xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: De levende billeder er i live - action! (Video)
macnyt  /  forum  /  emne
Programmet Fotos vil ikke importere .avi filer
Kategori: De levende billeder er i live - action! (Video)


108

8
26. februar 2020 @ 20:11
Novice

Hej

Er i gang med at flytte fotos og videoer over på ny mac, og er stødt på et problem med at Fotos ikke vil importere .avi filer.

Jeg kan i første omgang godt vælge dem og maskinen begynder import, men kommer så efter lidt tid med en melding i retning af at det er ukendt format eller der er fejl af en slags.

Har nogen her erfaring med hvad der skal til.

Filer har ligget på win maskine og afspillet der uden problemer.

  10
0
  1006

250

32
27. februar 2020 @ 07:31
Juniormedlem

.avi er videofiler, ikke billedfiler (fotos). Hvis du vil afspille .avi på en Mac, så skal du have fat i en videoafspiller der kan håndtere .avi, f.eks. VLC Media Player, iina eller tilsvarende. Alternativt kan du konvertere dem til .mp4 eller .m4v og afspille dem med QuickTime Player som allerede ligger på Mac'en. Konverteringen kan f.eks. foretages med Handbrake.

vh
Carsten


8581

198
27. februar 2020 @ 13:06
Poseidon

Fotos understøtter ikke AVI containeren, så du skal ente remuxe dem eller konvertere, til et format Fotos kan arbejde med. Anbefalet er M4V, MOV eller MP4, da du så også opnår mest kompatibilitet med andet Apple software.


108

8
27. februar 2020 @ 22:03
Novice
David Munch skrev:

Fotos understøtter ikke AVI containeren, så du skal ente remuxe dem eller konvertere, til et format Fotos kan arbejde med. Anbefalet er M4V, MOV eller MP4, da du så også opnår mest kompatibilitet med andet Apple software.

Hej David, tak for din forklaring, hvad vil det sige at remuxe i forhold til at konvertere?


108

8
27. februar 2020 @ 22:06
Novice
Carsten Sigsgaard Mortensen skrev:

.avi er videofiler, ikke billedfiler (fotos). Hvis du vil afspille .avi på en Mac, så skal du have fat i en videoafspiller der kan håndtere .avi, f.eks. VLC Media Player, iina eller tilsvarende. Alternativt kan du konvertere dem til .mp4 eller .m4v og afspille dem med QuickTime Player som allerede ligger på Mac'en. Konverteringen kan f.eks. foretages med Handbrake.

vh
Carsten

Tak for dine forslag Carsten.

Det lyder som om jeg skal konvertere, så jeg kan angribe video filerne fra Fotos, programmet importere faktisk også video filer og lægger dem i et arkiv.


227

5
28. februar 2020 @ 07:19
Juniormedlem

Fotos understøtter skam .avi-filer. Jeg har i hvert fald en del. Spørgsmålet er vel hvilket codec de er optaget med. I Vis Info står der noget med Motion JPEG på mine. Mon ikke en hurtig konvertering ville kunne gøre det. 


8581

198
28. februar 2020 @ 08:32
Poseidon
Michael Ib skrev:
David Munch skrev:

Fotos understøtter ikke AVI containeren, så du skal ente remuxe dem eller konvertere, til et format Fotos kan arbejde med. Anbefalet er M4V, MOV eller MP4, da du så også opnår mest kompatibilitet med andet Apple software.

Hej David, tak for din forklaring, hvad vil det sige at remuxe i forhold til at konvertere?

Det betyder at du tager videofilen ud af dets kontainer (Her, AVI), og putter den over i en anden kontainer. Din medieafspiller skal både understøtte kontaineren, og selve videofilen, for at kunne afspille den.


8581

198
28. februar 2020 @ 08:34
Poseidon
zemo1 skrev:

Fotos understøtter skam .avi-filer. Jeg har i hvert fald en del. Spørgsmålet er vel hvilket codec de er optaget med. I Vis Info står der noget med Motion JPEG på mine. Mon ikke en hurtig konvertering ville kunne gøre det. 

Interessant. Jeg prøvede ihærdigt at finde ud af hvad Fotos rent faktisk understøttede af filformater, men det var helt umuligt grundet dets elendige navn til Google søgninger. Jeg går ud fra det kun er MPEG2 og MPEG4 som Fotos kan afspille i en AVI kontainer?


227

5
28. februar 2020 @ 17:13
Juniormedlem

Mine .avi-filer er ret gamle, fra ca. 2005, og taget med et compact-kamera. De er af typen Motion JPEG OpenDML, 320x240, 15 FPS, Monolyd.

Hvis jeg hiver filen ud af Fotos og over i Quicktime Player, kan jeg eksportere som .mov. Så til trådstarter; hvis du ikke har alt for mange filer, kunne du prøve det, og se om Fotos vil æde dem.


108

8
28. februar 2020 @ 18:54
Novice
zemo1 skrev:

Mine .avi-filer er ret gamle, fra ca. 2005, og taget med et compact-kamera. De er af typen Motion JPEG OpenDML, 320x240, 15 FPS, Monolyd.

Hvis jeg hiver filen ud af Fotos og over i Quicktime Player, kan jeg eksportere som .mov. Så til trådstarter; hvis du ikke har alt for mange filer, kunne du prøve det, og se om Fotos vil æde dem.

Mine er også rimelig gamle, oprindelig taget med video kamara med BÅND :-)

Jeg kan slet ikke importere dem til Fotos, den kommer med en fejl melding som jeg skrev i starten.

Når jeg kikker på filer i Finder ligger der ved hver .avi fil en .scn fil

Når jeg ser på info om .avi er der intet oplyst om Moton JPEG eller andet....

227

5
29. februar 2020 @ 12:15
Juniormedlem

Har du prøvet at åbne filerne i QuickTime Player, og så eksportere dem ud som .mov-filer? Hvis det altså kan lade sig gøre ...