xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Automatisering (HomeKit)
macnyt  /  forum  /  emne
Homekit og termostater
Kategori: Automatisering (HomeKit)


217

11
02. maj 2020 @ 12:28
Juniormedlem

Jeg har længe ledt efter de rigtige termostater til huset.

  1. Til vores badeværelsesgulv har jeg bestemt mig for Eve Thermo. Det bliver i forvejen styret af en Danfoss termostat så der skulle ikke være nogle udfordringer i at skifte til Eve Thermo. Så vidt jeg kan se er den ikke afhængig af andet udstyr som en bridge eller noget. Er det rigtigt?
  2. I vores baggang har vi el-gulvvarme som jeg gerne vil have lidt mere kontrol over. Termostaten er svært tilgængelig (under et skab), og derfor vil jeg gerne have en jeg kan styre gennem HomeKit, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilken termostat jeg skal købe. Gode råd modtages med kyshånd😜
Those aren't voices in your head - they are just the echoes of your indecision
  2
0
  894

8586

198
03. maj 2020 @ 15:54
Poseidon
Søren F. Sørensen skrev:

Jeg har længe ledt efter de rigtige termostater til huset.

  1. Til vores badeværelsesgulv har jeg bestemt mig for Eve Thermo. Det bliver i forvejen styret af en Danfoss termostat så der skulle ikke være nogle udfordringer i at skifte til Eve Thermo. Så vidt jeg kan se er den ikke afhængig af andet udstyr som en bridge eller noget. Er det rigtigt?

Korrekt, men det kræver jo så også at du er inden for Bluetooth rækkevidde for at kunne ændre indstillingerpå den. Så vidt jeg kan læse mig frem til skal den kunne nå dit Apple TV eller anden iOS hub via Bluetooth, for at man kan ændres indstillinger mens man er uden for hjemmet, såfremt det er et problem i dit hus.

Personligt bruger jeg Tado og har været ekstremt glad for det. Det kræver dog en enkelt lille bridge som skal sættes til din router med et ethernetkabel, men så har man også altid kontakt til alle enheder fordi de er tilgængelige via Wifi.


1493

39
03. maj 2020 @ 16:44
Stormogul

uden jeg har kigget nærmere ind, så skal du være opmærksom på at gulvvarme til badeværelser oftest er en returventil, og ikke en fremløbsventil som på alm radiatore. du bør derfor kontrollere om  Eve Thermo kan virke som returventil. 

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.