xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
AirDrop alternativ?
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


173

4
29. april 2020 @ 21:16
Novice

Hej

Er der nogen af jer herinde der kan foreslå et godt alternativ til AirDrop mellem en Windows PC til Apple enheder fx iPhone og iPad?

Jeg har kigget efter noget, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget brugbart.

Findes der virkelig ikke et godt alternativ derude?

  5
0
  502

927

49
29. april 2020 @ 22:32
Veteran

Uden at vide det 100% tror jeg ikke det findes, da AirDrop er en teknologi Apple ejer. Det er noget der er integreret i deres apps, og det tror jeg de beskytter med det næb og klør.

Men kan du som et alternativ ikke bare flytte filer mellem mapper over netværket, som du er vant til på en PC? 

Eller også kan du installere iCloud på en PC. Hvis du flytter du filerne fra PC'en over på en mappe i iCloud som er oprettet på din PC, vil dine Apple enheder automatisk få filerne, når de er synkroniseret.

iCloud på PC

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

173

4
29. april 2020 @ 23:02
Novice

Jeg tror du har helt ret, når du skriver at der ikke findes noget alternativ rigtigt.

Jeg har overvejet det med iCloud på computeren, og det ender nok med at jeg bruger den løsning.

Ofte så redigerer jeg nogle hurtigere billeder på en Windows PC og så vil jeg gerne have dem hurtigt over på min telefon (iPhone) :) Der er AirDrop jo rigtig smart, men det har jeg så ikke adgang til.


1129

127
29. april 2020 @ 23:47
Stormogul

hvis det kun er det du vil bruge airdrop til, så er der jo ligesom et hav af andre muligheder at benytte. jeg vil vove og påstå at en dropbox/onedrive/gdrive vil være hurtigere end airdrop.

det gælder om at bruge den rette værktøj til opgaven. og airdrop er ikke just den bedste til din opgave i min verden. jeg har alt apple i huset, og når jeg skal sende noget til konen fra min iphone til hendes eller omvendt. eller til/fra en computer, så kan de snildt tage et minut for enkelt billede at poppe op på den anden enhed. nogle gange kan jeg ikke en gang se den enhed jeg skal sende til. men den enhed jeg agter at sende til kan se mig. :D det kræver så 10 minutter om at finde ud af hvor det er gået galt. om min enhed har tabt sutten, mistet noget info om netværket. eller om netværket driller, eller om det er modtager enheden der har udfordringer osv. det er bare ikke nemt. en genstart kan løse problemet. andre gange sender jeg det bare som mail, for det er hurtigere og nemmere. eller imessage. 

så airdrop bliver ikke brugt særlig ofte i huset. min erfaring er at det er et apple projekt der kunne være virkelig god, men er dårlig udført. desværre. alt for ofte på det seneste, ser vi at nogle smarte funktioner hos apple ikke er stabile, men ideen er god.



927

49
30. april 2020 @ 00:28
Veteran

Jeg ville prøve at installere iCloud på PCen og så uploade billederne direkte ind i Photos ad den ved. Det kan man godt via drag'n'drop kan jeg se.

Ja. AirDrop kan ikke lide hvis man annullerer en overførsel efter den er begyndt. Det kan hyle den helt ud af den her hjemme.


The farm saw the farm (Går'n så går'n)

173

4
30. april 2020 @ 08:56
Novice

Jeg forstår ikke de problemstillinger som I oplever. Jeg har aldrig prøvet at den ikke kan finde mine enheder. Og når jeg er logget ind på samme Apple-id så skal jeg ikke engang bekræfte overførslen. Hvis det sker engang i mellem, at jeg ikke kan finde enhederne, så er det fordi man lige skal lukke AirDrop menuen ned og op igen og så kører det. Så jeg har altså virkelig ikke nogle udfordringer med det.

Ofte så sender jeg 10, 20, 30 RAW filer via AirDrop og det går lynhurtigt. Skal jeg først til at uploade til Dropbox/OneDrive eller sende via mail, så har jeg også billederne til at ligge der og optage plads, hvor at AirDrop sender direkte til min kamerarulle og kan ligge der. Så det er klart den bedste løsning i min optik.

Det vil være en destruktiv vej i mit workflow at jeg først skal uploade billeder til skyen fra PC og så hente dem fra skyen igen fra iPhone. Her synes jeg virkelig AirDrop er unik og den bedste løsning... og ikke mindst meget problemfri.

Men sådan er vi jo nok så forskellige, og heldigvis for det da :)