PowerPalle (Administrator)
29. december 2020 @ 20:19
Stormogul

Det giver heller ingen indikation om der overhovedet bliver solgt nogen - altså om der er efterspørgsel.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
29. december 2020 @ 21:21
FPU
PowerPalle skrev:

Det giver heller ingen indikation om der overhovedet bliver solgt nogen - altså om der er efterspørgsel.

Genau. Men jeg kommer til at tænke på de dér hvide og ubrugte originale Apple sneakers, der kom på auktion for nogle år siden. De gik da for en formue.

Den sidste store Apple-fan er næppe født endu, så før eller siden skal de DVD'er nok blive afsat. De er sikkert optisk ødelagte til den tid, især hvis ikke de er opbevaret i mørke, men affektionsværdien er jo intakt, så det…