xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Billader (Cigar stik)
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


2581

84
15. december 2020 @ 13:11
Bit kongen

Min bil lader (cigarstikket) er åbenbart ikke tilstrækkelig til at lade en iPhone 12 Mini når alt fra radio til navigation m.m. kører. 

Hvad skal jeg købe? Meget gerne et link til noget i ved virker. 


  9
0
  368

2252

150
15. december 2020 @ 13:23
ASCII jonglør

Well, strømstyrken i en bils cigarstik er så vidt jeg kan forstå helt afhængigt af strukturen i den enkelte bilmodels elsystem. Dette skulle være meget forskelligt. Så det første du nok skal gøre, er at kontakte en bilforhandler eller værksted, der er ekspert i bilmodellen (ville jeg ville nok foretrække), for at høre om det overhovedet er muligt, at bilens cigarstik er i stand til at oplade en mobil samtidig med at radio, navigation m.m. sluger strøm.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2581

84
15. december 2020 @ 13:29
Bit kongen

Jeg havde det lidt på fornemmelsen. Overvejer at sætte en omformer til 220v i bilen men ved ikke nok om det til at være sikker på det ville løse problemet.

https://www.thansen.dk/bil/udstyr/eludstyr/adaptere-og-omformere/omformer-12-230v-120w-usb-mobili.-pi-120/n1199147588/pn-581094832/


2252

150
15. december 2020 @ 13:32
ASCII jonglør

Så vidt jeg kan se, skal denne også i cigarstikket - og så er man måske lige vidt. Så det er nok bedre at kontakte en fagperson herom. Mener at have hørt, at man kan ombygge lidt på elsystemet, så cigarstikket får større strømstyrke, men det må du ikke lige hænge mig op på.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2696

335
PallMei (Skribent)
15. december 2020 @ 14:32
Bit kongen

Måske du skulle tjekke om der røget en sikring. Hvis det er fordi vil lade trådløs, så er det nok nærmere cigarstik lader du skal tjekke hvor mange watt den er beregnet til at kunne levere. Jeg gætter på 5W (1A ved 5V) som er standard USB.


825

10
15. december 2020 @ 16:40
Veteran

Hvis ikke din bil kan trække en oplader - udover hvad der ellers skal køre, kan den heller ikke trække en omformer. Med mindre at du installerer den direkte til batteriet, men så er det mere bøvlet.

Den omformer jeg har, kører via cigarstikket, og virker fint, samtidig med at den oplader forskellige enheder.


2581

84
15. december 2020 @ 16:56
Bit kongen

Der har aldrig været problemer med min iPhone 8, men med den nye 12 mini må jeg konstatere at når tlf. skal streame, navigere m.m. Samtidigt så ser jeg at batteriet enten ikke bliver ladet op, eller ligefrem aflader. 


2696

335
PallMei (Skribent)
15. december 2020 @ 17:11
Bit kongen

Er det kabel eller trådløs? Prøv med kabel, hvis det er trådløs der giver problemer.

Så også en have problemer med trådløs opladning i Tesla med Mini, fordi laderen var skrå og Mini ikke var høj nok til at ramme spolen.. Kunne så løses ved have noget minien kunne stå på.


2581

84
16. december 2020 @ 12:04
Bit kongen

Jeg ved ikke hvordan men problemet har løst sig selv. På en køretur i dag med alt fra navigation og musik m.m. fungere det som det skulle.

Jeg aflyser indkøb af ny oplader.

Tak for forslag og hjælp. 


2252

150
16. december 2020 @ 13:06
ASCII jonglør

Det lyder jo herligt. Måske har bilens batteri blot været lidt under niveau, og softwaren har så "vurderet", at cubanske cigarer & mobilopladning måtte vente, indtil batteriet var nået op på et passende niveau for den slags udskejelser   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”