xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Skærmuheld - MBP 13” (late 2013)
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


22

4
01. juni 2020 @ 17:24
Let øvet

Hej gæve macfolk.

Min MBP 13” late 2013 har været min tro følgesvend i mange år. Jeg har passet og plejet den, og den har virket upåklageligt. I sidste uge var den ude for et sort uheld - noget med noget anti-corona-tangent-rensevæske som min arbejdsplads havde udstyret mig med, inden gensynsmødet med mine klaverelever - flasken var ikke ordentlig lukket, og da jeg kom hjem, var den lækket. Min MBP lå heldigvis i det polstrede laptop-rum i min rygsæk, så der var ingen tegn på, at den var skadet… Men... da jeg tændte den, var der kort et svagt ‘marmoreret’ billede på skærmen, og så dødede den
(Og ja, det havde nok været en god ide ikke at tænde den…).

Efterfølgende er det lykkedes at starte den med en ekstern skærm (efter en række af de kendte reset PRAM, SMC osv.). En Apple-diagnosticering (start med ‘D’-tast nede) viser koderne VFD004, VFD005 og VFD001 som relaterer til problemer med skærmen og grafikprocessoren.

1) Jeg har læst mig til, at man reelt først kan teste for fejl på logicboardet, hvis man prøver at udskifte skærmen. Er der nogen af jer, der har et godt bud på en tekniker (i Kbh.-området), der ville kunne hjælpe med en diagnosticering.

2) Er der nogen af jer, der har erfaring med, hvor man kan få fat i en ny (brugt) 13" retina skærm?
(jeg har ingen problemer med selv at skifte den).

  4
2
  577

4593

394
01. juni 2020 @ 18:03
FPU

Hej Per.

Jeg vil anbefale MacMo i Kastrup. De har skiftet batteriet og højtalerne på min MBP, og jeg var særdeles tilfreds med både service og pris. Det kan endda være, at de har en passende skærm liggende. Prøv at spørge.

Ellers kan du snuse rundt på PowerBookMedic, men du skal være opmærksom på, at det er et USA-baseret firma, så du bliver vold-toldet af alle reservedele over ca. 80,- Kr. Plus 160,- Kr. i ekspeditionsgebyr.

Ellers er der iFixIt. De har også en europæsik afdeling, som man kan købe værktøj og reservedele fra, så man slipper for fortoldningen.

Held og lykke og feed-back.


456

8
01. juni 2020 @ 21:07
Seniormedlem

Vil også anbefale MacMo, men har sendt dig en besked, da jeg har en mbop 2013 early du måske bruge til reservedele. 


22

4
01. juni 2020 @ 22:25
Let øvet

Tak Tonny og Jegersolen, for jeres hurtige respons!
Er MacMo den samme som mactekniker herindefra macnyt..?
- og som vist også er flyttet ind på Amagerbrogade.

Jeg har købt diverse hos iFixit - desværre er skærme ikke med i deres sortiment.
Og ja, udenfor EU og over kr. 80 kan det hurtig blive en bekostelig affære at handle på ebay mm.

Og det havde været fantastisk, hvis din skærm fra din early 2013 havde passet, Jegersolen.
Men Apple er gode til at lægge små forhindringer i reparationer: læs mere på iFixit


4593

394
02. juni 2020 @ 08:21
FPU

Jeps, MacMo er Martin her fra Macnyt, som har flyttet shoppen fra kælderen derhjemme og ud på Amagerbrogade.