Hej - hvor er det skønt, man kan få god hjælp herinde!
Jeg er i gang med at optage undervisningsvideoer, og skal bruge noget skærmoptagelse (har just opdaget den nye Screenshot - fungerer glimrende!). For ikke at flashe min egen desktop til mine studerende, har jeg oprettet en ny bruger som så har en ren og fin desktop.
Men i min video skal jeg både kunne bruge Safari (hvilket ikke er noget problem) og Word - men Word ligger kun hos mig selv, den oprindelige bruger/administrator. Hvordan kan jeg give min ryddelige 'bruger' adgang til Word hos min almindelige bruger? Kan det gøres hurtigt og smart? Jeg vil helst ikke ud i ominstallationer ....
Hvis du lægger dine filer ind i 'Shared' brugeren, så har alle brugere fri adgang til alt i denne mappe.
Når jeg opretter en 'Standard' bruger, har denne nye bruger adgang til alle de applikationer jeg har - jeg har dog heller ikke nogle applikationer installeret i men egne Applications mappe.
Hvis du har office installerings programmet, så prøv at lave en geninstallation - denne gang til /Applications - og ikke til <bruger>/Applications - eller du kan prøve at flytte Word appen (CMD+C og så CMD+OPT+V) over i /Applications mappen.
Tak - jeg prøver! Jo, jeg har alt til installation, men da det jo tager tid (som jeg ikke har for meget af), vil jeg først lige se, om det ikke går ved bare at flytte!
Du kan jo nøjes med kun at geninstallere Word - så burde det ikke tage så lang tid :)
For fremtiden så installer dine programmer i Programmer-mappen. Alt andet giver ikke mening i et multibrugersystem.
Jeg vil bestemt installere fremtidige programmer sådan at de kan bruge fælles :-) Jeg har bare ALDRIG haft brug for flere bruger før, så jeg var ikke opmærksom på, at det var en ting.
Man lærer en del nyt i disse dage ... det er sådan set fedt nok.