xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)
macnyt  /  forum  /  emne
Wi-Fi, Bluetooth og alt det der ...
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)


477

7
07. maj 2020 @ 12:02
Seniormedlem

Jeg har forvildet mig til at købe en smartphone, hvor jeg før havde en persionisttelefon (Doro). Det er en Motorola Moto E6 Plus.

Kameraet skulle være udmærket og det vil jeg nok komme til at bruge en del og så skal jeg jo have billederne overført til min iMac.

Vi har Waoo fiber i huset. Under Wi-Fi på telefonen er der to netværk:

Waoo4920_8R44
Kurts iMac

Sidstnævnte er jeg ret sikker på er en gammel en fra der hvor vi boede før, så det er sikkert den første jeg skal bruge.

Men er det i det hele taget Wi-Fi der skal bruges, eller er det Bluetooth? Jeg er helt blank på det tekniske.

Nu står der så at Wi-Fi er tilsluttet på Waoo4920_8R44.

Og hvad så? Så er der vel hul igennem? Jamen skulle telefonen så ikke dukke op i Finders sidepanel?

  2
0
  560

253

35
07. maj 2020 @ 13:24
Juniormedlem

4593

394
07. maj 2020 @ 18:58
FPU

Jaeh, altså, så simpelt er det ikke.

BlueTooth er mest beregnet til f.eks. headset, trådløse højtalere og den slags, ikke som sådan til net-surfing og overførsel af (større) filer. Her skal du bruge WiFi eller dit telefonabonnements data-pakke. Hvis du ikke bruger trådløst headset (til håndfri snak) eller en BlueTooth højtaler, kan du med fordel slukke for BlueTooh på telefonen og dermed spare strøm.

Der er to måder, som din telefon kan være online på, direkte via 4G og dermed ved forbrug af det antal GB, som dit mobilabonnement indeholder. Husk, at en times 1080p filmstreaming groft sagt svarer til 1 GB data, og husk at uploads (f.eks. en backup af telefonen til skyen) også tæller med i data-forbruget, ikke kun downloads.

Den anden metode er så WiFi. Her skal du rigtig nok kobles på din fibernet-router; så kan du alt det smarte, uden at du bruger løs af dine 4G-data, som du så kan gemme, til du skal et eller andet sted hen og f.eks. bruge telefonen som GPS eller se nyheder i telefonens webbrowser.

Jeg tror ikke, at din Motorola kan dukke op i Finder, og slet ikke, hvis det ikke er Catalina, for i alle tidligere systemer, forbinder man sin smartphone (i hvert fald sin iPhone) med sin Mac igennem iTunes, som så bruges til både at tage en backup med og til at køre opdateringer af IOS (Ikke relevant med din Motorola). Jeg ved dog ikke, hvordan Android snakker sammen med en Mac, men det må kunne gurgles.

God fornøjelse med den. Jeg var selv skeptisk over for den hype, der var omkring de første 2-3 generationer af iPhone, men da jeg så først fik muligheden for at låne en 3GS'er, kunne jeg godt se meningen med det. Især det at have et kamera og en relativt stor skærm fik mig til at skifte.

Nu var kameraet dårligt i 3GS, men jeg købte en 4S i 2012 og blev ret imponeret over kvaliteten og er sidenhen stort set holdt op med at tage billeder med mit 10 MPix Canon Ixus, som ellers er et lille godt digitalkamera. Jeg er dog begyndt at bruge det, når jeg fælder træer, da det står i en vis afstand for at få det hele med, fordi jeg vil have telefonen inden for rækkevidde i nødstilfælde.

Det bedste kamera er altid det kamera, som er inden for rækkevidde, og jeg har taget bunker af billeder med mine iPhones, som jeg ellers ikke ville have taget, fordi jeg ikke lige havde lyst til at slæbe rundt på både telefon OG kamera.