xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)
macnyt  /  forum  /  emne
Ubiquiti UniFi netværk og AirPort Extreme
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)


127

3
02. december 2020 @ 09:03
Novice

Hej alle,

Jeg har et Ubiquiti UniFi netværk, men har nu brug for at kunne tilslutte en printer til en AirPort Extreme, som jeg gerne vil koble på eksisterende netværk.

Det er ikke lykkes for mig og jeg ved heller ikke om det kan lade sig gøre. ER der nogen af jer der ved det?

  22
1
  820

179

42
02. december 2020 @ 09:23
Novice

Hej,

Kan du ikke beskrive lidt nærmere om din opsætning evt med billede som dette. Er printer wifi og hvorfor via Airport Extreme og ikke tilsluttet på på UniFi netværk?


179

42
02. december 2020 @ 10:49
Novice

PS: supporterer din printer AirPrint?

https://support.apple.com/en-us/HT201311



2709

341
PallMei (Skribent)
02. december 2020 @ 13:27
Bit kongen

Det er nok en usb printer og det er klient funktionalitet hun søger. Men officielt er det kun express som understøtter det. Uofficielt kan extreme vist også, men vi er ude i noget tvivlsomt. Nulstil og se om det er en mulighed ved opsætning som ny, bruge airport manager på windows hvor man ctrl under valg af netværksfunktion, bruge en gammel airport manager på mac (hvor man sikkert også skal holde alt nede i stil med windows airport manager). Med mindre man har teknisk snilde og lyst til at nørde, så glem det og find en anden løsning


179

42
02. december 2020 @ 14:19
Novice

Nu ved jeg ikke til hvilken UniFi router/access point og/eller switch som bruges.

Hvis printer er USB kan den forblive tilsluttet AirportExtreme's USB og så et ethernet kabel til UniFi router/switch.

Alternativt (hvis over wifi) lad printer sidde i AirportExtreme og så wifi tilkoble AirportExtreme wifi på Unifi wifi's netværk.


2709

341
PallMei (Skribent)
02. december 2020 @ 19:40
Bit kongen
prorege skrev:

Hvis printer er USB kan den forblive tilsluttet AirportExtreme's USB og så et ethernet kabel til UniFi router/switch.

Ja, det er den nemme, men grimme løsning afhængig af afstanden mellem UniFi router/switch og Airport Extreme

Alternativt (hvis over wifi) lad printer sidde i AirportExtreme og så wifi tilkoble AirportExtreme wifi på Unifi wifi's netværk.

Det er netop det svære. Mener det er muligt ved nulstilling og opsætning fra bunden. Har gjort det med min timecapsule, som stort set er en Extreme med harddisk. Men ellers er det ikke muligt at vælge i opsætningen, der kan man kun slå trådløs netværk fra, oprette et nyt trådløs netværk eller udvide et et eksisterende trådløst netværk (fungere kun med andre Airport produkter). Der er ikke den store fare i at nulstille, for man kan gemme konfigurationen inden.


179

42
02. december 2020 @ 20:12
Novice

Hej

På min trådløse Timecapsule (med ekstra USB harddisk tilsluttet) har jeg blot brugt AirPort værktøj og tilknyttet Timecapsule trådløst til UniFi's wifi, det tager ca 5 minutter.

Mvh

Søren


2709

341
PallMei (Skribent)
02. december 2020 @ 20:36
Bit kongen
prorege skrev:

Hej

På min trådløse Timecapsule (med ekstra USB harddisk tilsluttet) har jeg blot brugt AirPort værktøj og tilknyttet Timecapsule trådløst til UniFi's wifi, det tager ca 5 minutter.

Mvh

Søren

Med mindre det er valgt efter nulstilling, så er der forskel på nyere timecapsule og min madkasse timecapsule.


179

42
02. december 2020 @ 20:49
Novice

Mystisk:


127

3
03. december 2020 @ 13:38
Novice

Det er det jeg gerne vil ;-)

Rent praktisk er det sådan jeg gør det:

  • Reset Airport Extreme
  • Tillslutter  Airport Extreme til min Imac via ethernet og åbner airport værktøjet. 
  • Skriver navnet på mit trådløse netværk

Og så skulle det køre?


