xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)
macnyt  /  forum  /  emne
Gammel Time capsule 2T
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)


6

1
20. december 2020 @ 08:35
Nyt medlem

Hej

Kan en gammel Time Capsule 2T blot tilsluttes strøm og lave sit eget Wi-fi? præcis som f.eks mit Nikon kamera, laver eget wi-fi til billedoverførsel til  min Iphone via en app. Jeg vil blot kunne bruge de 2 TB som en trådløs harddisk, uden at den skal på mit internet.

På forhånd tak!





Jesper Bech

Venlig hilsen Jesper Bech
  8
3
  566

1129

129
20. december 2020 @ 08:40
Stormogul

hvis den ikke er på dit intern netværk, så er den isoleret for sig selv, og kun kan tilgås over wifi... ergo skal du forbinde til dens wifi, for at tilgå disken.



6

1
20. december 2020 @ 08:50
Nyt medlem

Hej Nihad

Jeg er fuldstændig netværk tumpe. Så jeg forstår nok ikke...

1. jeg tilslutter den til stikkontakten uden min internetforbindelse

2. Jeg bruger mit Airport værktøj og finder min Time Capsule eget wi-fi? Eller hvad gør jeg?

Venlig hilsen Jesper Bech

2709

339
PallMei (Skribent)
20. december 2020 @ 09:36
Bit kongen

Jeg kan se min timecapsule med denne app  

https://apps.apple.com/dk/app/remote-file-manager-basic/id626591824?l=da 

Har ikke prøvet at uploade billeder, men ser ud til at være muligt.

Ved ikke om timecapsule vil være online uden internet, men du kan prøve at sætte den op til at oprette netværk og give den en statisk ip-adresse.


2709

339
PallMei (Skribent)
20. december 2020 @ 09:36
Bit kongen

Jeg kan se min timecapsule med denne app  

https://apps.apple.com/dk/app/remote-file-manager-basic/id626591824?l=da 

Har ikke prøvet at uploade billeder, men ser ud til at være muligt.

Ved ikke om timecapsule vil være online uden internet, men du kan prøve at sætte den op til at oprette netværk og give den en statisk ip-adresse.


6

1
20. december 2020 @ 09:46
Nyt medlem

Tak for svar. Jeg vil prøve at kikke på det. Tanken var at den skulle lave sit eget trådløse wi-fi og min mac og Iphone skulle kunne finde dens wi-fi. Jeg ved godt, at man blot kan sætte et lan kabel fra min mac til den. Jeg vil blot have det som trådløs uden den er tilsluttet noget internet.

Venlig hilsen Jesper Bech
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

2709

339
PallMei (Skribent)
20. december 2020 @ 09:58
Bit kongen
Jsb skrev:

Tak for svar. Jeg vil prøve at kikke på det. Tanken var at den skulle lave sit eget trådløse wi-fi og min mac og Iphone skulle kunne finde dens wi-fi. Jeg ved godt, at man blot kan sætte et lan kabel fra min mac til den. Jeg vil blot have det som trådløs uden den er tilsluttet noget internet.

Hvorfor ikke sætte den til din router med kabel og bruge dit eksisterende netværk? Sæt den i bro mode og sluk dens WiFi. Det vil give dig den bedste ydelse og du skal ikke skifte WiFi forbindelse på dine enheder for at tilgå den. Hvis du ikke vil bruge kabel, kan den stadig tilsluttes dit eksisterende netværk (trådløst), med denne fremgangsmåde:

http://www.macnyt.dk/forum/?task=thread&query=1563724064122965#containerPost16

Har iøvrigt lige testet og app'en kopiere fint billeder op på min timecapsule. 


2709

339
PallMei (Skribent)
20. december 2020 @ 13:52
Bit kongen
PallMei skrev:
Jsb skrev:

Tak for svar. Jeg vil prøve at kikke på det. Tanken var at den skulle lave sit eget trådløse wi-fi og min mac og Iphone skulle kunne finde dens wi-fi. Jeg ved godt, at man blot kan sætte et lan kabel fra min mac til den. Jeg vil blot have det som trådløs uden den er tilsluttet noget internet.

Hvorfor ikke sætte den til din router med kabel og bruge dit eksisterende netværk? Sæt den i bro mode og sluk dens WiFi. Det vil give dig den bedste ydelse og du skal ikke skifte WiFi forbindelse på dine enheder for at tilgå den. Hvis du ikke vil bruge kabel, kan den stadig tilsluttes dit eksisterende netværk (trådløst), med denne fremgangsmåde:

http://www.macnyt.dk/forum/?task=thread&query=1563724064122965#containerPost16

Har iøvrigt lige testet og app'en kopiere fint billeder op på min timecapsule. 

Der er åbenbart en fejl i Forummet funktion der giver url på en post, den peger på forkert tråd, så her er en hånddtrikket adresse til den rigtige tråd 

http://macnyt.dk/forum/?task=thread&query=160689623225633947#containerPost16 


6

1
20. december 2020 @ 17:23
Nyt medlem

Tak igen. Jeg fulgte dit råd og nulstillede den fuldstændig til fabrik. Jeg tilsluttede lankabel til min Mac og åbnede airportværktøjet. Den foreslog straks at få rollen at udvide det trådløse signal. ja til det og den er i gang og kan ses i Finder. Så tak for hjælpen :-)


Venlig hilsen Jesper Bech