xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Skal sælge min fars Macbook Pro 15”
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


256

1
22. juli 2020 @ 18:27
Juniormedlem

Hejsa

Jeg skal sælge min fars Macbook Pro 15” fra Mid 2012 med 500GB HD, 2,3 GHZ Quad-Core, Intel Core i7, 4GB Ram, Grafik GeForce GT 650 512MB. Hvad vil i mene den er værd?

Den ser ud næsten som ny på trods af alderen, selv batteriet virker ok.

Mvh

Thomas

  1
0
  359

4593

394
24. juli 2020 @ 12:01
FPU
iMac skrev:

Hejsa

Jeg skal sælge min fars Macbook Pro 15” fra Mid 2012 med 500GB HD, 2,3 GHZ Quad-Core, Intel Core i7, 4GB Ram, Grafik GeForce GT 650 512MB. Hvad vil i mene den er værd?

Den ser ud næsten som ny på trods af alderen, selv batteriet virker ok.

Mvh

Thomas

Bedste råd er at kigge på priserne på tilsvarende Mac'er DBA og Gul&Gratis.

Du kan også prøve Mac2Sell.

Vær i øvrigt opmærksom på, at Farmands personlige data ikke ryger med ved salget.

Den hurtige metode til at slette personlig info er, at oprette en ny bruger med administratorrettigheder, som man derefter logger ind på og derefter sletter Farmands oprindelige konto. Jeg går ud fra, at der i forbindelse med forberedelse af salget ER taget kopier af de ting, som Farmand ønsker at beholde.

Husk i øvrigt at notere jer det nye administrator-password, så I ikke er på den, når der kommer in interesseret køber.

Med denne metode vil det dog være muligt i et vist omfang at genskabe Farmands personlige filer med kommerciel software som f.eks. DataRescue.

En bedre metode vil være at omformatere disken og gensinstallere systemet. Skal det være godt, skal man vælge højeste overskrivningsmetode ved formateringen, men det tager ca. 1 GB i timen på en mekanisk harddisk, så det vil sige 4-500 timer i jeres tilfælde.

Den skudsikre metode er at fjerne disken og sætte en helt frisk disk i og derefter installere et system. Den oprindelige disk kan man så passende sætte i et eksternt kabinet og bruge den som ekstern backup eller som nød-system.