xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
MacBook + PC til én skærm
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)



0
28. november 2020 @ 20:44

Kære alle kloge mennesker,

Jeg har en forholdsvis ny MacBook Pro fra 2019 som jeg bruger til at arbejde på, og i min fritid gamer jeg lidt engang i mellem på min stationære Windows-PC. 

Jeg drømmer om at kunne koble min MacBook Pro på en ekstern skærm (27 tommer), hvorfor jeg kigger på at købe sådan en. Men for at undgå at jeg skal stille op og ned, udskiftning af kabler osv. hele tiden, så vil jeg høre om nogen har erfaring med at koble både PC'en og MacBook på skærmen samtidig? De skal ikke fungere samtidig, men det kunne være fedt via. en switch at kunne skifte mellem at jeg nu bruger PC'en eller Macbooken? 

Der har jeg læst mig lidt frem til at en KVM-Switch kunne være en mulighed. Nogen der har nogle erfaringer med dette? Og er det den rigtige løsning? 

  6
1
  623

221

5
29. november 2020 @ 09:52
Juniormedlem

221

5
29. november 2020 @ 09:55
Juniormedlem

253

35
29. november 2020 @ 14:32
Juniormedlem

De fleste nyere skærme har typisk flere indgange, f.eks. HDMI, (mini)DispalyPort o.a., så hvis du forbinder PC til en indgang og Mac til en anden, så bør skærmen selv skifte til den indgang der er signal på, ellers bør du kunne skifte indgang på skærmens OSD kontrolknapper.

Hvis du skal ud og købe skærm, så køb en med høj opløsning, f.eks. 4K (eller 5K - men de er dyre) og med IPS panel (gå ned til den nærmeste Apple-pusher og kig på iMac 21.5" (den med 4k IPS panel, ikke den billige med 1920x1080 skærm) og iMac 27" eller Pro (5k IPS panel), så forstår du hvorfor   ). Dog er en højopløste IPS skærme normalt ikke gamer-skærme.

Vær obs på at Dell U2720Q 4K (3840 x 2160) tilsyneladende har nogle problemer med Mac DisplayPort -> skærm HDMI hvis man ikke får fat på præcis det rigtige kabel, DP -> DP fungerer vist uden problemer, se: http://macnyt.dk/forum/?task=thread&query=160624146419053077 

Dell laver generelt gode skærme når man holder sig fra de billigste  

/Carsten



0
29. november 2020 @ 19:11

Hej alle,

Tak for jeres svar og hjælp!

I bund grund er det egentlig fint for mig hvis skærmen har 2 indgange, så den både kan tilsluttes til min MacBook og PC samtidig. De skal altså ikke fungere samtidig. Tror din løsning Carsten er den bedste! 


253

35
30. november 2020 @ 06:27
Juniormedlem

Denne ser ud som et godt bud på en 4K skærm med IPS panel, nærmest halv pris ift. Dell skærmen nævnt ovenfor: https://www.compumail.dk/da/p/lg-27ul600-w-27-3840-x-2160-hdmi-displayport-60hz-994671676

/Carsten


8581

198
30. november 2020 @ 11:11
Poseidon

Jeg er fuldstændigt enig med alt Carsten skriver, så det vil jeg også foreslår du gør.