xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
MacBook Air understøtter 4K og 5K skærme?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


32

5
21. februar 2020 @ 08:58
Let øvet

Er en del på farten og bruger normalt min MacBook Pro 15" til præsentationer mv.  hos kunder. Det kan være pc-skærme, LED/TV-skærme eller projektor - mest slides i powerpoint/keynote, men også til websider, foto og video/streaming. Men savner faktisk min gamle letvægter af MacBook Air (mid 2011), også selv om den kun er godt 0,6 kg lettere, så overvejer at gå tilbage.

Men hvad vil ske med grafikken/skalering, hvis jeg gør det?

Kan se, at Retinaskærmen på de nye MacBook Air understøtter skaleret oplysning op til 1680 X 1050 (med Intel UHD Graphics 617).

Iflg. Apples hjemmeside understøtter Air-modellen fuld original­opløsning med millioner af farver på den ind­byg­gede skærm – og sam­tidig også: En ekstern skærm med en opløsning på 5120 x 2880 ved op til 60 Hz og op til to eksterne skærme med en opløsning på 4096 x 2304 ved op til 60 Hz

Som jeg læser det, kan en Air trække en 5K skærm i fuld opløsning.

Er der nogen herinde, som vil dele deres erfaringer/input med mig om brug af MacBook Air (Retina) med 4K eller 5K skærme?

Mister jeg væsentligt på grafiksiden ved at gå fra MacBook Pro 15" til MacBook Air?