xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (iTunes)
macnyt  /  forum  /  emne
Alternativ musik app
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (iTunes)


927

49
21. august 2020 @ 21:42
Veteran

Jeg har længe rynket over næsen af hvordan iTunes (Music) lyder. Men jeg vidste ikke rigtig hvad jeg kunne gøre ved det, og hvor "fejlen" lå. Var det iTunes? Var det lydkortet? Var det mine høretelefoner? Var det mit hoved den var gal med? Det er jo ikke til at vide, og jeg troede faktisk at det var mit hoved der var forkert på den. Fornøjelsen af at høre musik var væk.

Senere stødte jeg ind i en YouTube video for audiofile lavet af PS Audio som fortalte, at Audirvana skulle lyde rigtig godt fordi den frakoblede alle lydfiltre, og kun brugte den rå data fra ALAC-filerne til afspille lyden med. Selv MP3-filerne lyder bedre i Audirvana. PS Audio fortalte at iTunes har nogle filtre der ikke uden videre kan kobles fra, og det samme gælder for selve macOS. Det er det samme problematik med Windows Media Player og selve Windows. Audirvana kan koble det fra.

Audirvana lyder betraktelig bedre end iTunes, men jeg vil bare ikke give 800 kr for det program. 

Er der nogle audiofile herinde som kender til en anden og billigere app, der springer samtlige filtre over der nu kunne være?

Jeg skal også lige tilføje, at jeg har et sæt høretelefoner til 12.000 kr, som lyder pisse godt, men samtidig også afslører om der er noget i mit setup der er dårlig eller filerne i sig selv er dårlige. Jeg har pt en midlertidig DAC indtil jeg skal have en ordentlig en. Men det koster jo, så det skal jeg lige vente lidt på. Det er en WA7 Fireflies som heller ikke engang kan købes i Danmark. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  13
4
  1039

118

6
22. august 2020 @ 09:46
Novice

Det giver efter min opfattelse ikke mening, at du efter at have brugt 12.000 kr. på et på et par hørebøffer, og er villig til at kaste noget ligenende (efter told og moms) efter en hovedtelefonforstærker/DAC, at du så ikke vil bruge 800 kr. på den software der skal omsætter nullerne og et-tallerne (formodenlig fra kilder i høj opløsning) til den lyd som forstærker og dine hovedtelefoner putter i dine ører.

Du har åbenbart brugt de 30 dags prøveperiode og gjort erfaringen, at  „Audirvana lyder betraktelig bedre end iTunes …“, hvad jeg som mangeårig bruger af Audirvana så afgjort kan give dig ret i. Jeg har ikke fundet nogen anden software der lyder bedre i mine ører, og kan man leve med/overse den rædsomme brugerflade der kom til efter udvikleren barslede en Windows-version (men det er jo lyden det handler om!), så findes der ikke et program til lydafspilning som er bedre til at levere et lydbillede uden filter.


927

49
22. august 2020 @ 11:51
Veteran

Det kan jeg godt forstå at du ikke forstår. Jeg kommer også til at ramme den anden side 20k, når jeg har fået købt det jeg vil have, og så vræler jeg over en lille merpris på 800 kr. Det ser åndet ud. Det giver jeg dig ret i   

Men ikke desto mindre, så selvom 800 kr lader til at være et lille beløb i forhold til det totale beløb, så syntes jeg alligevel at 800 kr for et stykke software der kan afspille musik, lyder til at være lige i overkanten. Otte hundrede fucking kroner? Hvem køber et musikprogram til 800 kr idag? Ingen, det foræres væk. Og siden der næsten altid er et alternativt produkt til et stykke software derude, vil det da være dumt ikke at søge efter det og spare nogle håndører. Det kunne jo være.

Der er jo ingen der siger, at hvis man bruger 20k på et audio setup, at man så også burde flekse om sig med penge på software and what not. Man skal da lige så godt prøve at spare penge på det man sigter efter hele linjen igennem. At have is i maven og vente på det rigtige tilbud osv. 

