xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
må man bruge en 87w lader til Macbook Air 2020
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


243

1
06. maj 2020 @ 11:31
Juniormedlem

En Macbook Air 2020 version kommer med en 30w usb-c lader

En Macbook Pro 15" 2016 kommer med en 87w usb-c lader.

Er der nogen problemer i at oplade Air'en med 87w laderen? Tænker både på batteri-levetid og garanti fra Apple.

Jeg ved godt, at det modsatte er en dårlig ide!

Hvis nogen undrer sig over hvorfor jeg spørger: Det handler sådan set bare om, om efterskole-datteren kan bruge min ekstra 87w-lader når hun er hjemme på weekend eller om hun skal have sin egen 30w-lader med hjem...

  8
0
  763

253

35
06. maj 2020 @ 13:15
Juniormedlem

Det bør der ikke være problemer med, den store strømforsyning overholder jo stadig USB-C specifikationerne, den kan bare levere flere watt end den lille, den "presser" ikke flere watt igennem.

vh
Carsten


8586

198
06. maj 2020 @ 15:44
Poseidon
pianomartin skrev:

Jeg ved godt, at det modsatte er en dårlig ide!

Det er ikke en dårlig idé. Det eneste problem du vil opleve er at batteriet langsomt vil aflade, fordi opladeren ikke kan følge med MBP'ens strømforbrug. Men noget skadeligt er der som sådan ikke ved det, og du får jo stadig dækket en stor del af MBP'ens strømforbrug og kan derfor holde den kørende et godt stykke tid.

Dog, såfremt batteriet er helt fladt, så er det muligt MBP'en ikke kan startoplade med 30W opladeren. Sådan var det ihvertfald for flere år siden når man brugte en svagere oplader end den som fulgte med maskinen.


227

5
06. maj 2020 @ 21:04
Juniormedlem

Hej. Til info kan man også bruge en Mac-oplader til iPhone og iPad.

Jeg har prøvet at oplade min iPhone XS Max og iPad Pro (2. gen) med opladeren til min MacBook Pro (96 W).

Især med iPad'en går det virkelig hurtigt. Med den "normale" oplader (12 W) tager det næsten fire timer, men med Mac-opladeren tog det ca. halvanden time. Det er dog ikke noget jeg har tænkt mig at gøre hver dag, da jeg vil tro det slider på batterierne.

https://support.apple.com/da-dk/HT208137



4593

394
07. maj 2020 @ 10:04
FPU

Jeg kan ikke forestille mig, at Apple tillader "overladning", som enten medfører nedsmeltning (brand) eller slidskader (nedsat batteriilevetid), simpelt hen for at undgå sagsanlæg en masse.

Der er indbygget ladeautomatik at al moderne batteri-baseret elektronik for at undgå den slags, så med mindre der er tale om fysiske skader på selve laderen, ledningerne eller et af stikkene, er der ingen problemer, heller ikke med "underladning".


243

1
07. maj 2020 @ 14:57
Juniormedlem
ok - tak for al feedback - så satser jeg på, at hun kan oplade med min lader når hun er hjemme på weekend :)


Jeg er ikke ekspert, men jeg synes ofte, man har hørt, at det slider unødigt på batteriet at oplade med "for lille lade". Altså at det skulle være ok at lade iPhone med iPad lader, men ikke omvendt.

Men mange mennesker sige mange forskellige ting..... og jeg ved ik det!



4593

394
07. maj 2020 @ 19:02
FPU
pianomartin skrev:ok - tak for al feedback - så satser jeg på, at hun kan oplade med min lader når hun er hjemme på weekend :)


Jeg er ikke ekspert, men jeg synes ofte, man har hørt, at det slider unødigt på batteriet at oplade med "for lille lade". Altså at det skulle være ok at lade iPhone med iPad lader, men ikke omvendt.

Men mange mennesker sige mange forskellige ting..... og jeg ved ik det!


Der er vist lige så mange meninger om det, som der er… batterier.

Jeg kan ikke se, hvorfor en langsom ladning skulle være skadelig. En hurtigere ladning end beregnet, måske, men ikke en langsommere.

Selvom den lille lader måske ikke kan følge med, når datterens Mac er tændt, burde den kunne indhente det forsømte, mens Mac'en er på vågeblus, og så må I bare satse på, at farmands Mac ikke er løbet tør i mellemtiden. :o)


1425

21
07. maj 2020 @ 23:36
Stormogul

Er der ingen der har læst spørgsmålet korrekt?

“Kan min datter lade sin MacBook Air 2020 model med en MacBook pro lader der er en 87 watts lader?”

Som jeg læser det, så svarer i det modsatte😅


4593

394
08. maj 2020 @ 08:47
FPU
angelodk skrev:

Er der ingen der har læst spørgsmålet korrekt?

“Kan min datter lade sin MacBook Air 2020 model med en MacBook pro lader der er en 87 watts lader?”

Som jeg læser det, så svarer i det modsatte😅

Njah, ikke helt; jeg skrev jo, at man kan bruge alt til det hele, fordi der er ladeautomatik i al moderne elektronik. Men du har ret i, at jeg fik byttet om på kapaciteten på Hr, Farmands og Frøken Juniors ladere i mit sidste svar.