xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Google søgning hænger fadt i Safari
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


187

0
23. august 2020 @ 11:48
Novice

Har en gammel søgning i google som forbliver i søgefeltet og jeg kan simpelthen ikke få den væk, har prøvet at slette historik og web-data i indstillinger til Safari !!

Er der en der har en god ide ?

MacPro, iMac, Mac Mini & iPhone mini - men er ikke fanatisk !
  7
0
  495

4593

394
23. august 2020 @ 13:44
FPU

Genstart af Safari og genstart af Mac er jo oplagte muligheder.

Ellers kan du prøve at slette de preference-filer, som hedder noget med "com.apple.Safari.plist" i din brugermappes Biblioteksmappe (Library på engelsk).

Den mappe er usynlig i moderne OS'er så du skal tilgå den via Gå-menuen og så åbne mappen "Indstillinger" (Preferences på engelsk); her ligger alle com.apple filerne.

Du kan for en sikkerheds skyld lægge dem på en stick eller ud på skrivebordet, genstarte Mac og starte Safari, som så selv skriver nye blanke .plist-filer. Hvis alt er godt, kan du slette dem (men der er muligvis røget andre Safari-indstillinger med i købet, så gem dem lige, indtil du har styr på det hele). Hvis der gik ged i den, kan du så smide de nye .plist'er direkte i papirkurven, lægge de originale på plads igen og genstarte Mac'en.

Og husk lige, at det altid er en god idé at have en frisk backup af de ting, som man ikke kan tåle at miste, inden man begynder at dimse med sit system.

Held og lykke og feed-back.



187

0
23. august 2020 @ 17:22
Novice

Det drejer sig om en iphone (iOS) så det kniber lidt 😏

MacPro, iMac, Mac Mini & iPhone mini - men er ikke fanatisk !

4593

394
23. august 2020 @ 18:59
FPU
Flemming Søndergaard Nielsen skrev:

Det drejer sig om en iphone (iOS) så det kniber lidt 😏

Arh, Darn it!

Jeg glemte (som sædvanlig) at læse det med småt under overskriften.

Jeg har da selv en iPhone, men for mig er Safari instinktivt lig med Mac.

Nu er jeg langt fra IOS-ekspert, men jeg regner med, at du nok ikke kan gøre ret meget andet end at nulstille telefonen og så genindlæse sidste backup, hvis den ellers ikke har den Safari-fejl.

Det er jo stort set, det eneste som Apple "tillader" deres iPhone-brugere at gøre, når der opstår problemer med Apples egne programmer, og det er jo ikke det helt store.

Måske er du så heldig, at du kan slette Safari og så installere den separat fra AppStore, men jeg tvivler, og så er jeg ellers løbet tør for idéer. Håber, at du får knækket problemet.


1131

15
23. august 2020 @ 20:05
Stormogul

Ligger den under bogmærker og historik når du skriver noget i adressefeltet/søgefeltet i safari? 

Eller er det en når du er direkte på google.com og skriver noget resultatet/historikken kommer frem?

l MP 2013 l iPhone 15 Pro Max l Watch Series 6 l HomePod l B&W PX7 S2e l

187

0
23. august 2020 @ 21:45
Novice

Søgeteksten står altid i søgefeltet, når jeg åbner google i Safari

MacPro, iMac, Mac Mini & iPhone mini - men er ikke fanatisk !

4593

394
23. august 2020 @ 22:50
FPU
Flemming Søndergaard Nielsen skrev:

Søgeteksten står altid i søgefeltet, når jeg åbner google i Safari

Er det den samme gamle søgning, som altid står der hver gang, efter at du lavede den søgning for et stykke tid siden, uanset hvad du har søgt på i mellemtiden, eller er det den sidste nye søgning, som dukker op igen ved næste søgning?

Altså

"Moster Oda's søsterkage", [Ny søgning]-> "Moster Oda's søsterkage", [Ny søgning]-> "Moster Oda's søsterkage"

eller

"Moster Oda's søsterkage" -> "Moster Oda's søsterkage", "Onkel Gert's  kryddersnaps" -> "Onkel Gert's kryddersnaps", "Bent-Hennings hamster-film" -> "Bent-Hennings hamster-film"


187

0
24. august 2020 @ 08:52
Novice

Det er en 1/2 år gammel søgning !

Jeg tror jeg sletter indhold og sætter telefonen op som ny .

MacPro, iMac, Mac Mini & iPhone mini - men er ikke fanatisk !