xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Kamerarulle, spontane dubletter og fil-navne.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


4586

389
25. august 2020 @ 19:15
FPU

Som overskriften antyder, oplever jeg, at min iPhone 7 (iOS 11.4) især i modlys tager ekstra fotos, hvoraf en del faktisk er overbelyst og derfor skal slettes igen. Nogle gange står der HDR oppe i hjørnet. Der er tale om to næsten ens billeder, hvoraf det er sådan lidt la-la, om det første eller andet foto er det bevaringsværdige.

Efter at have opdateret min backup af Kamerarulle over på min Mac, har jeg manuelt fået sorteret dubletter og fejlskud  fra og lagt over i en separat mappe til senere sletning. Den mappe skal så bruges som reference-mappe, mens der slettes dubletter og fejlskud fra Kamerarulle på selve telefonen.

Problemet er imidlertid, at jeg bare ikke kan finde ud af at få Kamerarulle til at vise billedernes fil-navne, og uden dem er det så godt som umuligt at vælge den dublet, som skal slettes i forhold til hvad jeg kan se på den større skærm på Mac'en. Billedernes fil-navne i selve Kamerarulle er derfor essentielle i den her forbindelse.

Jeg er ret sikker på, at jeg tidligere kunne se fil-navnene i Kamerarulle, i hvert fald på min 4S med iOS7, og muligvis også på min 5s med iOS 10. Jeg mener selv, at jeg har været alle funktioner og indstillinger igennem, og en af vennerne prøvede også forgæves at finde de fil-navne.

Nogen bud på, hvordan får jeg Kamerarulle til at samarbejde med hensyn til billedernes fil-navne?

  5
1
  464

4586

389
25. august 2020 @ 21:17
FPU

Google var min ven. Nu er den det igen. Men ind i mellem var den det nu også.

Det ser ud til, at den eneste umiddelbare måde at se fil-navne på i Kamerarulle, er at klikke på Share-knappen for så at annulere delingen bagefter, altså to taps pr. foto. Mange tak, Apple!

Alternativt skal man bruge Fotos (Nej tak, Apple) eller tredieparts software, f.eks. ViewExif eller PowerPhotos.

Nu ved I lige så meget om det som mig.

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

292

2
29. august 2020 @ 11:21
Juniormedlem

Kan du ikke bare slå HDR fra hvis du ikke ønsker det?


292

2
29. august 2020 @ 11:21
Juniormedlem

Kan du ikke bare slå HDR fra hvis du ikke ønsker det?


4586

389
29. august 2020 @ 15:00
FPU
mhb skrev:

Kan du ikke bare slå HDR fra hvis du ikke ønsker det?

Det vidste jeg ikke, at man kunne, så det vil jeg lige se på.

Jeg har ikke slået det til med vilje, så jeg må utilsigtet være kommet til at ramme en knap, uden at jeg har opdaget det.

Tak for tippet!


4586

389
29. august 2020 @ 19:00
FPU
mhb skrev:

Kan du ikke bare slå HDR fra hvis du ikke ønsker det?

Nu har jeg lige kigget på det. Af en eller anden grund var HDR sat til automatisk. Jeg må jo på et eller andet tidspunkt have ramt den indstilling ved et uheld og så fået ændret den.

Super mange tak, for det kommer til at spare mig for en del frustration og tid med at sortere dobbeltskud fra.