De høretelefoner jeg har, koster normal 12.000 kr, men var sat ned til 10.800 kr, hvis man køber dem direkte hos producenten. Det er et sæt dejlige Sennheiser HD 800S. Min plan er at vente på det rigtige tilbud på WA7 Fireflies også   

Du skriver at du ikke er stødt på andre alternativer til Audirvana derude? Det tror jeg på, fordi jeg har heller ikke selv kunne finde noget, og PS Audio er enig med dig. Audirvana er så meget bedre end iTunes, at det er direkte irriterende at lytte til iTunes efter at have prøvet Audirvana. Så jeg smider 800 kr efter Audirvana, og håber på, at de vil fortsætte med at hive kaniner op ad hatten til os audiofile stoddere derude   

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

4593

394
22. august 2020 @ 14:00
FPU

@Ufomekaniker:

Du kan jo hente Apple's SDK, skrive din egen audio-software og så smide den på markedet til en lavere pris end Audirvane, når den er blevet god nok. Det er da noget, som du kan nørkle med hen over vinteren. Jeg beta-tester i øvrigt gerne resultatet! ;0)


927

49
22. august 2020 @ 19:15
Veteran
Tonny Freimanis skrev:

@Ufomekaniker:

Du kan jo hente Apple's SDK, skrive din egen audio-software og så smide den på markedet til en lavere pris end Audirvane, når den er blevet god nok. Det er da noget, som du kan nørkle med hen over vinteren. Jeg beta-tester i øvrigt gerne resultatet! ;0)

Smil og betal, eller lav det selv bedre?

Vi mangler konkurrence på område som er til fordel for kunderne, for den app koster ca lige så meget som en OEM version af Windows som jeg gav 800 kr for i sin tid. Det musikprogram koster med andre ord det samme som et helt styresystem. Prøv lige at tænk over det :-)

Jeg køber da den licens til små 800 kr, og betaler de små 600 kr for en licens der tillader mig at opgradere til næste version, når den udkommer. Det var ikke engang ironisk ment. Jeg køber den app, men det får ikke til at ændre mening, at den er enorm dyr.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

4593

394
22. august 2020 @ 21:19
FPU

@Ufomekaniker:

Jeg giver dig da ret i, at det er mange penge for et stykke software, som kun kan en enkelt ting, men så længe Audivarna tilsyneladende er det eneste produkt på området, kan de jo sætte prisen, som de vil.

Personligt ville jeg ikke selv betale så meget for et stykke audio-software, men jeg bruger heller ikke hovedtelefoner, og da slet ikke i din prisklasse. Jeg "nøjes" med min NAD forstærker med B&W højtalere, en Rega pladespiller, in iPod Nano til de rippede CD'er og en DAB+ transistorradio med lyd ud som erstatning for min NAD FM-tuner. Det dækker fint mit behov.

Jeg har ikke selv programmeret siden midt-firserne (og dengang kun på hygge-plan), men det KAN jo lade sig gøre at skrive software, som kan afspille digital musik uden at bruge de dér filtre, og det må da være lukrativt at lancere et stykke software på et område, hvor der reelt kun er een konkurrent.


927

49
22. august 2020 @ 22:38
Veteran

Du har ret i at Audirvana-gutterne kan sætte prisen som de vil, så længe de ikke har konkurrenter (hvem ved)? Det er også det jeg selv tænker. Ingen konkurrencer er ikke godt for brugerne, for så stiger priserne og producenterne begynder at slappe af.

Fint anlæg du har, og jeg er overbevist om, at skal nok lyde flot. Jeg er bare ikke til det der oldschool-anlæg-look. Men samtidig er jeg også klar over, at man ikke får ordentligt lyd uden at have et anlæg der ser oldschool ud pga elektronikken inden i de kasser. Altså de store sorte kasser stablet oven på hinanden, og så nogle flere kasser stablet for højkant til selve lyden. Jeg elsker lyden af den slags anlæg, men jeg kan ikke lide den slags design. Der for har jeg bevidst fravalgt at have rigtig HiFi (som du har) i stuen. Det "anlæg" jeg har nu vil jeg slet ikke karakterisere som HiFi, og jeg bruger det heller ikke til musik. Kun til surround lyd fra tv'et. Derfor har jeg valgt hørebøffer. Så har jeg også muligheden for at sidde stille og rolig og blæse min hjerne i ud, uden at naboen bliver generet af det   

Jeg vælger ikke at begynde at knokle på et stykke software for at bevise eller modbevise din teori. Og den teori hjælper mig alligevel ikke videre med at finde en konkurrent til Audirvana, så jeg kan slet ikke bruge det forlag til noget. Men du må da gerne selv prøve, hvis du kan. Du får det til at lyde som en simpel sag, og jeg skal da gladeligt købe en licens af dig, hvis kvaliteten er i top, og prisen er konkurrencedygtig. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

927

49
22. august 2020 @ 22:50
Veteran

---

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

118

6
22. august 2020 @ 23:53
Novice
Ufomekaniker skrev:

Du har ret i at Audirvana-gutterne kan sætte prisen som de vil, så længe de ikke har konkurrenter (hvem ved)? Det er også det jeg selv tænker. Ingen konkurrencer er ikke godt for brugerne, for så stiger priserne og producenterne begynder at slappe af.

