xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Ustabil Time Capsule
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


17

0
19. april 2020 @ 18:20
Nyt medlem

Hej,

Jeg har en TC fra omkring 2010 som er begyndt at drille mig. Jeg bruger den som router og det har altid fungeret glimrende. Dog har jeg længe haft et problem med wifi-forbindelse via min iPhone; jeg oplever hurtigt at jeg pludseligt ikke kan tilgå nettet og ved at åbne Airport-værktøj-appen kan jeg se at den har smidt forbindelsen til TC (selvom jeg under indstillinger fint er koblet op til Wifi). Jeg har altid troet at det var min iPhone der var noget med, og da jeg ikke har orket at gendanne min iPhone (og har firmabetalt abonnement) så har jeg altid bare slået Wifi fra når den begynder på det. Men nu oplever jeg pludselig samme fjollerier på min Macbook Air. 

Altså hvor jeg fint kan koble op på wifi, men jeg kan ikke tilgå nettet og hvis jeg kigger under Airport-værktøjet skrifter den mellem ikke at kunne finde TC eller den er orange, som om der ikke er forbindelse. Det mystiske er at mit Apple TV 4K ingen problemer har, ej heller den G4S-alarmhub der også er koblet op på wifi'et fungere helt som det skal. 

Jeg har nu prøvet at lave både en blød og hård nulstilling som beskrevet på Apple's support side. Den bløde nulstilling løste faktisk problemet i et par dage, men så gik det tilbage til det tidligere. Jeg har nu lige prøvet den hårde nulstilling og det synes at have løst det på min iPhone (dog uden at jeg har forventninger om at det holder ved, grundet sidste forsøg) men min Air er stadig simpelthen så ustabil som vinden blæser. 

Er der nogen der har oplevet noget ligende, og hvad løste det? Er der noget andet jeg kan prøve end de 2 resets? Jeg har overvejet at forsøge teste ved at koble på wifi udenom TC, men da jeg ikke er helt skarp i alt det her indstilling med Bridge-halløj har jeg ikke turde kaste mig ud i det. 

Håber nogen kan hjælpe!

På forhånd tak!  

PS: De problemer jeg oplever på iPhone og Air oplever jeg kun på mit eget netværk. Har aldrig oplevet det på andre wifi-opkoblinger så jeg tænker det må være min TC der er noget med.

  1
0
  391

285

6
20. april 2020 @ 07:35
Juniormedlem

Måske dine naboer har fået ny router? Prøv at finde en anden kanal.