xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Jeg har mistet min OS X cd til min macbook pro 2010 (13,3)
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


32

0
06. april 2020 @ 10:09
Let øvet

Hej,


Jeg har mistet min cd til at installere en ren version af OS X . Jeg har nu prøvet at installere Ubuntu på den, men det virker ikke efter bogen. Kan jeg hente min OS X fra Itunes? Eller skal jeg bare købe en ny version af det samme OS X?

På forhånd tak

Guy

  17
2
  698

4593

394
06. april 2020 @ 15:08
FPU

Jeg har en MBP magen til din, og jeg ved derfor, at den er født med SnowLeopard (10.6).

Hvis du er heldig, har Apple Danmark stadig nogle SnowLeo DVD'er liggende for omkring en Hund plus porto.

Prøv at ringe til dem på 80 24 08 35. Åbningstider (vist nok) hverdage 9-19.

Ellers burde du kunne hente det nyeste system, som MBP 2010 kan trække på AppStore. Der er bare lige den hage, at de tidlgiere versioner, som en given AppStore-bruger IKKE har hentet, er usynlige for vedkommende, selvom installerne er synlige for de AppStore-brugere, som HAR hentet dem, mens de var det sidste nye i sort. Trist, men sandt, så måske er du for sent ude her.

Der FINDES dog web-sider, som har alle installere liggende, men dem bliver du af indlysende årsager altså selv nødt til at opstøve.

Din MBP kan IKKE boote i ældre sytemer end 10.6, så glem alt om Tiger (10.4) og Leopard (10.5).

Hvor bor du i ørigt henne i landet? måske er der en Macnyt'er i nærheden, som kan hjælpe dig, hvis du ikke klarer skærene selv.


32

0
06. april 2020 @ 16:51
Let øvet

Mange tak for dit svar Tommy. Jeg bor i Kbh. V.


362

18
06. april 2020 @ 17:02
Lærling

Den kan blive din, hvis du sender mig din adresse.

 


32

0
06. april 2020 @ 17:18
Let øvet

Mange tak Samson. 


Guy Geffen

Estlandsgade 10, 5

1724 Kbh V


362

18
06. april 2020 @ 17:25
Lærling

Super, den kommer een af dagene. 


4593

394
06. april 2020 @ 17:46
FPU
Samson skrev:

Den kan blive din, hvis du sender mig din adresse.

 

Den er fa'me flot; min egen originale DVD er blot hvid.

Samson, er det en OEM-version, som virker på alle Mac'er, som kan SnowLeo?

Ellers er den jo ikke til nogen nytte for trådstarter, hvis den er model-specifik til f.eks. en iMac.


362

18
06. april 2020 @ 18:03
Lærling

Hmm, den er mig bekendt ikke systemspecifik.
Mener jeg har købt den, i den nye hedegangne Fona for den nette sum 128,-

Men den er gratis for Guy, så hvis den ikke dur, så må den videre i systemet (Læs: forbrændingen)


189

12
06. april 2020 @ 19:51
Novice
Samson skrev:

Hmm, den er mig bekendt ikke systemspecifik.
Mener jeg har købt den, i den nye hedegangne Fona for den nette sum 128,-

Men den er gratis for Guy, så hvis den ikke dur, så må den videre i systemet (Læs: forbrændingen)

Jeg har også en snowleo liggende, hvis nogen skulle være interesseret. For et par millioner kunne det godt tænkes, at jeg vil skille mig af med den 😩😇


4593

394
06. april 2020 @ 20:21
FPU
Samson skrev:

Hmm, den er mig bekendt ikke systemspecifik.
Mener jeg har købt den, i den nye hedegangne Fona for den nette sum 128,-

Men den er gratis for Guy, så hvis den ikke dur, så må den videre i systemet (Læs: forbrændingen)

Så er det højst sandsynligt en OEM, som virker på alle de Mac'er, som kan køre SnowLeo.

Det passer også med, at den har billedet af katten på skiven, og at det er en version 10.6.3, ikke blot 10.6.

De models-specifikke skiver fulgte med deres respektive Mac'er ved køb. Jeg er f.eks. ret sikker på, at min egen SmowLeo installer ikke kan bruges på. f.eks. en gammel iMac.


