xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Kan Photos app geninstalleres?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


927

49
18. maj 2020 @ 07:56
Veteran

Jeg har nogle rimelig irriterende problemer med Apples eget Photos app i macOS som gør, at jeg ikke kan blive færdig med mit projekt. Jeg har ikke samme problemer i Photos app på min iPhone 11 Pro Max.


  1. Den viser nogle en sky-ikon i stedet for selve videoklippet fordi den ikke kan hentes fra iCloud. Og sådan har det været lige siden jeg lavede en clean install af macOS.
  2. Mange videoer som er synlig med videoen kørende i thumbnails kan ikke hentes ned uanset hvor lang tid jeg venter. Venter jeg dog nogle timer eller dage, kan nogle af dem godt hentes ned. Men der er stadig mange af mine videoer jeg ikke har adgang til. 
  3. Annullerer jeg download af et billede eller video der er gået i stå, går hele Photos i stå og skal "kvæles" med tvang.
  4. Når jeg ruller op og ned for at gemmense billederne blinker mange af dem kort, som om det er en programmeringsfejl. Det er de samme billeder der blinker kort hele tiden, hvis jeg scroller op og ned samme sted. Og de blinker vel med 1/10 sekund. Altså meget kort. Når billederne "blinker" kort forsvinder billedet faktisk, og der indsættes i stedet et et-farvet "skak-mønster" som altid vises i samme farve og er forskellig fra billede til billede. Jeg kan dog godt redigere eller download de billeder der opfører sig sådan.

Så jeg har ikke adgang til mine billeder i iCloud og jeg kan ikke blive færdig med mit projekt. Min mavefornemmelse siger, at der er installationsfejl i Photos. Så  jeg håber lidt, at hvis jeg afinstallere programmet, at jeg så kan geninstallere det, og problemerne vil være væk. Kan det lade sig gøre?

Jeg sidder iøvrigt med en 13" late 2019 MacBook Pro med TouchBar late (med T2 chip). Og jeg har læst på nettet og set et par YouTube videoer om at den chip godt kan gøre med skade end gavn. Men jeg håber ikke at det er den der fucker Photos op for mig.

Jeg har prøvet at wipe alt og lave en clean install af macOS for nogen tid sider. Men det hjælp ikke. 

Jeg gætter bare, fordi det er første gang jeg oplever dette i de 12 år jeg har brugt Mac. Jeg konverterede til Apple da den første MacBook Air udkom. Der var jeg godt nok helt oppe og ringe. Alt virkede bare mange år frem.

PS: Jeg plejer at indrapportere vilde fejl til Apple selv via deres Feedback Assistant. Uploader også videoer af problemet, hvis jeg kan slippe afsted med det. Men jeg vil også prøve at løse det her Quick and Dirty.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  4
0
  436

8581

198
18. maj 2020 @ 09:51
Poseidon

Eftersom du har prøvet at geninstallere systemet, og det ikke hjalp, så ligger problemet nok ikke i appen - Hvilket jeg heller ikke ville gætte på, eftersom det kun lyder som om det er iCloud delen du har problemer med.


Normalt ville jeg bare sige log ud af iCloud, og ind igen, men hvis du siger en reinstallation af systemet ikke har virket, så tvivler jeg også på det virker.

Når du siger wipet alt, mener du så du havde slettet disken og reinstalleret systemet, eller bare geninstalleret systemet oven i det gamle?


927

49
18. maj 2020 @ 10:36
Veteran

Tak for det hurtige svar.

Jeg har lavet det man kalder for en clean install, hvor man først formaterer harddisken med Disk Utility ude fra EFI (BIOS), og så laver en Internet Recovery hvor den seneste version af macOS hentes ned og installeres direkte fra Apples egen server.


The farm saw the farm (Går'n så går'n)

8581

198
18. maj 2020 @ 12:15
Poseidon

Har du Fotos sat til at hente originaler, eller kører du optimeret? Og kan du hente filerne ned uden problemer via iCloud.com?


2185

44
18. maj 2020 @ 16:40
ASCII jonglør

Hvilke Photo app er det vi snakker om ??

- Den gamle "iPhoto" som sikkert ikke længere findes på Apple's servere, og som var en del af iLife ??
- den nye "Photos" som følger med macOS i dag ??