xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Mac book pro fra ´16 tastaturproblemer.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)



0
13. juli 2020 @ 19:29

Hvad kan der være galt når tastauret fucker up `? Piletasten går op når den skal gå ned og viceversa samt mellemrumstasten laver ” “””” lige meget hvor mange gange man trykker. Tager man piletasten for at slette så åbner den andre sider op. Har været inde i tastaturmenuen og den er blevet genstartet og tjekket for opdateringer.  

  6
0
  526

4586

390
13. juli 2020 @ 19:38
FPU

Når du skriver, at du har været inde i tastatur-menuen, går jeg ud fra, at du nu er sikker på, at der er valgt dansk tastatur-layout. Hvis du ikke allerede har gjort det, kan du vælge at vise Keyboard-layout i menuen; så kommer der et flag, alt efter hvilket layout, der er valgt, feks. Dannebrog for dansk og Union Jack for engelsk.

Hvis problemet ikke ligger her, så prøv at logge ind som gæst eller opret en ny bruger, og log ind på den konto for at se, om problemet stadig er der.

Du kan også prøve at boote i Safe Mode (Shift-boot) for at se, om det skulle være (tilføjet) software, som laver problemet.

Endelig vil jeg sige, at hvis din Mac har Butterfly-tastatur, så kan det altså godt være et fysisk problem, fordi de taster er EKSTREMT følsomme over for snavs. Her er løsningen at få byttet top-casen gennem Apple's udvidede garanti på problemet. Ombytningen går lettest igennem, hvis der meldes om klæbetaster.

Held og lykke og feed-back.

P.S. Og velkommen på Macnyt, selvom det er under irriterende omstændigheder. Bare spørg løs; det er bl.a. derfor, vi hænger ud herinde.



0
13. juli 2020 @ 20:36

Hej

tak for hjælpen, tastaturet døde helt nu og vi har bestilt tjek vedr. udskiftning. tak fordi du gjorde opmærksom på muliigheden :)



0
13. juli 2020 @ 20:36

Hej

tak for hjælpen, tastaturet døde helt nu og vi har bestilt tjek vedr. udskiftning. tak fordi du gjorde opmærksom på muliigheden :)


4586

390
14. juli 2020 @ 00:26
FPU
Lanther skrev:

Hej

tak for hjælpen, tastaturet døde helt nu og vi har bestilt tjek vedr. udskiftning. tak fordi du gjorde opmærksom på muliigheden :)

Selv tak. Prøv at læse lidt om problemerne med Butterfly-tastaturet; der er masser af beretninger om defekter.

Et helt dødt tastatur burde selvsagt kunne skiftes uden bøvl,men ellers er kodeordet "Klæbetast".

Jeg vil så anbefale, at du bruger et tastatur-cover med det nye tastatur, så du minimerer risikoen for nye defekter.

Man KAN få billige kineser-modeller, som jeg dog ikke har testet, for jeg bruger et originalt Moshi til et par hundrede kroner, ganske vist ikke på et Butterflytastatur, men på en ti år gammel MacBook Pro, hvor tasterne ser absolut helt nye ud, hvis jeg fjerner Moshi'en.

Mit første Moshi redede i øvrigt min MBP fra "Death-by-sauce", da jeg kom til at tippe en overfyldt tallerken ud over nederste venstre hjørne på Mac'en. Hvis der ikke havde været et cover på, havde jeg ikke haft en jordisk chance for at undgå, at der løb sovs ned mellem tasterne og topcasen, og det ville have været enden på den Mac.

Det første Moshi holdt i ca. fem år, før der var slidt hul ved venstre Kommando-tast, og nummer to er lige begyndt at slippe på den ene kant, så det ikke er 100% tæt mere, men de holder altså 4-5 år, så jeg synes da, at jeg har fået noget for mine penge.

Glæder mig til at høre, hvordan reparationen af din Mac gik.


1493

39
14. juli 2020 @ 07:29
Stormogul

fejl indtasning


Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

4586

390
14. juli 2020 @ 12:00
FPU
Rasmus Lauritsen skrev:

fejl indtasning


Er dit tastatur OGSÅ defekt?

;0)