xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Kan ikke kontrollere server identitet
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)



0
06. september 2020 @ 08:18

Jeg bliver ved med at få denne popup på min iPhone 7 (iOS 13.7.1). Kan ikke kontrollere serveridentitet. Identiteten på “www.fanman.dk” kan ikke bekræftes. Jeg kan så vælge oplysninger eller annuller. Ved oplysninger står der certifikat simply.com udstedt af sectigo RSA Domain validation.

Hvordan får jeg det til at gå væk?!

Hilsen

Jonas

  12
0
  3776

2709

341
PallMei (Skribent)
06. september 2020 @ 10:18
Bit kongen

Har du ikke skrevet forkert adresse, for jeg for at vide at der ikke findes en hjemmeside på den adresse.

Men ellers er det hjemmesiden som skal forny deres certifikat.

I de fleste browsere plejere der at været en avanceret mulighed på den besked, hvor man kan fortsætte på eget ansvar.



0
08. september 2020 @ 06:34

Tak for svar. Jeg aner ikke hvad www.fanman.dk er. Jeg har aldrig hverken skrevet eller søgt på det. Jeg ved ikke hvorfor det kommer og når beskeden popper op, så kan jeg ikke ændre noget. Jeg kan bare læse oplysningerne. Kan man ikke på en eller anden måde slette dette certifikat, hvad det så end skal bruges til? Jeg har prøvet at rydde historik og webstedsdata på telefonen, men det har ikke gjort nogen forskel.


1708

43
08. september 2020 @ 08:51
Stormogul

Har du prøvet at slette kontoen på din iPhone og så oprette den på ny ?


2709

341
PallMei (Skribent)
08. september 2020 @ 09:26
Bit kongen

Nu prøvede jeg at google www.fanman.dk og den havde en cached version af hjemmesiden:

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:TRbAOfISvBYJ:https://www.fanman.dk/om-fanman-dk/+&cd=1&hl=da&ct=clnk&gl=dk&client=firefox-b-d 

Lader til at være noget fodbold halløj, så jeg ville kigge på apps du måtte have installeret inden for det felt.

edit: De har også en twitter-konto, men sidste opdatering er næsten et år gammel.



0
09. september 2020 @ 16:46

Tak for svar. Tror desværre ik jeg er kommet så meget videre. Kiggede på cachen og kan godt se at det er noget fodbold noget, men har ikke installeret en fodbold app i flere år, så ved ik hvad det kunne skyldes. Kan man ikke på en eller anden måde slette de her certifikater eller gøre noget så det forsvinder. Bliver vanvittig af det!


2581

84
09. september 2020 @ 17:26
Bit kongen
Zingenberg skrev:

Tak for svar. Tror desværre ik jeg er kommet så meget videre. Kiggede på cachen og kan godt se at det er noget fodbold noget, men har ikke installeret en fodbold app i flere år, så ved ik hvad det kunne skyldes. Kan man ikke på en eller anden måde slette de her certifikater eller gøre noget så det forsvinder. Bliver vanvittig af det!

Har du tilføjet et kalender abonnement?

Måske med fodbold relaterede påmindelser?




2709

341
PallMei (Skribent)
09. september 2020 @ 17:28
Bit kongen
Zingenberg skrev:

Tak for svar. Tror desværre ik jeg er kommet så meget videre. Kiggede på cachen og kan godt se at det er noget fodbold noget, men har ikke installeret en fodbold app i flere år, så ved ik hvad det kunne skyldes. Kan man ikke på en eller anden måde slette de her certifikater eller gøre noget så det forsvinder. Bliver vanvittig af det!

Det er ikke et spørgsmål om at slette certifikater. Certifikater er en nøgle som hjemmesider køber/får hos anerkendte firmaer som bruges til at kryptere kommunikationen. Apple har så nogle tilsvarende rodcertifikater installeret som kan dekryptere og bekræfte at identiten er ægte. Du kan gå til Indstillinger->Generelt->Om->Indst. til Certifikatgodkendelse hvor det eneste du vil se er nogle versionsnumre og et link til https://support.apple.com/da-dk/HT204132 som du næppe bliver klogere af.