Der så absolut konkurrenter i dette segment. Her er et par eksempler:

Roon: Roon Labs   i abonnement US$ 9,99/md eller Lifetime lisens US$ 699,99

JRiver:  JRiver Media Center software  US$ 59,98

HQPlayer 4 Desktop:  Signalyst  2,032.04 DKK / 248.75 EUR


4593

394
23. august 2020 @ 00:31
FPU

@Ufomekaniker.

Jeg har ikke evnerne til at skrive kode, og da slet ikke moderne programmeringssprog.

Apple dummede sig gevaldigt da de ikke valgte at bundle deres OS'er med en eller anden form for programmeringssprog (jeg regner ikke AppleScript for programmeringssoftware), ligesom Visual Basic fulgte med Windows, for så havde Apple allerede i 90'erne nok haft mange flere brugere.

Somme tider kunne jeg godt lige have haft brug for at skrive en lille app, f.eks. en som udskrev tilfældige ottecifrede tal, som jeg dengang ville have brugt til hukommelsestræning, og et lille cykeltræningsprogram med kørte distancer, gennemsnitshastighed, max-hastighed, aktuel kropsvægt, o.s.v., og hvis Apple havde vedlagt en primitiv compiler, var jeg muligvis endt som softwareudvikler. Men det er 30 år siden nu, og jeg vil overlade den slags til den næste generation.


4593

394
23. august 2020 @ 00:32
FPU
Mogens Thyregod skrev:
Ufomekaniker skrev:

Du har ret i at Audirvana-gutterne kan sætte prisen som de vil, så længe de ikke har konkurrenter (hvem ved)? Det er også det jeg selv tænker. Ingen konkurrencer er ikke godt for brugerne, for så stiger priserne og producenterne begynder at slappe af.

Der så absolut konkurrenter i dette segment. Her er et par eksempler:

Roon: Roon Labs   i abonnement US$ 9,99/md eller Lifetime lisens US$ 699,99

JRiver:  JRiver Media Center software  US$ 59,98

HQPlayer 4 Desktop:  Signalyst  2,032.04 DKK / 248.75 EUR

Av, mit kreditkort! Det er da endnu værre end Audivarna's priser. Fy, føj-da!


927

49
23. august 2020 @ 05:32
Veteran
Tonny Freimanis skrev:
Mogens Thyregod skrev:
Ufomekaniker skrev:

Du har ret i at Audirvana-gutterne kan sætte prisen som de vil, så længe de ikke har konkurrenter (hvem ved)? Det er også det jeg selv tænker. Ingen konkurrencer er ikke godt for brugerne, for så stiger priserne og producenterne begynder at slappe af.

Der så absolut konkurrenter i dette segment. Her er et par eksempler:

Roon: Roon Labs   i abonnement US$ 9,99/md eller Lifetime lisens US$ 699,99

JRiver:  JRiver Media Center software  US$ 59,98

HQPlayer 4 Desktop:  Signalyst  2,032.04 DKK / 248.75 EUR

Av, mit kreditkort! Det er da endnu værre end Audivarna's priser. Fy, føj-da!

Det er godt nok vildt. Men mange tak skal du have :-)

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

8586

198
23. august 2020 @ 09:20
Poseidon
Ufomekaniker skrev:

Men ikke desto mindre, så selvom 800 kr lader til at være et lille beløb i forhold til det totale beløb, så syntes jeg alligevel at 800 kr for et stykke software der kan afspille musik, lyder til at være lige i overkanten. Otte hundrede fucking kroner? Hvem køber et musikprogram til 800 kr idag?

Folk der bruger 20.000,- på hardware til samme formål?


927

49
23. august 2020 @ 10:20
Veteran
David Munch skrev:
Ufomekaniker skrev:

Men ikke desto mindre, så selvom 800 kr lader til at være et lille beløb i forhold til det totale beløb, så syntes jeg alligevel at 800 kr for et stykke software der kan afspille musik, lyder til at være lige i overkanten. Otte hundrede fucking kroner? Hvem køber et musikprogram til 800 kr idag?

Folk der bruger 20.000,- på hardware til samme formål?

Næh. Det kan du da se de ikke gør (hvis det er mig du kalder folk)

Bare rolig. Jeg køber den app på et tidspunkt :)

The farm saw the farm (Går'n så går'n)