xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)
macnyt  /  forum  /  emne
iPad 2020, så er den her!
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)


155

28
18. marts 2020 @ 14:59
Novice

Hvem skal have den? :D

https://www.apple.com/dk/shop/buy-ipad/ipad-pro

Og den har TrackPad og Cursor!!!

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild
  11
3
  942

4593

394
18. marts 2020 @ 16:01
FPU
cpohd skrev:

Hvem skal have den? :D

https://www.apple.com/dk/shop/buy-ipad/ipad-pro

Og den har TrackPad og Cursor!!!

Har du set priserne på de to tastaturer til de to størrelser iPad Pro'er?

EB har en artikel om dem. 3 Kilo for et tastatur. Virkelig, Apple?


234

11
18. marts 2020 @ 16:14
Juniormedlem

Der er også nye computere.

En MacBook Air og Mac Mini.


155

28
18. marts 2020 @ 18:36
Novice
Tonny Freimanis skrev:
cpohd skrev:

Hvem skal have den? :D

https://www.apple.com/dk/shop/buy-ipad/ipad-pro

Og den har TrackPad og Cursor!!!

Har du set priserne på de to tastaturer til de to størrelser iPad Pro'er?

EB har en artikel om dem. 3 Kilo for et tastatur. Virkelig, Apple?

Ja jeg har set priserne og skal 100% have det. Jeg kan godt nøjes med 256GB, så det er kun 12K for en iPad 12.9" med et genialt tastatur. Plus den er kraftigere end lagt de fleste laptops. Det bliver genialt at sætte sammen med min Mac Pro :D


Desuden er der jo ikke nogen der tvinger dig til at købe det nye tastatur. iPad virker fint nok uden også ;) Du har jo brugt en iPad uden tastaturet.

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

4593

394
18. marts 2020 @ 19:35
FPU

@cpohd:

Ja, kvalitet koster, men hvordan ser det ud med Apples profit-margin? Er den mon fair over for kunden i det her tilfælde?

R&D koster, men her er der jo "blot" tale om, at allerede eksisterende teknikker (tastatur og trackpad) er smeltet om, så de kan snakke med en ARM.

Jeg lånte på et tidspunkt en iPad og fik sat den op ot tilsluttet mit netværk og AppStore og det hele, men efter ti minutters brug, blev den afmeldt AppStore igen og nulstillet til fabriksindstillinger, for jeg havde slet ikke temperament til trykfølsom skærm frem for tastatur og trackpad som på min MBP.

Nuvel, en iPad Pro med tastatur kan så principielt det samme, men hvor mekanisk stabilt vil det f.eks. være, hvis man flytter det frem og tilbage mellem sofabordet og mavsen, når man ligger på sofaen og surfer eller skriver?

Og lige en sidste ting: Hvordan kan du allerede sige, at tastaturet er genialt? Det er genialt, at men kan sætte et tastatur med lys i tasterne og en trackpad til en iPad, men derfor kan tastaturet rent mekanisk jo være noget skrammel, ligesom Butterfly i MacBook. Har du allerede haft mulighed for afprøve det?

God fornøjelse med den nye hardware. Jeg glæder mig til at høre, hvor godt (eller dårligt) tastaturet er at skrive på. Hvis det har den sædvanlige Apple-kvalitet, kan jeg godt se, at en iPad med tastatur kan være et alternativ til en Mac. Men så skal det også spille 100%. Hver gang.


155

28
18. marts 2020 @ 20:03
Novice

Det er genialt, at der er tastatur med til med trackpad. Om det så er bras at skrive på, så ændrer det jo ikke på, at ideen er genial.

Jeg ville gerne have en MacBook Pro også, men når man ser på hvad man får kontra pris, så spiser de her iPad Pro jo mid-range MacBook Pro til morgenmad. De er så kraftfulde maskiner.

Og så vil jeg sige, at hvis du synes det er træls at arbejde med trykfølsom skærm så har du ikke prøvet en iPad Pro med en Apple Pencil og slet ikle Pencil 2, for du skal næsten ikke rører ved skærmen og den reagerer bare prompte. Det er virkelig en fornøjelse og helt genialt lavet.

