Jeg er endt i en lidt underlig situation med Visual Voicemail fra 3.
Vi har 2x. iPhone der indtil fornyligt benyttede Visual Voicemail hos 3. Begge numre er nu flytte til Oister der ikke har Visual Voicemail.
Problemet er at Visual Voicemail var aktiv da numrene blev flyttet og vi har nu ikke længere adgang til 3.dk for at kunne slå det fra. Resultatet er at vi har 2x iPhone med Oister abonnementer og ikke kan få telefonsvareren til at fungere.
Jeg har skreve til Oister og deres svar bærer i høj grad præg af at de ikke forstod spørgsmålet. Nu er der sendt en mail til 3 også men jeg regner ikke med det store derfra hellere.
Så har i nogle forslag der ikke involverer at slette alt og begynde forfra?
Har du prøvet under “Telefon” at ændre koden til telefonsvareren. Måske vil det sparke til den, så den går tilbage til den gamle!?
Hvis du havde mulighed for at låne et simkort til et selskab der ikke kører på 3”s netværk, kunne måske også rulle telefonsvareren tilbage
Samson
Samson skrev:Har du prøvet under “Telefon” at ændre koden til telefonsvareren. Måske vil det sparke til den, så den går tilbage til den gamle!?
Lige testet, svaret er "Telefonsvarer utilgængelig"
Hvis du havde mulighed for at låne et simkort til et selskab der ikke kører på 3”s netværk, kunne måske også rulle telefonsvareren tilbage
Tjo må lige se hvem der har sådan et, jeg prøver.
Tak for forslag.
har du ringet til deres mobilsvar? måske skal den blot aktiveres først.
https://www.oister.dk/hjalp/mobil-support/mobilsvar/
Jeps det er testet. Tlf svarer virker også, vi får bare ikke besked om at der er indtalt en besked.
Det her har med operatør indstillinger at gøre tror jeg Men jeg kan ikke få lov til at nulstille mere end jeg allerede har.
Det er virkeligt underligt det her.
prøv går ind til indstillinger > generelt > om ... vent et minut... måske henter den "opdateringer" til operatør ... hvis du bliver bedt om det, så skal du bekræfte at du gerne vil hente dem.
Nihad skrev:prøv går ind til indstillinger > generelt > om ... vent et minut... måske henter den "opdateringer" til operatør ... hvis du bliver bedt om det, så skal du bekræfte at du gerne vil hente dem.
Også prøvet, der sker ikke noget.
De må køre på samme operatør indstillinger som 3.
Selvom jeg har oister nu hedder operatør indstillingerne 3 DK 41.0
Er der nogle med Oister sim der kan bekræfte at deres hedder det samme?
Har du prøvet at slette netværksindstillingerne?
Hvad sker der hvis du ringer op og holder 1 nede - ligesom i gamle dage!?
Samson
Jesper Arning skrev:Nihad skrev:prøv går ind til indstillinger > generelt > om ... vent et minut... måske henter den "opdateringer" til operatør ... hvis du bliver bedt om det, så skal du bekræfte at du gerne vil hente dem.
Også prøvet, der sker ikke noget.
De må køre på samme operatør indstillinger som 3.
Selvom jeg har oister nu hedder operatør indstillingerne 3 DK 41.0
Er der nogle med Oister sim der kan bekræfte at deres hedder det samme?
Hej Jesper.
Jeg har Oister, og på min iPhone 7 med IOS 11.4, hedder operatør-indstillingerne 3 DK 32.1
Samson skrev:Har du prøvet at slette netværksindstillingerne?
Det kan man ikke, man kan nulstille netværksindstillinger og det har igen effekt.
Hvad sker der hvis du ringer op og holder 1 nede - ligesom i gamle dage!?
Ikke prøvet, må jeg teste.
Tonny Freimanis skrev:Jeg har Oister, og på min iPhone 7 med IOS 11.4, hedder operatør-indstillingerne 3 DK 32.1
Ok så passer det nok fint med at jeg har 41.0 på iOS 13etellerandet.
Humlen er at du også har operatørindstillinger fra 3.
Tak for det.
Jesper Arning skrev:Tonny Freimanis skrev:Jeg har Oister, og på min iPhone 7 med IOS 11.4, hedder operatør-indstillingerne 3 DK 32.1
Ok så passer det nok fint med at jeg har 41.0 på iOS 13etellerandet.
Humlen er at du også har operatørindstillinger fra 3.
Tak for det.
Det BURDE altså være muligt at kontakte 3-support, forklare dem problemet, og så bede dem om at slukke for Visual Voicemail. Teleselskaberne er jos STADIGVÆK af de skiftende regeringer pålagt ulovligt at gemme data om deres abonnenter, så det skulle undre mege meget, hvis de umiddelbart efter en opsigelse sletter hele kundens konto og dennes indstillinger.
