xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Dele foldere mellem to konti på samme computer
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


927

49
16. maj 2020 @ 20:22
Veteran

Hej

Hvordan hulen deler jeg en enkel folder mellem to konti på samme macOS Catalina system?

Det er meget svært at få den til at dele foldere, og når det endelig lykkedes, får man en hel del private foldere med som man kan rode i. Det virker da ikke særlig sikkert.

Jeg starter med at dele folderen "Overførsler" på begge konti, og opretter tilladelse til at hver respektive brugere kan logge ind fra deres egne konti på den folder. Nogle gange virker det ikke, andre gange får jeg personens private foldere at se. "Hjem" og "Skrivebord" osv.

Hvad gør jeg forkert?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  2
2
  373

291

45
16. maj 2020 @ 21:11
Juniormedlem

Det er lige præcis det computerens fælles mappe (/Users/Shared) er beregnet til, som du kan læse mere om her:

Del arkiver med andre brugere af Mac

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

4593

394
16. maj 2020 @ 22:25
FPU
Michael Rasmussen skrev:

Det er lige præcis det computerens fælles mappe (/Users/Shared) er beregnet til, som du kan læse mere om her:

Del arkiver med andre brugere af Mac

Det er nemlig rigtigt, og den lettesete måde for trådstarter at se det på, er ved at dobbeltklikke på harddisken, vælge Listeform (Kommando-2) og aå klikke på trekanten ud for navnet på de to brugere.

Så kan trådsatarter nemlig se, at dele-mappen (Shared på engelsk) ligger på samme niveau som hans to brugermapper, og ikke inde i de respektive brugermapper, hvor de andre mapper ligger.

Begge brugere har dermed lige adgang til dele-mappen, og det er netop derfor, at den er der, nemlig så der er en fællesmappe i OS X, som var designet som et multi-bruger system lige fra starten af.

Glædelig deling.

Edit: Hvis begge brugere har brug for at tilgå de samme downloadede filer, kan man med fordel konfigurere sin(e) browser(e) til at vælge dele-mappen som standard download-mappe i stedet for hver brugers download-mappe, men man skal bare være opmærksom på, at alt det, som downloades til den dele-mappen, kan ses af begge brugere, uanset hvem af dem, der er logget ind.