xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Min mailkonto er ændret fra IMAP til POP.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


455

18
05. marts 2020 @ 17:31
Seniormedlem

På min iMac OS 10.14.6 er min mailkonto (STOFA) pludselig ændret fra POP til IMAP og alle de mails jeg bevidst har ville lade være på serveren er væk. På min MBP OS 10.11.6 og min iPhone 6 iOS 12.4.5 står kontotypen stadig som IMAP. Hvis jeg ser på mail på min MBP er alle mails på serveren også væk. Hvordan den samme mailkonto kan være forskellig forstår jeg ikke. Det eneste der er sket (bevidst) siden jeg sidst så at alt var OK på min mailserver (for få timer siden) er, at jeg på min iPhone har slettet og genoprettet min mailkonto - se tråd "iPhone 6 iOS 12.4.5" <http://macnyt.dk/forum/?task=thread&query=15833388352468813> .

Hvordan får jeg ændret min konto til igen at være IMAP - er det at slette og genoprette og så sikre at det bliver en IMAP, og kan jeg genskabe mine mails på serveren?.

Jeg kører TM og har en SuperDuper fra da tingene var OK.

  5
1
  719

455

18
05. marts 2020 @ 18:04
Seniormedlem

Jeg ser nu, at på iMac og MBP er det i mail under indstillinger der står kontotype IMAP, men hvis jeg går i info om konto står der POP på begge maskiner, så kontoen må være blevet til en POP selvom indstillinger siger noget andet. På iPhone kan jeg kun se under indstillinger, og der står stadig IMAP (jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg finder info om konto på telefonen).


104

1
05. marts 2020 @ 18:23
Novice

Jeg ved ikke hvorfor de står forskelligt, men jeg er rimeligt sikker på, at mail indstillingerne har de rigtige data.

Har du prøvet via "mine sider" på Stofa at se hvordan de står der ?


455

18
05. marts 2020 @ 23:02
Seniormedlem

På mine sider synes jeg ikke at jeg kan se om det er en POP eller en IMAP.

Jeg har i mellemtiden gjort det, at jeg har slette POP kontoen og oprettet en ny men denne gang som IMAP. Nu sker der så det, at hvis jeg sletter en mail på min iPhone bliver den OGSÅ slettet på min iMac. Det skete ikke før. Det må være noget synkronisering men jeg kan ikke finde hvor - og om - jeg kan til- og frakoble synkroniseringen.

Jeg har ikke ændret på min MBP og der er ikke synkronisering til MBP.

Samtidig er vinduet der kommer ved info om konto ændret. Det hvide eksempel er fra min MBP (og der står POP) og den mørke er fra min iMac (og der står IMAP). Før var der on opstilling af de enkelte mails der stadig var på serveren, nu er der kun mapper og oplysning om antal af mails.

Samtidig er mail begyndt at hente nye mail automatisk selvom jeg i indstillinger har anført søg manuelt.

Mit mailsystem er forandret - og pt. lidt ude af min kontrol. 

Jeg "roder" videre og søger på Apple og net i øvrigt, men vil være taknemmelig for input.




104

1
06. marts 2020 @ 09:00
Novice

IMAP synkroniserer mellem dine enheder.

Så hvis du sletter en mail et sted, så slettes den også de andre steder.


455

18
06. marts 2020 @ 15:44
Seniormedlem

Nu har jeg fået det til at køre som jeg vil - og det har været, som sædvanligt, en fejl 40.

Det starter med mit lille problem med iPhone. Det løses ved at fjerne og genindsætte min mail MEN, der får jeg accepteret en IMAP konto. iPhone genindlæser alle de mails der er på serveren. På iPhone sletter jeg alle genhentede mails idet jeg (fejlagtigt) forventer at mails forbliver på serveren sådan som det altid har været hos mig. Da jeg senere ser på min iMac er alle mails på serveren forsvundet (naturligvis p.g.a. IMAP) og jeg bliver forvirret. Så er det jeg begynder at rode rundt i begrebet IMAP og POP men finder da ud af, hvordan det virker, og som jeg foretrækker at bruge mail, skal min konto være en POP. Jeg får rettet alle steder, og som sagt så kører det nu som jeg ønsker.

Jeg har lært lidt, mistet gl. mails på server, hvilket dog ikke har givet problemer, og brugt nogle timer på noget ikke nødvendigt. Tja - piller man et sted er der næsten altid en reaktion et andet sted.

Det var bare det jeg ville sige, hej 😀.