Ellers er der kun een ting at gøre: opsige abonnementet hos Oister, flytte nummeret tilbage til 3, slå Visuel Voicemail fra, opsige abonnementet hos 3 og så flytte nummeret tilbage til Oister. Hvis 3 får det at vide, kan det jo være, at de vil kigge på dit problem med det samme.
Jeg ved ikke, hvor lang opsigelse og/eller abonnementsskift der er hos 3, men hos Oister er det 1 måned.
Glædelig slåskamp mod giganterne.
Tonny Freimanis skrev:Det BURDE altså være muligt at kontakte 3-support, forklare dem problemet
Det er gjort og jeg venter på svaret, men jeg forventer bare ikke at de hjælper, ligesom hos Oister der tydeligvis ikke forstod hvad problemet handlede om.
Det der undrer mig er at det sker på 2 telefoner hos os. Vi er nok ikke de eneste der har skiftet fra 3 til Oister og har haft Visual Voicemail aktiveret.
Jeg kan intet finde på nettet om det her problem og jeg har bare ikke lyst til at skulle starte forfra med opsætningen af min tlf. for at slippe ud af problemet.
Så lige nu afventer vi 3 og krydser fingre for de kan fikse problemet, men der er nok ingen tvivl om at det blive besværligt da beskeden om at aktivere/deaktivere Visual Voicemail kommer fra netværket som vi ike har adgang til længere.
Jeg sidder lige og tænker på at gå i en 3 forretning og bede dem sætte et 3 simkort i telefonen og se om det kan ændre noget.Jesper Arning skrev:Jeg sidder lige og tænker på at gå i en 3 forretning og bede dem sætte et 3 simkort i telefonen og se om det kan ændre noget.
Det tvivler jeg på ændrer noget.
Jeg er netop startet op hos 3 igår og måtte på "Mit 3" for at slå VVM til.
Edit; Nu kan jeg se hvad du mener.
Ved at sætte et 3 kort i, kan de via "MIt3" der er bundet på det det SIMkort, slå VVM fra - Clever :-D
Samson
Samson skrev:Edit; Nu kan jeg se hvad du mener.
Ved at sætte et 3 kort i, kan de via "MIt3" der er bundet på det det SIMkort, slå VVM fra - Clever :-D
Netop men den gik ikke, eller rettere kunne det ikke prøves fordi de ansatte i butikkerne selv har Oister simkort i deres telefoner, ifølge den medarbejder jeg talte med og det var også hvad jeg så på hans tlf. da han viste mig den.
Jeg har selv været hos 3 for en del år siden, men har desværre ikke kontakt til Backline teknikerne længere ellers havde jeg haft fat i dem nu. Sidder du i Scandiagade? Er Shafiq stadig i 2nd line support? Hvis han er så lusk lige ned og forklar ham problemet ;-)
Jesper Arning skrev:Samson skrev:Edit; Nu kan jeg se hvad du mener.
Ved at sætte et 3 kort i, kan de via "MIt3" der er bundet på det det SIMkort, slå VVM fra - Clever :-DNetop men den gik ikke, eller rettere kunne det ikke prøves fordi de ansatte i butikkerne selv har Oister simkort i deres telefoner, ifølge den medarbejder jeg talte med og det var også hvad jeg så på hans tlf. da han viste mig den.
Jeg har selv været hos 3 for en del år siden, men har desværre ikke kontakt til Backline teknikerne længere ellers havde jeg haft fat i dem nu. Sidder du i Scandiagade? Er Shafiq stadig i 2nd line support? Hvis han er så lusk lige ned og forklar ham problemet ;-)
Der er vidst tale om en misforståelse, ha ha
Jeg er ikke ansat ved 3, blot blevet kunne forleden. Jeg kan godt se nu at min formulering er lidt uheldig - beklager :-D
Du er ikke kommet tættere på en løsning så?
..og hvorfor dælen har 3 medarbejdere Oister kort i deres telefoner?
Samson skrev:
Du er ikke kommet tættere på en løsning så?
Nix, 3 ville ringe men første opkald gik direkte på tlf. svarer og andet opkald nåede jeg ikke at svare, så håber de prøver igen. Jeg fik fat i et 3 simkort og satte i en af telefonerne. Der var ikke vosuajl Voicemail aktivt på dette nummer og Visual Voicemail forsvandt omgående fra min tlf. Efter jeg satte mit eget Oister sim i telefonen igen havde jeg omgående Visual Voicemail igen. så ...
..og hvorfor dælen har 3 medarbejdere Oister kort i deres telefoner?
Godt spørgsmål ..