xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvordan kan en ny bruger på samme computer få adgang til all
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


386

8
12. april 2020 @ 10:35
Lærling

Hej - hvor er det skønt, man kan få god hjælp herinde! 

Jeg er i gang med at optage undervisningsvideoer, og skal bruge noget skærmoptagelse (har just opdaget den nye Screenshot - fungerer glimrende!). For ikke at flashe min egen desktop til mine studerende, har jeg oprettet en ny bruger som så har en ren og fin desktop. 

Men i min video skal jeg både kunne bruge Safari (hvilket ikke er noget problem) og Word - men Word ligger kun hos mig selv, den oprindelige bruger/administrator. Hvordan kan jeg give min ryddelige 'bruger' adgang til Word hos min almindelige bruger? Kan det gøres hurtigt og smart? Jeg vil helst ikke ud i ominstallationer ....

  5
0
  434

2185

44
12. april 2020 @ 11:09
ASCII jonglør

Hvis du lægger dine filer ind i 'Shared' brugeren, så har alle brugere fri adgang til alt i denne mappe.

Når jeg opretter en 'Standard' bruger, har denne nye bruger adgang til alle de applikationer jeg har - jeg har dog heller ikke nogle applikationer installeret i men egne Applications mappe.

Hvis du har office installerings programmet, så prøv at lave en geninstallation - denne gang til /Applications - og ikke til <bruger>/Applications - eller du kan prøve at flytte Word appen (CMD+C og så CMD+OPT+V) over i /Applications mappen.


386

8
12. april 2020 @ 11:20
Lærling

Tak - jeg prøver! Jo, jeg har alt til installation, men da det jo tager tid (som jeg ikke har for meget af), vil jeg først lige se, om det ikke går ved bare at flytte!


2185

44
12. april 2020 @ 11:30
ASCII jonglør

Du kan jo nøjes med kun at geninstallere Word - så burde det ikke tage så lang tid :)


8586

198
12. april 2020 @ 11:38
Poseidon

For fremtiden så installer dine programmer i Programmer-mappen. Alt andet giver ikke mening i et multibrugersystem.


386

8
13. april 2020 @ 10:35
Lærling

Jeg vil bestemt installere fremtidige programmer sådan at de kan bruge fælles :-) Jeg har bare ALDRIG haft brug for flere bruger før, så jeg var ikke opmærksom på, at det var en ting.

Man lærer en del nyt i disse dage ... det er sådan set fedt nok.