127

3
03. december 2020 @ 13:41
Novice

Printeren er en ældre Oki, uden trådløs netværk.

Den skal stå et sted hvor der ikke er netværksstik, men der er trådløs netværk i nærheden.

Så jeg har brug for et trådløs net ved siden af printeren med et ethernet stik i.

Jeg vil gerne slippe for at skulle trække ledninger....


179

42
03. december 2020 @ 13:43
Novice

Hej

Uden kabel til iMac - så skal den sættes op til dit UniFi wifi, hvad UniFi bruger du?

AirPort & printer skal være kablet sammen.


127

3
03. december 2020 @ 15:27
Novice

Jeg har 2 stk. af denne :

Ubiquiti Unifi AP-AC Pro - Trådløs forbindelse - 802.11a/b/g/n/ac - Dual band - Leveres inkl.

POE- injektor

Modelnr.: UAP-AC-PRO

Og ja, airport (når den er kommet på trådløs netværk) skal forbindes til min printer med kabel


127

3
03. december 2020 @ 15:51
Novice

Kan dette lade sig gøre?

Airport skal have trådløs forbindelse fra Unify



179

42
03. december 2020 @ 16:28
Novice
Betina-05 skrev:

Kan dette lade sig gøre?

Airport skal have trådløs forbindelse fra Unify


Ja såfremt du kan få din Airport Extreme til at oprette forbindelse til andet trådløst netværk (UniFi netværk).

Mvh


2709

341
PallMei (Skribent)
03. december 2020 @ 16:30
Bit kongen
Betina-05 skrev:

Kan dette lade sig gøre?

Airport skal have trådløs forbindelse fra Unify


Måske, hvis du gør som følgende:

  • i airport-værktøj vælg extreme enheden og rediger
  • menu->arkiv->eksporter konfigurationsarkiv  (hvis det er du vil kunne vende tilbage til nuværende opsætning)
  • menu->base->gendan standardindstillinger   (det samme som at resette ved at trykke den lille bitte knap den har med noget spidst)
  • Den vil nu forsvinde og du skal vente vente vente, til den dukker op under andre Wifi enheder i øverste venstre hjørne af airport-værktøj. Hvis den ikke dukker op, så skal du nok have et kabel i den.
  • Ved opsætning vælg Andre indstillinger i nederste venstre hjørne
  • vælg føj til eksisterende netværk
  • Vælg dit trådløse UniFi netværk og navngiv den.

Når jeg har sat op på denne måde, så har jeg også 3 muligheder som Prorege


127

3
04. december 2020 @ 09:18
Novice

Jeg kan desværre ikke få det til at lykkes :-(

Tusind tak for jeres hjælp og input 🙏🏻


2709

341
PallMei (Skribent)
04. december 2020 @ 09:44
Bit kongen
Betina-05 skrev:

Jeg kan desværre ikke få det til at lykkes :-(

Tusind tak for jeres hjælp og input 🙏🏻

Hvor går det skævt?


127

3
04. december 2020 @ 10:01
Novice

Jeg kan ikke tilslutte den Unify's trådløse net. I opsætningen af Airport finder den IKKE mit eksisterende Unify netværk.

Kan kun få det til at virke med ledning.


127

3
04. december 2020 @ 10:01
Novice

Jeg kan ikke tilslutte den Unify's trådløse net. I opsætningen af Airport finder den IKKE mit eksisterende Unify netværk.

Kan kun få det til at virke med ledning.


2709

341
PallMei (Skribent)
04. december 2020 @ 11:53
Bit kongen

Ok, mystisk. Min kunne godt se mit trådløse netværk selv om det var fra mit modem. Ved ikke om dit Unify kan tænkes at køre på nogle bånd/frekvenser din Extreme ikke understøtter. Men det lyder mærkelig, for extreme burde understøtte både 5GHz og 2,4GHz. Men har ingen erfaring med Unify og prorege kan byde ind.


179

42
04. december 2020 @ 14:17
Novice

Med mindre det er meget gamle Ubiquiti wifi punkter så kører de både 2 og 5 Ghz.


127

3
06. december 2020 @ 18:12
Novice

Unify er fra sidste år.

Har opgivet det og har bestilt ledning, som jeg vil trække fra Unify til printeren.

Endnu en gang tusind TAK for jeres hjælp og input ;-)