Problemet er hvad du har installeret som trigger det. Hvis det kommer umotiveret, mens du er som på dine skærmshots er i startmenuen, så må det være noget som køre i baggrunden. Det kan enten være en konto du har sat op, men i det her tilfælde tror jeg mere det er en app der har tilladelse til at køre i baggrunden.

Jeg ved ikke om du kan se nogle fingerpeg om hvilke apps der er skyld i det under detajler på dialogen, men formoder det blot er detaljer om certfikatet og ikke app'en.

Det bedste jeg kan anbefale er at gå til indstillinger->generelt->opdater i baggrunden og tjekke hvilke apps som har fået tilladelse til at arbejde i baggrunden.

Du kan også tjekke hvilke konti du har under Indstillinger->Adgangskoder & konti, men som tidligere nævnt tror jeg det er mindre sandsynligt. Kan ikke forestiller mig hvilken konto det skulle være, men der kan selvfølgelig være lavet en fejl under manuel opsætning af konto, hvor der ved servernavn er angivet www.fanman.dk, måske en copy/paste fejl.



0
09. september 2020 @ 17:58

Tak for det meget fyldestgørende svar. Det gjorde mig helt sikkert klogere på hvad det er. Hvad det skyldes er jeg stadig i tvivl om. Jeg har to fodbold apps installeret og har nu prøvet slå dem fra at køre i baggrunden. Er det helt sikker relateret til en app eller kan det godt være fra en hjemmeside jeg har besøgt? Og hvis det er en app, kan det så være noget andet end fodbold, når nu hjemmesiden er fodbold relateret, ved du det?


2709

341
PallMei (Skribent)
09. september 2020 @ 19:55
Bit kongen
Zingenberg skrev:

Tak for det meget fyldestgørende svar. Det gjorde mig helt sikkert klogere på hvad det er. Hvad det skyldes er jeg stadig i tvivl om. Jeg har to fodbold apps installeret og har nu prøvet slå dem fra at køre i baggrunden. Er det helt sikker relateret til en app eller kan det godt være fra en hjemmeside jeg har besøgt? Og hvis det er en app, kan det så være noget andet end fodbold, når nu hjemmesiden er fodbold relateret, ved du det?

Har du lavet en genvej til et bogmærke af www.fanman.dk på hjemmeskærmen, som du trykker når du fejlen. Ja, så er dt blot et spørgsmål om at slette den.

Browsere er begyndt at understøtte push-notifikationer fra hjemmesider. Men kan ikke finde noget i safari på iPhone om det, men hvis du har en anden browser installeret og tilladt den at køre i baggrunden kunne det måske være muligt. Men jeg tror ikke på det i dette tilfælde, for en død hjemmeside vil næppe sende notifikationer.

Kan selvfølgelig godt være en ikke fodbold relateret app, men hvorfor skulle en gøre det. Måske flipboard (findes det mere) eller anden nyheds aggregator app.

Men det er sandsynligvis et spørgsmål om ændre indstillinger på den app som er skyld i det. Uden at du behøver at afinstallere det.

Kort og godt, så tror jeg det er en app som henter nyheder fra flere steder og viser det. Det kan både være en bred generel nyheds-app eller small fodbold relateret app.



1131

15
09. september 2020 @ 22:31
Stormogul

Under indstillinger - generelt næsten nederst under vpn er der noget der hedder adm. Beskrivelser eller adm. af profil og enheder?

Det ligner et certifikat der blevet installeret. De ligger normalt derinde. 

l MP 2013 l iPhone 15 Pro Max l Watch Series 6 l HomePod l B&W PX7 S2e l

2709

341
PallMei (Skribent)
10. september 2020 @ 08:29
Bit kongen
Antoni Nygaard skrev:

Under indstillinger - generelt næsten nederst under vpn er der noget der hedder adm. Beskrivelser eller adm. af profil og enheder?

Det ligner et certifikat der blevet installeret. De ligger normalt derinde. 

Det menupunkt har jeg ikke, men det dukker måske op, hvis man installere en profil eller certifikat 🤔


2185

44
10. september 2020 @ 10:21
ASCII jonglør

Har du prøvet at lukke alle åbne apps ??