Derudover, så synes jeg ikke at 10 minutter er en fair tid at give det hele, men hver sin smag ;)

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild

1129

129
18. marts 2020 @ 21:11
Stormogul

jeg har en ipad pro, gen 2 vist... og har tastatur med.

allerede samme aften jeg anskaffede bæstet, mistede den kontakt til tastaturet. efter en genstart af ipad virkede tastatur igen. 

forhørte sig omkring det hos humac og online og der var ingen der kendte til det. men apple skønnede ikke det var deres "fejl" ... 

det sker af og til stadig, selvom det er flere år siden og flere software opdateringer er sket. så enten er det tastatur på et eller andet måde der laver kage i kommunikation med ipad gennem den port apple har skabt til formålet, eller så er det software fejl. men det er ikke blevet fikset. 

forestil dig, du er i gang med at arbejde på din ipad og mid i det hele, så vil den bare ikke acceptere input fra tastatur. den visser ikke en gang skærm tastatur, da den stadig "mærker" fysisk tastatur koblet. så du skal frakoble den for at fortsætte. eller så skal du genstarte ipad og fortsætte dit arbejde. 

ret belastende. og ikke just kvalitets vare i min optik. når det virker, så er det jo fint. men for de penge, burde det bare virke 100%.

ipad kan mange ting, og kan erstatte en computer på mange fronter, men der er stadig langt fra at være en all around computer.


155

28
18. marts 2020 @ 21:27
Novice

Ja det er selvfølgelig mega surt det, men nu har jeg arbejdet med iPad Pro 1. gen i jeg ved ikke hvor mange timer, og jeg har aldrig oplevet at mit Logitech tastatur har mistet forbindelsen. Aldrig. Heller aldrig jeg har mistet forbindelsen til min iPad Air 2? Så det må næsten være et uheldigt tilfælde for dig?

Jeg elsker at arbejde på en iPad til det jeg skal bruge den til. Jeg har som sagt en større computer til de tunge opgaver.

Derudover så har jeg aldrig sagt, at en iPad kan være en allround computer (MEN det er virkelig tæt på) OG som jeg skriver så skal jeg ikke bruge den som primær maskine :)


Proud member of Method EU World of Warcraft Guild

4593

394
19. marts 2020 @ 10:10
FPU
cpohd skrev:

Det er genialt, at der er tastatur med til med trackpad. Om det så er bras at skrive på, så ændrer det jo ikke på, at ideen er genial.

Jeg ville gerne have en MacBook Pro også, men når man ser på hvad man får kontra pris, så spiser de her iPad Pro jo mid-range MacBook Pro til morgenmad. De er så kraftfulde maskiner.

Og så vil jeg sige, at hvis du synes det er træls at arbejde med trykfølsom skærm så har du ikke prøvet en iPad Pro med en Apple Pencil og slet ikle Pencil 2, for du skal næsten ikke rører ved skærmen og den reagerer bare prompte. Det er virkelig en fornøjelse og helt genialt lavet.

Derudover, så synes jeg ikke at 10 minutter er en fair tid at give det hele, men hver sin smag ;)

Med mindre jeg sidder og drikker kaffe, plejer jeg at ligge på sofaen med MBP på mavsen og surfe sller skrive, og der er en iPad meget mere bøvlet end en MBP. Der er også visse fordele ved MacOS frem for iPadOS omkring især omkring manuel fil-håndtering.

Jeg har også set Nihad's indlæg om problemerne med (første generation) iPad Pro og keyboard. De kan så være løst nu, men jeg overlader det lige til jer first-movers at beta-teste denne gang.


155

28
19. marts 2020 @ 12:27
Novice

Ja okay - men nu snakker jeg så heller ikke lige ud fra en liggende position med computeren på maven 😅 Jeg vil generelt bare helst sidde for mig selv når jeg arbejder og surfer, og sidder ikke specielt godt i sofaen, så jeg kan til nøds sætte mig ved spisebordet i stuen, hvis fruen kræver jeg skal være lidt social. Ellers er jeg på kontoret når jeg arbejder.

Jeg skal nok vende tilbage når denne geniale iPad Pro er blevet testet 😃 Men kan så først skrive noget om tastaturet til maj. Men de skriver selv 1mm scissor switches i tastaturet, så det bliver spændende at prøve.

Og ja, jeg har som sagt aldrig oplevet EN eneste gang at mit tastatur har mistet forbindelsen, så det kan jeg ikke rigtig relatere til eller sætte mig ind i. Tror ikke det vil ske for de nye modeller her heller.

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild

4593

394
19. marts 2020 @ 21:08
FPU

OK, jeg har endnu ikke hørt om problemer med Scissor-tastaturet, og med kun 1 mm vandring bliver det sikkert en lækker oplavelse at skrive på det. Der må godt nok være længe til maj lige nu! :0)


1131

15
19. marts 2020 @ 21:35
Stormogul
Jeg kender til 2 personer som har haft problemer med tastaturet til iPad Pro 1 og 2 generation. Jeg har dog ikke selv oplevet noget på mine tastaturer til iPad Pro 10,5” (2017) og iPad Pro 12,9” 2018 modellen.
l MP 2013 l iPhone 15 Pro Max l Watch Series 6 l HomePod l B&W PX7 S2e l