189

12
06. april 2020 @ 20:28
Novice
Tonny Freimanis skrev:
Samson skrev:

Hmm, den er mig bekendt ikke systemspecifik.
Mener jeg har købt den, i den nye hedegangne Fona for den nette sum 128,-

Men den er gratis for Guy, så hvis den ikke dur, så må den videre i systemet (Læs: forbrændingen)

Så er det højst sandsynligt en OEM, som virker på alle de Mac'er, som kan køre SnowLeo.

Det passer også med, at den har billedet af katten på skiven, og at det er en version 10.6.3, ikke blot 10.6.

De models-specifikke skiver fulgte med deres respektive Mac'er ved køb. Jeg er f.eks. ret sikker på, at min egen SmowLeo installer ikke kan bruges på. f.eks. en gammel iMac.

Min er en 10.6.3. Også med katten på. 


166

3
07. april 2020 @ 09:03
Novice

Prøv at søge efter:

mac os x 10.6 3 snow leopard download (din mac kan køre 10.13.6),

der findes mange muligder for at downloade helt gratis og lovlig. Det kan også lade sig gøre fra APP Store

Mac siden 1985 - iMac 27"Late2014 i7 4GHz 32GB 3TBFusion, MBP15" i9-2018 32GB-1TB, iPad Pro 11" 256GB, iPhone 7 128GB

4593

394
07. april 2020 @ 09:15
FPU
sukado skrev:

Prøv at søge efter:

mac os x 10.6 3 snow leopard download (din mac kan køre 10.13.6),

der findes mange muligder for at downloade helt gratis og lovlig. Det kan også lade sig gøre fra APP Store

Er du sikker på det med AppStore?

Jeg har tidligere søgt efter et OS, som jeg ikke havde hentet, efter at der var kommet et nyere på banen, og der dukkede kun tutorials op som de eneste søgeresultater på det specifikke system.


166

3
07. april 2020 @ 10:46
Novice

Hej Tonny!

Nej, desværre kan man ikke downloade Snow Leopard, men kun fra Mavericks og nyere. De findes under brugerprofil/købt.

Men mit tidligere link virker. Jeg ville dog vælge nyeste mulige system.

måske en Restore commando vil virke

Mac siden 1985 - iMac 27"Late2014 i7 4GHz 32GB 3TBFusion, MBP15" i9-2018 32GB-1TB, iPad Pro 11" 256GB, iPhone 7 128GB

4593

394
07. april 2020 @ 18:02
FPU
sukado skrev:

Hej Tonny!

Nej, desværre kan man ikke downloade Snow Leopard, men kun fra Mavericks og nyere. De findes under brugerprofil/købt.

Men mit tidligere link virker. Jeg ville dog vælge nyeste mulige system.

måske en Restore commando vil virke

Jeg er med på, at man nok ikke kan hente SnowLeo, fordi den oprindeligt kom på DVD, mens samtlige efterfølgende systemer skulle hentes online.

Jeg mener dog stadig, at man skal have downloadet et specifikt system, mens det var det nyeste, for at det er synligt inde på ens AppStore-konto. Jeg har lige søgt på Mavericks, og der gav kun fem hits, ingen af dem selve OS'et.

Den er godt nok inde i Purchased, men det er jo kun fordi jeg har hentet den tidligere.

Jeg kan godt finde Catalina (aller nyeste macOS), selvom jeg kan ikke downloade den, fordi den ikke kan installeres på min MBP, men der dukker IKKE noget op, når jeg søger på High Sierra eller Sierra, kun mac OS Sierra Server for 100,- Kr. og andre utilities og turorials.

Ved du noget om AppStore, som jeg ikke ved?


1131

15
07. april 2020 @ 19:19
Stormogul

De kan findes her - Nogle er links direkte til DMG filer eller App Store links.

l MP 2013 l iPhone 15 Pro Max l Watch Series 6 l HomePod l B&W PX7 S2e l

32

0
16. april 2020 @ 13:25
Let øvet

Jeg har fået den nu. Tusind tak for hjælpen 🙏😊


362

18
16. april 2020 @ 17:57
Lærling
guyge skrev:

Jeg har fået den nu. Tusind tak for hjælpen 🙏😊

Seriøst, har du først fået den i dag?
Jeg sendte den for 10 dage siden  

Nå anyways, det var så lidt, håber du kan komme videre med dit projekt nu.

Samson