xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Salg af iMac 27 2011 m. defekt harddisk
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


1

0
18. april 2020 @ 18:02
Nyt medlem

Hej med jer,

Jeg tænker at sælge min iMac 27 fra 2011 der (ifølge en tekniker) “kun” har defekt harddisk og har i den forbindelse brug for hjælp til:

- Hvordan sælger jeg den og sikrer at min harddisk er renset inden? 

- Hvad kan sælge sådan en for?

Jeg har ikke mulighed for at åbne og tage harddisken ud selv. Jeg kan ikke tænde den eller Timecapsule den.

Tak for hjælpen!

/ Frederik

  10
0
  769

4593

394
18. april 2020 @ 18:53
FPU

Hvis du ikke kan få harddisken til at køre, er der ingen måde, du kan komme i kontakt med den på, og derfor er der heller ikke nogen måde, hvorpå du kan slette data på den.

Men hvis disken virkelig ER defekt (helt død), vi der jo ikke være nogen som helst, som kan få data ud af den, så hvorfor bekymre sig om det i første omgang?

Hvis du alligevel vil være helt sikker på, at andre ikke skal have en chance for at genoplive disken og få adgang til data, SKAL du have den afmonteret, kværne den i f.eks. en skruestik og så indlevere den som e-skrot hos dit genbrugscenter.

Du skal i øvrigt ikke regne med at få ret meget for en defekt iMac fra 2011. Den er ni år gammel nu, og der er en del 27'' i fin form til salg på DBA for 2-3.000,- Kr., så hvorfor købe en defekt med mindre prisen er meget lavere?

Held og lykke og feed-back.

Og velkommen på Macnyt. Bare spørg løs; det er bl.a. derfor, vi hænger ud herinde.


221

5
18. april 2020 @ 20:49
Juniormedlem


Har forstået, at harddisken er defekt, men hvis man vil slette en harddisk helt, kan man bruge denne guide. Jeg har selv brugt 7-gange-metoden, da jeg havde en iMac fra 2008, som skulle på lossepladsen. Den står dog stadig på et af værelserne, fordi den har et lækkert design. 

"det amerikanske forsvarsministeriums 5220-22-M-standard."

https://support.apple.com/da-dk/guide/disk-utility/dskutl14079/mac


221

5
18. april 2020 @ 20:49
Juniormedlem


Har forstået, at harddisken er defekt, men hvis man vil slette en harddisk helt, kan man bruge denne guide. Jeg har selv brugt 7-gange-metoden, da jeg havde en iMac fra 2008, som skulle på lossepladsen. Den står dog stadig på et af værelserne, fordi den har et lækkert design. 

"det amerikanske forsvarsministeriums 5220-22-M-standard."

https://support.apple.com/da-dk/guide/disk-utility/dskutl14079/mac


221

5
18. april 2020 @ 20:50
Juniormedlem

He he. Dobbeltpost!


4593

394
18. april 2020 @ 23:26
FPU
kjeld the mac mate skrev:


Har forstået, at harddisken er defekt, men hvis man vil slette en harddisk helt, kan man bruge denne guide. Jeg har selv brugt 7-gange-metoden, da jeg havde en iMac fra 2008, som skulle på lossepladsen. Den står dog stadig på et af værelserne, fordi den har et lækkert design. 

"det amerikanske forsvarsministeriums 5220-22-M-standard."

https://support.apple.com/da-dk/guide/disk-utility/dskutl14079/mac

Jah, der er bare lige det, at han ikke rigtig kan komme i kontakt med den, og det er sandsynligvis en 1TB konventionel harddisk, så Solen når da at brænde ud, før den 7-pass overskrivning er færdig.

Prøv at lægge en kopi af f.eks. en 100 MB fil i papirkurven, vælg Sikker tømning og start stopuret. Gang derefter op til 1 TB, for Sikker tømning tager omtrent lige så lang tid pr. MB som 7-pass sletning.

Bedste løsning er stadig at få den ud af iMac'en og ind i skruestikken.


1708

43
19. april 2020 @ 06:54
Stormogul

Her er en guide til at skille den ad: iFixit


1641

24
19. april 2020 @ 13:28
Stormogul
Frededrengen skrev:

Hej med jer,

Jeg tænker at sælge min iMac 27 fra 2011 der (ifølge en tekniker) “kun” har defekt harddisk og har i den forbindelse brug for hjælp til:

- Hvordan sælger jeg den og sikrer at min harddisk er renset inden? 

- Hvad kan sælge sådan en for?

Jeg har ikke mulighed for at åbne og tage harddisken ud selv. Jeg kan ikke tænde den eller Timecapsule den.

Tak for hjælpen!

/ Frederik

Hvor i landet bor du..?  


Once you go Mac - You'll never go back..!

8586

198
20. april 2020 @ 11:08
Poseidon

Hvis du ender med at kassere den, så vil jeg gerne købe grafikkortet. 


456

8
22. april 2020 @ 21:31
Seniormedlem

Når du prøver at starte den, kommer der så et symbol på skærmen som viser at der ingen harddisk er? 

Hvor i landet bor du, er måske interesseret i at købe den, og tage harddisken ud hjemme hos dig så du kan beholde den. 


221

5
23. april 2020 @ 23:45
Juniormedlem

Tja, hvad skal jeg sige. Man kan jo læse hele første linje. Metoden kan anvendes, hvis harddisken ikke er defekt, og man skal kassere Mac'en. Man behøver heller ikke at sidde og glo på, at harddisken bliver overskrevet 7 gange. Jeg ville drikke noget kaffe og se en god film eller to.

Hvis harddisken er defekt vil jeg også bruge en skruestik og ... .